Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

På senteret i dag var jeg inne på et offentlig toalett og vasket hendene mine. Imens jeg stod der så kom det ei dame ut fra en av båsene, og til min forbauselse så gikk hun bare rett ut, uten å så mye som å se på vaskene engang. Det er flere vasker der inne, så opptatt vask var ikke noe problem. 

Jeg blir alltid like overrasket når jeg møter folk som ikke gidder å vaske hendene sine. For alt jeg visste så hadde hun ikke egentlig vært på do, men det er jo selvfølgelig dobakterier på dørhåndtaket, så jeg ville vasket hendene uansett. Det er så rart at enkelte ikke forstår at folk faktisk kan bli syke av at de ikke gidder å vaske hendene sine. 

Kanskje det er noen her inne som ikke gidder å vaske seg på hendene. Kanskje vi har noen her som sluntrer unna den lille prosessen som egentlig burde være ren rutine. Da har jeg en klar beskjed til dere: VASK HENDENE DINE. Folk kan faktisk bli syke. Og da vil det faktisk være deres skyld! Og vennligst lær barna deres å vaske hendene sine også, både etter dobesøk og før mat. Gjør det til en rutine. Håndvask er kjempeviktig for å forebygge sykdom. Så vær så snill; vask hendene! 

Anonymkode: 8fe92...226

• Liker 13
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje hun bare masturberte på toalettet og var forsiktig nok til å ikke berøre noe annet. Du bør ikke dømme noen uten å høre hele historien.

• Liker 3
Gjest Belle âme
Skrevet

Ser ditta OVERALT! Stod sjølv og vaska henda mine, så kom ein pen, ung dame ut av den eine dassen. Ho berre såg på meg og gjekk rett forbi. Fleire av vennane mine vasker seg ikkje på henda og eigentleg utrulig mange eg kjenner. Og ja, det er sjokkerande mange! 

AnonymBruker
Skrevet

Dette er vel strengt tatt barnelærdom og å vaske hendene er vel noe de aller fleste gjør. 

Anonymkode: 62821...fdb

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, amativeReflection skrev:

Kanskje hun bare masturberte på toalettet og var forsiktig nok til å ikke berøre noe annet. Du bør ikke dømme noen uten å høre hele historien.

Spør du meg, er dette isåfall 10 ganger verre!

• Liker 2
Gjest 12flo
Skrevet

Det er toskeskap å ikke vaske hender etter å ha vært på offentlige toalett.

Hello Infection! Just come home with me. I'll introduce you to all my folks so you could possibly do your damage. You're very much welcome Mr. Death!

Må være noe slikt som foregår i hodet på de der folka.

Skrevet

Om man må åpne døra -etter å ha vasket hendene og det er så mange som ikke vasker hendene...Så er det vel strengt tatt ikke noe vits å vaske hendene, når du likevel må ta tak i dørhåndtaket... (bruk papir.)

Ha gjerne med deg en liten flaske antibac, når du tar tak i ting-handlekurver/vogn, dørhåndtak,hilser... osv. Du vet aldri om folk har vasket hendene eller ikke.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Chibi skrev:

Om man må åpne døra -etter å ha vasket hendene og det er så mange som ikke vasker hendene...Så er det vel strengt tatt ikke noe vits å vaske hendene, når du likevel må ta tak i dørhåndtaket... (bruk papir.)

Ha gjerne med deg en liten flaske antibac, når du tar tak i ting-handlekurver/vogn, dørhåndtak,hilser... osv. Du vet aldri om folk har vasket hendene eller ikke.

Skal man rense handlevognhåntakene med antibac før man handler, mener du? Eller skal man rense hendene etter å ha brukt handlevognene?

Anonymkode: 4ee93...ebc

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal man rense handlevognhåntakene med antibac før man handler, mener du? Eller skal man rense hendene etter å ha brukt handlevognene?

Det bestemmer du helt selv.
Jeg ville gått for å rense hendene mine etter handleturen :) 

Men så har jeg alltid antibac med meg, spriter nevene mine flere ganger om dagen på jobb. (Jobber med barn, har vært mye sykdom blant barna.)

• Liker 1
Gjest 12flo
Skrevet
11 minutter siden, Chibi skrev:

Alle vet at antibac var en dille for å tjene penger. Det er kun på sykehus det har noe for seg, av pleiere og ansatte som jobber med syke mennesker. Vi andre klarer oss helt fint med å vaske hendene ved toalettbesøk, bruke albuen for å åpne døren.

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Chibi skrev:

Dette er jeg enig i at flere burde bli klar over. Jeg pleier å bruke ermet på genseren til å åpne døra med, hvis den er lang nok. Hvis ikke så kan man eventuelt ta et papirhåndkle og åpne døren med det. Men det burde uansett dyttes inn i hodet på folk at man faktisk må vaske hendene sine. Det er motbydelig å ikke gjøre det. Og frekt ovenfor de rundt seg, fordi man utsetter dem for mulig sykdom. 

Antibac er en fin ting å ha med seg, sånn tilfelle. Hvis jeg for eksempel er på et offentlig toalett uten såpe, så bruker jeg antibac. Det er generelt fint å ha med seg, for å holde bakteriene "i sjakk". Men som sagt, håndvask burde være grunnleggende for alle. 

• Liker 1
Gjest 12flo
Skrevet

Antibak er forresten helt grusomt for hendene. Æsj!

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Tris skrev:

Antibak er forresten helt grusomt for hendene. Æsj!

Hvorfor det? Er oppriktig nysgjerrig, er antagelig noe jeg ikke har fått med meg. 

• Liker 1
Gjest 12flo
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor det? Er oppriktig nysgjerrig, er antagelig noe jeg ikke har fått med meg. 

Jeg fikk uttørrede hender og sår, pluss at det føltes mer skittent å ha et lag med antibac på hendene enn å være nyvasket med bittelitt såpe og vann.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Tris skrev:

Jeg fikk uttørrede hender og sår, pluss at det føltes mer skittent å ha et lag med antibac på hendene enn å være nyvasket med bittelitt såpe og vann.

Man blir faktisk også renere med såpe + vann, enn med antibac :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
55 minutter siden, Chibi skrev:

Antibac har masse problemer. Liten til ingen dokumentert positiv effekt, men en bidrar til resistens.

Anonymkode: 44ae3...3c2

• Liker 1
Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
AnonymBruker
Skrevet

Greit at håndvask er viktig og bør være en rutine. Men..for barn er det jo viktig fordi de ofte ikke er like flinke med håndtering av dopapir når de er små og putter fingrene i munnen mye. Men strengt tatt, for voksne folk, men grei dopapirteknikk er en ikke akkurat i kontakt med hverken urin eller avføring når man er på do. Da skal man være spesielt urenslig eller sparsom på dopapiret. Så strengt tatt er det vel viktigst å vaske hendene før man spiser?

Anonymkode: a3421...032

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Antibac har masse problemer. Liten til ingen dokumentert positiv effekt, men en bidrar til resistens.

Anonymkode: 44ae3...3c2

I gamle dager brukte noen Savett. Blir man rene på hendene av disse?

Relatert bilde

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...