AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #1 Skrevet 3. juni 2016 Puster du mer med brystet enn magen? I såfall, hvilke erfaringer har du gjort deg? Og hvorfor gjør du det? Jeg trur jeg gjør det! Anonymkode: c47ce...4c7
Silfen Skrevet 3. juni 2016 #2 Skrevet 3. juni 2016 Jepp, det gjør jeg. Dårlig vane. Aner ikke hvorfor det ble slik. Kan trenes opp til å puste mer med magen, men det går stadig i glemmeboken.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #3 Skrevet 3. juni 2016 Jeg gjør det. Får kjeft av psykolog og manuellterapeut hele tiden. Jeg gjør det fordi jeg over ganske lang tid har levd med alvorlig stress(= anspent) . Nå er det bare blitt en vane jeg ikke klarer å snu. Anonymkode: 1de66...3ca
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #4 Skrevet 3. juni 2016 Et øyeblikk siden, Silfen skrev: Jepp, det gjør jeg. Dårlig vane. Aner ikke hvorfor det ble slik. Kan trenes opp til å puste mer med magen, men det går stadig i glemmeboken. Kan jeg spørre hvorfor du gjør det? anspent? ts Anonymkode: c47ce...4c7
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #5 Skrevet 3. juni 2016 1 minutt siden, Silfen skrev: Jepp, det gjør jeg. Dårlig vane. Aner ikke hvorfor det ble slik. Kan trenes opp til å puste mer med magen, men det går stadig i glemmeboken. Du svarte forsåvidt på det ser jeg! Anonymkode: c47ce...4c7
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #6 Skrevet 3. juni 2016 Gjør nok det i for stor grad ja. Etter år med det så er kroppen litt ugrei i perioder. Knallhard trening hjelper for min del. Anonymkode: aa1c5...3fe
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #7 Skrevet 3. juni 2016 Jeg begynte å "puste med brystet" da jeg var i 7. Klasse. Jeg gjorde det bevvist for å kunne holde inn magen, sånn at jeg så tynn ut. Ville ikke puste ut med magen da den ble større da. Sluttet med det når jeg var 20. Deilig nå å kunne puste med magen. Anonymkode: 38b4b...970
Gjest Badebuksa Skrevet 3. juni 2016 #8 Skrevet 3. juni 2016 Nei, etter jeg hadde sanglærer lærte jeg meg å puste med magen.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #9 Skrevet 3. juni 2016 Merker dere stor forskjell på før og etter ? Anonymkode: c47ce...4c7
Silfen Skrevet 3. juni 2016 #10 Skrevet 3. juni 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan jeg spørre hvorfor du gjør det? anspent? ts Anonymkode: c47ce...4c7 Jeg regner med at det muligens har noe med kroniske vondter å gjøre, men er ikke sikker, for husker ikke når det startet.
Nepenthe Skrevet 3. juni 2016 #11 Skrevet 3. juni 2016 Jeg puster med brystet. Det kommer nok av årevis tidligere med å holde inn magen (skulle jo være tynnest mulig i ungdommen :p), samt generelt stress. Da jeg var gravid klarte jeg å puste med magen mest, men etter fødselen ble det tilbake til gamle synder fort, gitt.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #12 Skrevet 3. juni 2016 Jeg puster mer med brystet pga angst, innestengte følelser og smerter. Holder på å øve meg på å puste med magen,merker at mange følelser kommer til overflaten da. Anonymkode: 9d055...4cf 2
Gjest Fjotteri Skrevet 3. juni 2016 #13 Skrevet 3. juni 2016 Nei, og eneste grunn til det er at jeg fikk undervisning i klassisk sang i noen år hvor jeg i tillegg øvde hver dag selv. Da var det mye pusteteknikker og muskelavslappingsøvelser, har fått kommentarer fra behandlere om at jeg er en av veldig få som klarer slappe av i musklene på kommando Brukte og det aktivt under fødsel, iallefall sålenge jeg var nogenlune ved normal bevissthet.
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #14 Skrevet 3. juni 2016 Ja, ved stress går pusten rett opp i brystet, og jeg må konsentrere meg for å få pusten ned i magen igjen, sette meg ned å zone ut litt for å få til dette. Anonymkode: 5748d...7db
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2016 #15 Skrevet 3. juni 2016 Er det vanlig at muskelspenninger kommer av dårlig pustemønster ? ts Anonymkode: c47ce...4c7
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #18 Skrevet 4. juni 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Puster du mer med brystet enn magen? I såfall, hvilke erfaringer har du gjort deg? Og hvorfor gjør du det? Jeg trur jeg gjør det! Anonymkode: c47ce...4c7 Her er det en tråd med mer enn en som ikke forstår hva en brystpuster er for noe. Mennesker med lungesykdommer puster med de øvertse lungelappene, det er brystpusting i medisinsk forstand. Anonymkode: 67b2f...5f5 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2016 #19 Skrevet 4. juni 2016 Vet ikke hvordan jeg puster... Hva er forskjellene? Anonymkode: 93c45...d3a
misstealover Skrevet 4. juni 2016 #20 Skrevet 4. juni 2016 Har aldri tenkt over det før Jeg har i alle fall en uvane med å puste gjennom munnen i stedet for nesa, men har skjerpet meg masse.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå