AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #2 Skrevet 4. juni 2016 Helekost generelt er ikke farlig, men å tilføre jod ved stoffskiftesykdom kan påvirke verdiene dine mye, og bør ikke gjøres uten at du følges av lege. Hvorfor vi, du egentlig tilføre jod? Anonymkode: dd325...bdc
Lii Skrevet 4. juni 2016 Forfatter #3 Skrevet 4. juni 2016 Så kjekt med svar!:) Bra jeg spurte mtp at dette burde følges av lege! Var det jeg var litt redd for skjønner du, at det påvirker noe. Så takk:) Her står det litt om kelp: "Kelp er en naturlig kilde til jod som støtter kroppens stoffskifte ved å bidra til normal produksjon av skjoldbrukshormoner. En normal funksjon av skjoldbruskkjertelen vil regulere stoffskiftet, hjelper kroppens forbrenning og gi deg mer energi."
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #4 Skrevet 4. juni 2016 11 minutter siden, Lii skrev: Hei! Jeg fikk påvist lavt stoffskifte for 11 år siden, er nå 27 år:) Jeg tar 100mikrogram av levaxin og 20 av liothyronin til dagen. Jeg får også b12-sprøyte hver 3.mnd og av og på når det kommer til jern, avhengig av hva legen forteller meg etter blodprøvene. Så da vet dere det:) Det jeg lurte på er, vet noen av dere hvordan det er å ta disse tablettene sammen med helsekost? Fordi jeg ser liksom for meg at jeg kommer til å få noen plager dersom jeg blander urter inn i tablettene jeg tar fra før. Jeg tenker på å tilføre Kelp (jod) og betakaroten (fordi jeg har leste det hjelper mot soleksem, og hjelpe med brunfarge) Betakaroten kommer jeg til å slutte med når sommeren er ferdig. Det jeg er redd for er; 1. blodprøven jeg tar hos legen neste gang plutselig viser at stoffskiftet mitt er veldig endret pga disse pillene, og hun prøver å kutte ned på dosen, eller noe sånt. 2. at jeg får en eller annen ubalanse i kroppen, hormonell eller no, og at jeg får blødninger helt uten videre. Konklusjon; Har noen av dere erfaring eller kunnskap med stoffskiftetabletter og det å tilføre helsekost inn i denne pillehverdagen? Håper på hjelp fra noen av dere Har du lest på pakningsvedlegget til stoffskiftetablettene dine? Mener å ha lest der nemlig (gidder ikke reise meg og hente mine bokser for å kontroll lese) at stoffskiftemedisiner ikke skal brukes samtidig med helsekost. Kalk og melk påvirker i alle fall opptaket av disse medisinene. Grapfrukt, granateple og en sak til skal heller ikke taes samtidig med medisiner da det nedsetter virkningen av ennrekke tabletter. Skal du ta helsekost bør du 1. Sankke med legen først, 2. Ta de elt på motsatt tid av døgnet hvor du tar stoffskiftemedisinene dine. Anonymkode: 380c6...086
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #6 Skrevet 4. juni 2016 Jeg har ikke mye kunnskap om dette, men ville trodd betakaroten går greit hvert fall. Det får man jo gjerne i seg ved å spise gulrøtter uansett. Aldri hørt om gulrot-forbud når man går på visse medikamenter. Anonymkode: 00d80...6e3
Lii Skrevet 4. juni 2016 Forfatter #7 Skrevet 4. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke mye kunnskap om dette, men ville trodd betakaroten går greit hvert fall. Det får man jo gjerne i seg ved å spise gulrøtter uansett. Aldri hørt om gulrot-forbud når man går på visse medikamenter. Anonymkode: 00d80...6e3 Hahaha, sant. Gulrotforbud. Men føler de putter mye annet rart oppi der. Har alltid vært litt skeptisk til helsekostprodukter. Men tenkte jeg skulle sjekke det ut litt først. Sjekke med dere her inne. Nytter ikke å spørre de i helsekostbutikken tror og mener, fordi de vil vel selge selge selge. Det kjenner jeg til etter mine år i butikk:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå