AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #1 Skrevet 4. juni 2016 I dusjen i dag hadde jeg ekle skjelvinger i kroppen og da spesielt i bena. Jeg var ikke kald. Jeg var sliten (utmattet) og stresset før og under dusjingen. Kkan det ha vært årsaken til skjelvingene? (Dette har jeg ikke opplevd før). Anonymkode: e55b4...ea5
Gjest Badebuksa Skrevet 4. juni 2016 #2 Skrevet 4. juni 2016 Ja, det kan være årsaken til skjelvingene. Hvis jeg har trent (for) hardt så rister kroppen etterpå. Hadde du spist noe da? Lavt blodsukker kan også gjøre at man får skjelvinger. Hvis du er kjempestresset får du mye adrenalin i kroppen og det kan du riste av. Jeg har slitt endel med sykdom der jeg får store mengder adrenalin i kroppen og jeg skjelver i flere timer etterpå på grunn av det.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #3 Skrevet 4. juni 2016 3 minutter siden, Badebuksa skrev: Ja, det kan være årsaken til skjelvingene. Hvis jeg har trent (for) hardt så rister kroppen etterpå. Hadde du spist noe da? Lavt blodsukker kan også gjøre at man får skjelvinger. Hvis du er kjempestresset får du mye adrenalin i kroppen og det kan du riste av. Jeg har slitt endel med sykdom der jeg får store mengder adrenalin i kroppen og jeg skjelver i flere timer etterpå på grunn av det. Tusen takk for det gode svaret ditt og for at du deler av egne erfaringer! Jeg hadde spist litt mindre enn til vanlig i tiden før dusjen, men jeg var veldig stresset og sliten (og derfor antok jeg at de sistnevnte var mulige årsaker). Er angst en sykdom der man kan få store mengder adrenalin i kroppen? Kan du gi eksempler på sykdommer som gir store mengder adrenalin i kroppen? Anonymkode: e55b4...ea5
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #4 Skrevet 4. juni 2016 8 minutter siden, Badebuksa skrev: Ja, det kan være årsaken til skjelvingene. Hvis jeg har trent (for) hardt så rister kroppen etterpå. Hadde du spist noe da? Lavt blodsukker kan også gjøre at man får skjelvinger. Hvis du er kjempestresset får du mye adrenalin i kroppen og det kan du riste av. Jeg har slitt endel med sykdom der jeg får store mengder adrenalin i kroppen og jeg skjelver i flere timer etterpå på grunn av det. De skjelvingene, kan det være farlig å ha de? Hva bør man gjøre når de kommer? Anonymkode: e55b4...ea5
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #5 Skrevet 4. juni 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for det gode svaret ditt og for at du deler av egne erfaringer! Jeg hadde spist litt mindre enn til vanlig i tiden før dusjen, men jeg var veldig stresset og sliten (og derfor antok jeg at de sistnevnte var mulige årsaker). Er angst en sykdom der man kan få store mengder adrenalin i kroppen? Kan du gi eksempler på sykdommer som gir store mengder adrenalin i kroppen? Anonymkode: e55b4...ea5 Angst kan veldig gjerne være grunnen til skjelvinger. Skjelvinger kan komme av f.eks hyperventilering (endret oksygenmengde i blodet) hvis det henger sammen med angst. Anonymkode: 6e57e...9be 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #6 Skrevet 4. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Angst kan veldig gjerne være grunnen til skjelvinger. Skjelvinger kan komme av f.eks hyperventilering (endret oksygenmengde i blodet) hvis det henger sammen med angst. Anonymkode: 6e57e...9be Takk for svar! Kan man risikere å besvime i slike sammenhenger? Anonymkode: e55b4...ea5
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #7 Skrevet 4. juni 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar! Kan man risikere å besvime i slike sammenhenger? Anonymkode: e55b4...ea5 Man kan vel besvime om man hyperventilerer lenge nok. Hvis man besvimer roer pusten seg og går tilbake til normal. Minuset er bare at man kan slå seg da selvfølgelig. Men det er ikke vanlig å besvime. Vanligvis blir man bare svimmel og skjelver og føler man får for lite luft mens man egentlig får for mye Det blir bedre om man prøver å puste roligere. Anonymkode: 6e57e...9be
Gjest Badebuksa Skrevet 5. juni 2016 #8 Skrevet 5. juni 2016 (endret) 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for det gode svaret ditt og for at du deler av egne erfaringer! Jeg hadde spist litt mindre enn til vanlig i tiden før dusjen, men jeg var veldig stresset og sliten (og derfor antok jeg at de sistnevnte var mulige årsaker). Er angst en sykdom der man kan få store mengder adrenalin i kroppen? Kan du gi eksempler på sykdommer som gir store mengder adrenalin i kroppen? Anonymkode: e55b4...ea5 Allergi(sjokk). Men angst også, ja, eller bare at man får anfall av et eller annet og blir redd. Eller hvis man blir sint, får man mye adrenalin i kroppen. Det kan selvsagt være en kombinasjon av mye også Ofte er det det. Endret 5. juni 2016 av Badebuksa
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå