AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #1 Skrevet 5. juni 2016 Går snart over til å bruke Windows 10, og ser denne er omdiskutert mtp privatliv og overvåkning. Hva bør jeg avinstallere/slå av når jeg får denne? Noen andre programmer/apper som "bare" er unødvendige eller irriterende? Anonymkode: 5576d...682
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #2 Skrevet 5. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Går snart over til å bruke Windows 10, og ser denne er omdiskutert mtp privatliv og overvåkning. Hva bør jeg avinstallere/slå av når jeg får denne? Noen andre programmer/apper som "bare" er unødvendige eller irriterende? Anonymkode: 5576d...682 Det er ikke noe man trenger å bry seg med å skru av, det eneste er at du kanskje kan velge at oppdateringer ikke skal installeres automatisk, som er en instilling på windows defender. Anonymkode: e889c...92f
Gjest Blondie65 Skrevet 5. juni 2016 #3 Skrevet 5. juni 2016 Hvis du har en eldre skriver, sjekk at denne støttes av Windows10, ellers må du ut og kjøpe ny. Bortsett fra det problemet hos meg, er Windows10 helt greit.
jomann Skrevet 5. juni 2016 #4 Skrevet 5. juni 2016 Er i grunn ikke vits i å skru av noe. Du blir like "overvåket" i Windows 7 og 8, selv om media (som lever av klikk og sensasjonsoverskrifter) har fått for seg noe annet. Forskjellen er at Microsoft ikke nevner det i like stor grad for de eldre versjonene. Du kan jo skru av annonser hvis du ikke ønsker å ha en flis på startmenyen som viser apper du finner i Windows Store. Flisen er på ingen måte irriterende eller blinkende som nettannonser pleier å være. Det eneste den gjør er å vise en app (som om du skulle ha installert den). Huk av "vis forslag av og til på Start-menyen" under Innstillinger > Personalisering > Start. 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #5 Skrevet 6. juni 2016 Takk for svar Si gjerne i fra dersom dere har flere tips til en "fersk" bruker av Windows 10. Anonymkode: 5576d...682
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #6 Skrevet 6. juni 2016 Sjekk ut denne videoen:) Anonymkode: 6093c...26f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå