Gå til innhold

Sykkel til snart 5 åring.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg trenger noen gode forslag til hvilken sykkel jeg kan kjøpe til sønnen min. Han er ikke helt stødig ennå så støttehjul må vi nok ha på i begynnelsen, balansesykkel er ikke et alternativ da han vil ha stor gutt sykkel. :fnise: Vi kjøpte en billig en forrige sommer men der har kjedet hoppet ut hver gang vi har tatt den i bruk så det var tidenes bomkjøp. Nå vil vi ha en skikkelig en sykkel, men hvor i all verden skal vi begynne... i min tid så var DBS tingen, er det slik ennå eller er det andre bra merker der ute? N

Alle forslag mottas med en stor takk. :) 

Anonymkode: c9dc8...71b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror nesten ikke du får støttehjul på sykler til så store jeg?? Vår gutt er akkurat fylt 3 og tatt av støttehjul. Vi et veldig fornøyd m Xeed sykkelen hans. 😊 Men ta han m i en sykkelbutikken og la han kikke litt. 

Anonymkode: a17a3...3ac

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke noe problem å få tak i støttehjul, lærte en venninne å sykle og da hadde vi støttehjul på voksensykkel. :) Det var et vakkert syn. :P 

Problemet mitt er at jeg må finne en skikkelig sykkel til han, og da jeg på mine eldre år ikke sykler lenger så er jeg helt uten erfaring på hvilke merker som er bra.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke noe problem å få tak i støttehjul, lærte en venninne å sykle og da hadde vi støttehjul på voksensykkel. :) Det var et vakkert syn. :P 

Problemet mitt er at jeg må finne en skikkelig sykkel til han, og da jeg på mine eldre år ikke sykler lenger så er jeg helt uten erfaring på hvilke merker som er bra.

Det er stor forskjell på sykler. Jeg har også en 5 åring og forhørte meg litt i butikken før jeg kjøpte en sykkel fra Diamant. Det som er med denne sykkelen er at den ikke er så tung som en del av de vanlige syklene. Ofte er barnesykler tyngre enn voksensyklene- tungt å tråkke rundt på fordi de ikke har gir og tungt å trille med den.

Syklene koster mer enn disse vanlige, men så får du nok solgt den for noen kroner ekstra når gutten har vokst fra den.

Vår heter Diamant Ultra 16.

Anonymkode: 6b503...197

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er stor forskjell på sykler. Jeg har også en 5 åring og forhørte meg litt i butikken før jeg kjøpte en sykkel fra Diamant. Det som er med denne sykkelen er at den ikke er så tung som en del av de vanlige syklene. Ofte er barnesykler tyngre enn voksensyklene- tungt å tråkke rundt på fordi de ikke har gir og tungt å trille med den.

Syklene koster mer enn disse vanlige, men så får du nok solgt den for noen kroner ekstra når gutten har vokst fra den.

Vår heter Diamant Ultra 16.

Anonymkode: 6b503...197

Takk for svar. :) Ja har hørt om Diamant men var litt usikker på om det var et ok merke, men da skal vi sjekke ut den når vi tar turen.

Skrevet

Jeg anbefaler også denne: https://www.gsport.no/produkt/166943/diamant-ultra-16-barnesykkel-moerk-blaa

Mye lettere enn andre barnesykler og det er et stort pluss. Det er ikke morsomt å sykle på en sykkel du omtrent ikke klarer å håndtere eller løfte, det er blytungt. Vi har denne (i ulike størrelser) til våre gutter. Husk å få med eller sjekk at det er støtte på den, og kjøp ringeklokke, det er stas. 

Jeg synes du skal droppe støttehjulene. Støttehjul bidrar ikke til at ungen lærer å holde balansen noe tidligere. Sittestillingen blir også feil (litt på skrå). Og uansett må jo du/andre voksne hjelpe til med å lære ham å holde balansen når dere tar av støttehjulene.

Det vanskeligste med å lære seg å sykle, er å starte og stoppe, det kan ta litt tid. Mitt tips er at i starten så stiller du og en annen voksen dere opp med noen meter i mellom. Den ene hjelper ungen i gang, og den andre tar imot/hjelper til med å stoppe og snu og dytter i gang tilbake igjen. Du skal se han lærer seg balansen i løpet av minutter. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...