AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #21 Skrevet 4. juni 2016 Antibac er fantastisk å bruke i nødstilfeller, men er selvfølgelig ikke nødvendig med daglig bruk. Man tar i ekstremt mye rart i løpet av en dag, men det er sjeldent vi blir syke av det uansett. Personlig vasker jeg hendene mine hver eneste gang jeg har vært på toalettet, og ser på dette som en ren selvfølge. Overalt legger jeg merke til folk som ikke vasker seg på hendene etter toalettbesøk, og dette gjelder også nære bekjente av meg. Jeg sier ingenting, men det gjentar seg stadig vekk. Synes det er ganske spesielt. Anonymkode: 30105...005
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #22 Skrevet 4. juni 2016 Jeg bruker ofte offentlige toaletter til andre ting enn å gå på do. Skifte klær, snyte nesen, rette på undertøy osv. Bruker albuen for å åpne dører (papir for å låse opp) og vasker dermed ikke hendene. Går jeg på do, vasker jeg selvsagt hendene, men som andre sier, det er ikke sikkert folk faktisk er på do, men kun trenger litt privatliv til diverse. Men til dere som ikke vasker hendene etter dobesøk: Fy! Anonymkode: 22cff...320
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #23 Skrevet 5. juni 2016 "Dobakteriene" på dørhåndtak vil man jo uansett få på hendene når man går gjennom utgangsdøra uavhengig av om man vasker hendene først eller ikke. Som mann så vasker jeg alltid hendene etter jeg har driti, og før jeg skal spise, men hvis jeg kun har pissa så dropper jeg det en del ganger. Min penis er ren, og den er da det eneste jeg har tatt på. Anonymkode: e1294...b38
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #24 Skrevet 5. juni 2016 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Antibac er fantastisk å bruke i nødstilfeller, men er selvfølgelig ikke nødvendig med daglig bruk. Man tar i ekstremt mye rart i løpet av en dag, men det er sjeldent vi blir syke av det uansett. Personlig vasker jeg hendene mine hver eneste gang jeg har vært på toalettet, og ser på dette som en ren selvfølge. Overalt legger jeg merke til folk som ikke vasker seg på hendene etter toalettbesøk, og dette gjelder også nære bekjente av meg. Jeg sier ingenting, men det gjentar seg stadig vekk. Synes det er ganske spesielt. Anonymkode: 30105...005 Kanskje har de antibac med seg som de rengjør hendene med før de går ut fra wc? Anonymkode: 4ee93...ebc 1
michaeline__07 Skrevet 6. juni 2016 #25 Skrevet 6. juni 2016 Den 4.6.2016 at 20.17, AnonymBruker skrev: På senteret i dag var jeg inne på et offentlig toalett og vasket hendene mine. Imens jeg stod der så kom det ei dame ut fra en av båsene, og til min forbauselse så gikk hun bare rett ut, uten å så mye som å se på vaskene engang. Det er flere vasker der inne, så opptatt vask var ikke noe problem. Jeg blir alltid like overrasket når jeg møter folk som ikke gidder å vaske hendene sine. For alt jeg visste så hadde hun ikke egentlig vært på do, men det er jo selvfølgelig dobakterier på dørhåndtaket, så jeg ville vasket hendene uansett. Det er så rart at enkelte ikke forstår at folk faktisk kan bli syke av at de ikke gidder å vaske hendene sine. Kanskje det er noen her inne som ikke gidder å vaske seg på hendene. Kanskje vi har noen her som sluntrer unna den lille prosessen som egentlig burde være ren rutine. Da har jeg en klar beskjed til dere: VASK HENDENE DINE. Folk kan faktisk bli syke. Og da vil det faktisk være deres skyld! Og vennligst lær barna deres å vaske hendene sine også, både etter dobesøk og før mat. Gjør det til en rutine. Håndvask er kjempeviktig for å forebygge sykdom. Så vær så snill; vask hendene! Anonymkode: 8fe92...226 Okey - da har man fått med seg noe av poenget ditt (igjen). Ikke bruk caps lock når du skriver. Det kan ansees som skriking. Det holder også med et utropstegn. Å sette seg på tastene fordi du blir irritert hjelper deg ikke med å få frem poenget ditt. For å være ærlig så leste jeg ikke noe av det du skrev.
Gjest Vause Skrevet 6. juni 2016 #26 Skrevet 6. juni 2016 Den 4.6.2016 at 20.21, AnonymBruker skrev: Dette er vel strengt tatt barnelærdom og å vaske hendene er vel noe de aller fleste gjør. Anonymkode: 62821...fdb Det er ikke alle som blir opplært til å vaske hendene sine når de burde, dessverre. Jeg er en av de som ikke ble lært til å vaske hendene etter toalettbesøk, når jeg kom hjem fra butikken, før jeg skulle lage mat og diverse. Dette var rutiner jeg selv måtte innarbeide når jeg ble eldre og forsto at det er veldig viktig å vaske seg på hendene. Jeg blir også alltid i stuss om jeg er på offentlige toalett og noen kommer ut fra båsene og går ut uten å vaske seg på hendene. Jeg vasker alltid hendene etter toalettbesøk, når jeg kommer hjem fra butikken, før jeg lager mat og etter jeg har laget mat, noen ganger vasker jeg bare hendene for å vaske dem liksom for man berører jo mye rart i løpet av en dag. Jeg er ikke fanatisk på dette området men har lagt merke til hvor skitne hendene blir etter å ha vært på shopping en dag for eksempel, hendene ser nødvendigvis ikke skitne ut men når du vasker dem så ser du at skummet ikke er hvitt og heller mer mot grått. Og tenk på alle som klår seg både bak og i skrittet, i nesa og i munnen generelt og tar på ting rett etterpå. Grøss. Tenker man for mye på dette så blir man gal tror jeg, så jeg stopper her. Jeg innarbeidet meg dog veldig gode rutiner etter at jeg begynte å jobbe i eldreomsorgen også, der er det stort fokus på god hygiene, spesielt håndhygiene. Alle skulle hatt samme innføring i håndhygiene som vi har.
NydeligMann Skrevet 6. juni 2016 #27 Skrevet 6. juni 2016 Vi er mennesker er nå litt rare da. Vasker og steller oss og er så rene at det er en fryd. Og så legger vi oss på kvelden sammen med ca ti milioner midd, og de driter ca 20 ganger i døgnet. Og på toppen av det hele slikker vi kanskje kona litt i rompa før vi sovner. 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2016 #28 Skrevet 6. juni 2016 12 timer siden, michaeline__07 skrev: Okey - da har man fått med seg noe av poenget ditt (igjen). Ikke bruk caps lock når du skriver. Det kan ansees som skriking. Det holder også med et utropstegn. Å sette seg på tastene fordi du blir irritert hjelper deg ikke med å få frem poenget ditt. For å være ærlig så leste jeg ikke noe av det du skrev. Det fanget oppmerksomheten din, og du fikk samtidig med deg budskapet, noe som var nettopp poenget med å bruke caps lock. Jeg vet godt hvordan caps lock virker når man leser det, og det var nettopp den effekten jeg ville bruke. Den fungerte også; du trengte ikke å lese hele teksten min for å vite hva jeg ville fram til. Det er et enkelt, men viktig budskap. Derfor brukte jeg caps lock for å få det fram på en enkel og effektiv måte, noe som tydeligvis fungerte. Anonymkode: 8fe92...226
Raven Emerald Skrevet 7. juni 2016 #29 Skrevet 7. juni 2016 Ryddet for avsporinger. Raven Emerald, mod.
Eighth Planet Skrevet 7. juni 2016 #30 Skrevet 7. juni 2016 "Jammen jeg fikk jo ikke noe tiss på hendene"
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå