Gjest noe tilfeldig Skrevet 6. juni 2016 #21 Skrevet 6. juni 2016 46 minutter siden, Tris skrev: Jeg har en fortid som bloggleser. Jupp. Men til mitt forsvar vil jeg si som en ab over her at det finnes (fantes) en verden av blogger som handler om alt annet enn en kvinnelig variant av Barbie. Blogger som tar for seg viktige samfunnsspørsmål og lignende. At mange av dem er skrevet av kvinner det bør ikke være et minus. Tross alt finnes det nok av hyper seriøse menn som skriver så langt og tørt at tilogmed julenissen ville mistet tålmodigheten, pisse i snøen og lure på hvor det ble av poenget. Så har vi slike som diskuteres på Rampelys. Der jeg har unngått å delta på lang tid fordi jeg for min del har andre ting å fokusere på nett nå. Blogg vart jo populært da. Det er vel ikke stort å si om det. Det er jo en fin mulighet å lage nettside, velge ut hva som skal postes og få sin stemme ut i verden og muligens bli hørt og sett. Det er som en bok på nett, med bilder og kommunikasjon. Men nå som så mange har valgt å inngå kommersielle avtaler (reklame) så mistet jeg interessen og sikkert mange andre også. Deretter bevegde mennesker seg bort fra ord, til bilde, og her ble instagram populært. Alt ble forenklet og målgruppene større. Dessverre er det kommersielle i inntog der også, i en slik grad at jeg vurderer å kutte ut det også. Mennesker blir mettet for kunnskap etterhvert. Men det positive ved blogg, er at det åpnet min verden til å finne ut så mye mer om miljø, mennesker, holdninger osv at jeg nesten vurderer det som en form for menneskelig voksenopplæring på nett. Det rare er at internett speiler samfunnet noe ekstremt. Menn, skal være seriøse, og hvis de ikke er det skal de helst jobbe innenfor standup, film eller tv. Kvinnene, de er overalt. Men blir de tatt seriøst for hva de enn gjør? Nei. Slikt sett er blogg og internett med på å avsløre hvordan det står til. Ikke hos alle. Men hos mange. Så, rosablogg eller ei, det er en viss lærdom i det. Kan du gi eksempler til slike blogger? Interessant å se. Tjomlid har jeg lest endel av, det blir vel i den gata ..? Rampelys, et annet forum i samme stil som KG? Noen gange synes jeg ulike media på Internett (Facebook, blogger) overhodet ikke speiler samfunnet, men samfunnets falskhet..
Gjest 12flo Skrevet 6. juni 2016 #22 Skrevet 6. juni 2016 4 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev: Kan du gi eksempler til slike blogger? Interessant å se. Tjomlid har jeg lest endel av, det blir vel i den gata ..? Rampelys, et annet forum i samme stil som KG? Noen gange synes jeg ulike media på Internett (Facebook, blogger) overhodet ikke speiler samfunnet, men samfunnets falskhet.. Avslører jeg hvilke, så avslører jeg meg selv. Så finnes det flere bloggplattformer enn blogg.no. og bloghlisten.no er ikke det eneste samlingsstedet for norske blogger. Bloglovin samler mange blogger innenfor store tema. Så kan du også google miljø og blogg, på engelsk. Let så finner du. Rampelys er kg. Det er nettopp det internett gjør. Det speiler alt. Det ekte og det falske. Men søker du det falske, er det dette du vil finne.
Gjest noe tilfeldig Skrevet 6. juni 2016 #23 Skrevet 6. juni 2016 3 minutter siden, Tris skrev: Avslører jeg hvilke, så avslører jeg meg selv. Så finnes det flere bloggplattformer enn blogg.no. og bloghlisten.no er ikke det eneste samlingsstedet for norske blogger. Bloglovin samler mange blogger innenfor store tema. Så kan du også google miljø og blogg, på engelsk. Let så finner du. Rampelys er kg. Det er nettopp det internett gjør. Det speiler alt. Det ekte og det falske. Men søker du det falske, er det dette du vil finne. Åja, såklart.. .. Jeg er delvis enig i at du finner det du søker, dvs, om man ser etter noe finner man såklart det man søker. Samtidig er det ikke til å stikke under en stol at fasade selger, uansett hvor mye man ønsker å skjerme seg fra ulike idiotiske mennesker eller tema, vil man bli møtt med store deler av dem gjennom Internett; jeg har ikke sett en eneste episode av paradise hotell, men vet alikevel om flere deltakere og hvem som vant. Ikke fordi jeg har søkt det opp, men fordi det dukker opp i diverse andre media, (aviser, linker. innlegg osv) på den måten kan man jo si at Internett speiler hva mange i samfunnet er opptatt av eller fokusert på, selv om man selv eller samfunnet selv ilkke er slik eller identifiseres med det som selger og fascinerer.
ajarRun Skrevet 6. juni 2016 #24 Skrevet 6. juni 2016 Jeg tror ikke man "leser" blogger. Man ser på bildene. Derfor jeg likte Rannveig sin blogg før det bare ble bilder av billige møbler og unger.
Gjest 12flo Skrevet 6. juni 2016 #25 Skrevet 6. juni 2016 14 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev: Åja, såklart.. .. Jeg er delvis enig i at du finner det du søker, dvs, om man ser etter noe finner man såklart det man søker. Samtidig er det ikke til å stikke under en stol at fasade selger, uansett hvor mye man ønsker å skjerme seg fra ulike idiotiske mennesker eller tema, vil man bli møtt med store deler av dem gjennom Internett; jeg har ikke sett en eneste episode av paradise hotell, men vet alikevel om flere deltakere og hvem som vant. Ikke fordi jeg har søkt det opp, men fordi det dukker opp i diverse andre media, (aviser, linker. innlegg osv) på den måten kan man jo si at Internett speiler hva mange i samfunnet er opptatt av eller fokusert på, selv om man selv eller samfunnet selv ilkke er slik eller identifiseres med det som selger og fascinerer. Jeg er helt enig.
Kragebein Skrevet 11. juni 2016 #26 Skrevet 11. juni 2016 Tråden er ryddet for personangrep og svar til dette. Kragebein, mod
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2016 #27 Skrevet 12. juni 2016 Jeg leser blogger fordi jeg er interessert i å lære. Mine favoritter er blogger som handler om å lære språk. Både forskningsartikler om hvordan vi best lærer, men jeg liker også bokanmeldelser og tips om og anmeldelser av språkressurser på nett. Ellers leser jeg også blogger om reising. Det er utrolig nyttig å kunne lese om andre erfaringer fra et reisemål, og å få både praktiske tips og tips om skikk og bruk i det aktuelle landet. Anonymkode: 8652c...36e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå