Fredsmegleren Skrevet 5. juni 2016 #1 Skrevet 5. juni 2016 Hva er verst av å: A) Ta moderate mengder av solarium året rundt, sole seg en god del om sommeren, og oppnå et godt grunnlag for å ikke bli solbrent. B) Unngå solarium, ikke bevisst sole seg om sommeren, men likevel nesten bestandig bli solbrent dersom man tilbringer mye tid ute. I begge scenarioene bruker personen solfaktor 30 hver gang han/hun utsettes for sol.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #2 Skrevet 5. juni 2016 Ingen av delene bør gjøres, og personen bør dekke seg til eller holde seg unna solen på de tidene hvor UV-indeksen er høyest. Hvis en person har svært solømfintlig hud, så vil trolig solarium for å herde huden innebære økt kreftrisiko, selv i meget moderate doser. Dette underbygges bl.a. med det faktum at personer som er mye soleksponert (f.eks jobber utendørs) er mer utsatt for hudkreft i følge kreftforeningen. Anonymkode: 7eabb...91e 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #3 Skrevet 5. juni 2016 Begge deler er ille på hver sin måte. Man øker faren for hudkreft betraktelig hver gang den blir solbrent, men man skader huden med regelmessig solariumsbruk og øker kreftfaren på den måten også, selv om man ikke blir brent. Anonymkode: b20ad...717 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #4 Skrevet 5. juni 2016 Solarium ødelegger huden. End of story. Anonymkode: 9581f...794 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #5 Skrevet 5. juni 2016 Jeg er helt hvit i huden og blir aldri brun, bare brent, men solfaktor 30 er nok til at jeg ikke blir brent i Syden engang. Så mitt tips vil være både å unngå solarium og unngå å bli brent ute! Kjøp bedre solfaktor eller bli flinkere til å bruke den på riktig måte, for det holder i massevis. Anonymkode: 3527b...60d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå