AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #1 Skrevet 4. juni 2016 Hei! Jeg er en gutt på 18 år som går/løper mye i skogen. Nå i det siste har jeg begynt å løpe helt naken, fordi det er befriende og deilig møtte en gang en dame, hun smilte bare til meg. Men hva med dere andre? Jeg mener det er naturlig, og hvorfor skulle man ikke kunne gjøre det? Anonymkode: 9b279...4e9
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #2 Skrevet 4. juni 2016 Fordi det ikke er å lov ferdes naken offentlig, kanskje? Anonymkode: 6d77d...ad7 8
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #3 Skrevet 4. juni 2016 Fordi det er ulovlig: § 201. Den som i ord eller handling utviser seksuelt krenkende eller annen uanstendig atferd a)på offentlig sted, b)i nærvær av eller overfor noen som ikke har samtykket til det, eller c)i nærvær av eller overfor barn under 16 år, straffes med bøter eller med fengsel inntil 1 år. Anonymkode: 552f4...4a7 5
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #4 Skrevet 4. juni 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi det ikke er å lov ferdes naken offentlig, kanskje? Anonymkode: 6d77d...ad7 Skogen er ikke et offentlig sted. Det er jo ikke uvanlig å gå på fjelltur naken, så det blir vel det samme, dersom man tar nødvendig hensyn i møte med andre. Anonymkode: 4e263...d62 1
ajarRun Skrevet 4. juni 2016 #5 Skrevet 4. juni 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi det ikke er å lov ferdes naken offentlig, kanskje? Anonymkode: 6d77d...ad7 Selvsagt er det lov, kan du hjemle det påståtte forbudet? 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fordi det er ulovlig: § 201. Den som i ord eller handling utviser seksuelt krenkende eller annen uanstendig atferd a)på offentlig sted, b)i nærvær av eller overfor noen som ikke har samtykket til det, eller c)i nærvær av eller overfor barn under 16 år, straffes med bøter eller med fengsel inntil 1 år. Anonymkode: 552f4...4a7 Søk opp den loven på lovdata, det står OPPHEVET med store bokstaver over alt på den siden, den loven er opphevet. 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #6 Skrevet 4. juni 2016 8 minutter siden, amativeReflection skrev: Selvsagt er det lov, kan du hjemle det påståtte forbudet? Søk opp den loven på lovdata, det står OPPHEVET med store bokstaver over alt på den siden, den loven er opphevet. Bedre? § 298. Seksuelt krenkende atferd offentlig eller uten samtykke Med bot eller fengsel inntil 1 år straffes den som i ord eller handling utviser seksuelt krenkende eller annen uanstendig atferd a)på offentlig sted, eller b)i nærvær av eller overfor noen som ikke har samtykket i det. 0Tilføyd ved lov 19 juni 2009 nr. 74. Anonymkode: 552f4...4a7 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #7 Skrevet 4. juni 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er jo ikke uvanlig å gå på fjelltur naken Anonymkode: 4e263...d62 Jo, det er uvanlig. Anonymkode: 78e16...ff5 6
ajarRun Skrevet 4. juni 2016 #8 Skrevet 4. juni 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bedre? § 298. Seksuelt krenkende atferd offentlig eller uten samtykke Med bot eller fengsel inntil 1 år straffes den som i ord eller handling utviser seksuelt krenkende eller annen uanstendig atferd a)på offentlig sted, eller b)i nærvær av eller overfor noen som ikke har samtykket i det. 0Tilføyd ved lov 19 juni 2009 nr. 74. Anonymkode: 552f4...4a7 Mener du at å løpe naken er uanstendig adferd? Eller at det er seksuelt krenkende? 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #9 Skrevet 4. juni 2016 2 minutter siden, amativeReflection skrev: Mener du at å løpe naken er uanstendig adferd? Eller at det er seksuelt krenkende? Ja, det regnes som blotting. Anonymkode: 6d77d...ad7 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #10 Skrevet 4. juni 2016 Et øyeblikk siden, amativeReflection skrev: Mener du at å løpe naken er uanstendig adferd? Eller at det er seksuelt krenkende? Helt irrelevant hva jeg mener. Men ikke irrelevant hva de han treffer mener. De har ikke samtykket og kan anmelde hvis de vil. Han kan være naken så mye han vil alene, men hvis han treffer noen kan han få et problem. Anonymkode: 552f4...4a7 1
ajarRun Skrevet 4. juni 2016 #11 Skrevet 4. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Helt irrelevant hva jeg mener. Men ikke irrelevant hva de han treffer mener. De har ikke samtykket og kan anmelde hvis de vil. Han kan være naken så mye han vil alene, men hvis han treffer noen kan han få et problem. Anonymkode: 552f4...4a7 Jeg kan anmelde julenissen for å ha sodomisert seg selv med hornene til Rudolf dersom jeg mistenker at det er tilfellet. Man kan anmelde hvem som helst for hva som helst, så lenge man ikke lyver. Problemet i TS sitt tilfelle vil ikke være samtykke, men heller at det er offentlig sted, det blir ikke mer lov av at noen er til stedet. Men du vet hva dem sier: "Hvis du puler et lik i en skog, og ingen hører det, er det da ulovlig?" Å være naken er ikke nødvendigvis uanstendig, og det er definitivt ikke seksuelt krenkende. Å påstå at allmenn rettsoppfattelse er irrelevant er litt absurd. 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det regnes som blotting. Anonymkode: 6d77d...ad7 Finnes det noen paragraf om blotting da? Ganske sikker på at titting ikke er lov, og at det er den som ser på TS som bryter loven.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #12 Skrevet 4. juni 2016 9 minutter siden, amativeReflection skrev: Å være naken er ikke nødvendigvis uanstendig, og det er definitivt ikke seksuelt krenkende. Å påstå at allmenn rettsoppfattelse er irrelevant er litt absurd. Finnes det noen paragraf om blotting da? Ganske sikker på at titting ikke er lov, og at det er den som ser på TS som bryter loven. Ts kan helt klart treffe folk som syns nakenhet er uanstendig og seksuelt krenkende uansett hvor mye hans intensjon ikke har noe med seksualitet å gjøre. Og han kan treffe barn. Og man kan da heller ikke tafse på noens kjønnsorganer uten samtykke å si at det må være greit fordi det ikke handlet om seksualitet egentlig? Så jeg skjønner ikke hvordan du kommer frem til at Ts ikke kan få problemer, hvis han treffer noen som blir grinete av å se han naken. Anonymkode: 552f4...4a7 2
ajarRun Skrevet 4. juni 2016 #14 Skrevet 4. juni 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts kan helt klart treffe folk som syns nakenhet er uanstendig og seksuelt krenkende uansett hvor mye hans intensjon ikke har noe med seksualitet å gjøre. Og han kan treffe barn. Og man kan da heller ikke tafse på noens kjønnsorganer uten samtykke å si at det må være greit fordi det ikke handlet om seksualitet egentlig? Så jeg skjønner ikke hvordan du kommer frem til at Ts ikke kan få problemer, hvis han treffer noen som blir grinete av å se han naken. Anonymkode: 552f4...4a7 Om jeg synes det er seksuelt krenkende eller uanstendig at sekretæren (hun har sikkert en annen tittel, aner ikke hva den er) vår spiser en banan betyr det selvsagt ikke at det er det i lovens forstand. Det er ikke ulovlig å være naken blant barn. Å lyve gjør selvsagt ikke et lovbrudd mindre alvorlig. Og det finnes lover mot å berøre folk mot sin vilje på en ikke-seksuell måte. Jeg har aldri sagt han ikke kan få problemer, men de kommer ikke av at noen blir grinete fordi de så han naken.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #15 Skrevet 4. juni 2016 4 minutter siden, amativeReflection skrev: Om jeg synes det er seksuelt krenkende eller uanstendig at sekretæren (hun har sikkert en annen tittel, aner ikke hva den er) vår spiser en banan betyr det selvsagt ikke at det er det i lovens forstand. Det er ikke ulovlig å være naken blant barn. Å lyve gjør selvsagt ikke et lovbrudd mindre alvorlig. Og det finnes lover mot å berøre folk mot sin vilje på en ikke-seksuell måte. Jeg har aldri sagt han ikke kan få problemer, men de kommer ikke av at noen blir grinete fordi de så han naken. Jooooo! Det har noe å si om folk blir grinete og gjør noe med det. Det er jo til og med forbudt å sole seg/være naken på ei vanlig strand jo. Man kan få bot på 5000-10000kr steder der alle er nestennakne også. For nestennaken er greit men ikke naken. Anonymkode: 552f4...4a7 1
ajarRun Skrevet 4. juni 2016 #16 Skrevet 4. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jooooo! Det har noe å si om folk blir grinete og gjør noe med det. Det er jo til og med forbudt å sole seg/være naken på ei vanlig strand jo. Man kan få bot på 5000-10000kr steder der alle er nestennakne også. For nestennaken er greit men ikke naken. Anonymkode: 552f4...4a7 I teorien kan du få bot for å drikke en kasse Tuborg i en park også, i praksis skjer det ikke.
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #17 Skrevet 4. juni 2016 15 minutter siden, amativeReflection skrev: I teorien kan du få bot for å drikke en kasse Tuborg i en park også, i praksis skjer det ikke. Dårlig argument siden det er mye billigere å drikke. Det koster bare sånn 2000 hvis man blir tatt. Dessuten ville f.eks en barnefamilie hatt høyere terskel for å ringe politiet for en øl, enn de ville hatt for å ringe om nakne menn. Garantert. Anonymkode: 552f4...4a7
ajarRun Skrevet 4. juni 2016 #18 Skrevet 4. juni 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dårlig argument siden det er mye billigere å drikke. Det koster bare sånn 2000 hvis man blir tatt. Dessuten ville f.eks en barnefamilie hatt høyere terskel for å ringe politiet for en øl, enn de ville hatt for å ringe om nakne menn. Garantert. Anonymkode: 552f4...4a7 Det koster definitivt ikke 2000 for å drikke på offentlig sted i Oslo, prøv å gange det med tre.
Gakkepus Skrevet 5. juni 2016 #20 Skrevet 5. juni 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg er en gutt på 18 år som går/løper mye i skogen. Nå i det siste har jeg begynt å løpe helt naken, fordi det er befriende og deilig møtte en gang en dame, hun smilte bare til meg. Men hva med dere andre? Jeg mener det er naturlig, og hvorfor skulle man ikke kunne gjøre det? Anonymkode: 9b279...4e9 FORDI andre ikke nodvendigvis har lyst til aa se deg naken? Du patrenger din nakenhet pa andre. Kanskje hun smilte fordi hun ikke visste hvordan hun skulle reagere. Hvis du syns det er sa naturlig a lope naken i skogen, sa vet ikke jeg hvilken stein du ble fodt under. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå