AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #1 Skrevet 4. juni 2016 Jeg har en Macbook Air som er 5 år gammel. Strålende fornøyd med den + sparer penger til andre viktige ting = ønsker ikke å kjøpe ny nå. Men det har blitt veldig trangt om plassen på den. Jeg har installert CleanMyMac3 og Gemini, fjernet duplikater og slettet alt som slettes kan. Alt av bilder, musikk, tekstdokumenter osv er flyttet over på ekstern harddisk, og likevel: etter restart er det bare 3,5 GB ledig plass. Jeg har installert OpenOffice, VLC, Chrome, Avast, iBooks Author, TorBrowser, Transmission og Audacity i tillegg til CMM3 og Gemini. Det tar totalt opp ca 3,4 GB. Som sagt har jeg tømt Bilder + iTunes for alt innhold, bare for å se om det hjalp. Det gjorde det ikke... Kan jeg formatere macen på samme måte som med pc? Hvordan går jeg frem? Kan jeg risikere at den ikke virker etterpå? Vet ikke om det er relevant, men: 1,7 GHz prosessor, 4 GB minne, 120 GB harddisk. På "Storage" står det at 76 GB er programmer, 37 GB er annet, 2 GB er lyd (men lydfiler, podkast ++ er jo fjernet?), 1 GB er bilder og 1,2 MB (ikke GB) er sikkerhetskopier. Anonymkode: 9c4f7...d47
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #2 Skrevet 4. juni 2016 Kjøp en ny. Det er jo derfor den er gått full, fordi Apple trenger pengene dine. Anonymkode: 21cd5...f87 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #3 Skrevet 4. juni 2016 Kan ikke så mye om apple sine produkter, men tenker det finnes noe a la windirstat bare til mac? Den forteller deg hvor all plassen går bort hen:) Anonymkode: 46370...0aa
ajarRun Skrevet 4. juni 2016 #4 Skrevet 4. juni 2016 Bare kjøp en større SSD, 500GB koster ikke så alt for mye.
Klossmajor Skrevet 5. juni 2016 #5 Skrevet 5. juni 2016 DaisyDisk er et anerkjent program for Mac som gir deg en enkel oversikt over alt som ligger på harddisken.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2016 #6 Skrevet 5. juni 2016 Fant svar og løsning i et apple-forum. Alt vel. Takk for forslag. - TS Anonymkode: 9c4f7...d47
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå