Gå til innhold

Våkner av krampe på natten

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei ! For en stund siden våknet jeg av krampe i en av leggene ca hver halv time. Det samme skjedde i natt. kun to ganger. Måtte reise meg å gå for å få slutt på smerten. Noen som vet hva dette er for noe eller har opplevd noe av det samme?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sånt kommer med alderen. Det kommer om du går med sko med mye eller litt hæler på. Da blir muskelarbeidet i leggen unormalt over tid og reagerer med krampe når muskulaturen er i hvile. 

Den store muskelen som gir krampe inne i leggen har sitt feste nede ved akillessenen og oppe nesten bak kneet. Det er omtrent umulig å få gjort noe med den bortsett fra å gå i flate sko, tøye den og som jeg gjør;  kopper leggen. 

Anonymkode: 6cece...63a

• Liker 1
Skrevet

Du kan ha vitamin-mangel

Skrevet

Har en venninne som sliter mye med kramper som sier at magnesium-tilskudd hjelper henne. Du kan jo lese deg opp på det og vurdere om det er noe å prøve ut.

AnonymBruker
Skrevet

Dette har jeg hatt siden jeg var i begynnelsen av tenårene, så at det kommer med alderen stiller jeg meg litt tvilende til. HAr slitt med diverse vitaminmangler siden tenårene det er nok grunnen for krampene. Ville begynt med magnesium og tatt et par blodprøver hos legen. :) 

Anonymkode: 56d03...d09

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...