AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #1 Skrevet 5. juni 2016 Har fått 52 ukers ventetid på en operasjon som er enkel og rask å utføre, men tilstanden min preger meg daglig med mye smerter. Vil gjerne få gjort operasjonen så fort som mulig, er to operasjoner som må til, men må ta en av gangen. Hvordan fungerer fritt sykehusvalg? Hvordan er prosessen og hvor starter jeg? Anonymkode: 49d25...f51
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #3 Skrevet 5. juni 2016 De fleste sykehus har sånn ektsra liste (aner ikke hva det heter) så om du står på den kan du bli oppringt og få beskjed om at du kan opereres dagen etter. Det gjorde jeg med menisken så da ble ventetiden bare 6 uker. Det er når det blir frafall i planlagte operasjoner og du må være tilgjengelig på mobilen hele tida for tar du ikke telefonen når de ringer så går de videre til den neste på lista. Anonymkode: bb932...23b
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #4 Skrevet 5. juni 2016 Hvis du går inn på frittsykehusvalg.no kan du sjekke ventetiden på ulike behandlinger, bare scroll helt ned på siden På h vis behandlingene ikke omfatts av snarveiene som ligger der. Så ber du fastlegen sende forespørsel om behandling til det aktuelle behandlingssteet, evt sykehuset du står i kø på om å overføre deg dit. Det står for øvrig et tlf nr øverst siden Der du kan ringe for råd og veiledning, anbefaler det. Husk at ved fritt sykehusvalg er det andre regler for refusjon til reise, så det koster mer enn om du tar det på ditt hjemsted. Ikke at det trenger å bety noe, men for en del gjør det nok det. Ellers støtter jeg forslaget over om å gi beskjed om at du kan sille på kort varsel ved avlysninger. Noen ganger avlyser folk på et par ukers varsel, evt lar vær å dukke opp til forberedende undersøkelser, og da er det viktig å få inn noen andre så det ikke blir huller i programmet. Anonymkode: 406c1...eb8 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #5 Skrevet 6. juni 2016 Tusen takk for svar! Dette oppklarte mye. Refusjon ang. Reisevei er nok litt viktig det og, da jeg må ta fly og ha overnatting om jeg skal ta operasjon noe annet sted. Men nå vet jeg ihvertfall hvor jeg skal sjekke ut ting! Takker igjen! Anonymkode: 49d25...f51
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå