Nordvesta Skrevet 6. juni 2016 #61 Skrevet 6. juni 2016 Tråden ryddet for brukerdebatt og svar til dette Nordvesta, mod.
Z.Z Skrevet 10. juni 2016 Forfatter #62 Skrevet 10. juni 2016 (endret) Her er en video fra et stort møte arrangert av islam.net Norge i Oslo, lagt ut av organisasjonen selv: Noen muslimer tar til motmæle, som for eksempel her: http://www.dagbladet.no/2015/06/02/kultur/meninger/hat/islamhat/debatt/39451506/ Det er prisverdig, men artikkelforfatteren prøver ikke teologisk å motbevise Qureshi. Det er fordi Qureshi har helt rett. Hans standpunkter finner du i Koranen og Hadithene og er Allahs ord. Allah er ufeilbar og skal ikke motsies. Det vil være blasfemisk og er en stor risiko å ta for enhver muslim, også i Norge. En slik teologisk debatt vil nærmest være utenkelig på f.eks. NRK, fordi det vil avsløre for det norske folk hva islam egentlig står for. Er det uansett noen muslimer som er uenig med Koranen og tør å motsi Allahs ord? Og for dere som måtte tro at burka og andre tildekkende klesplagg for kvinner kun er kulturelt betinget; som så mye annet i islamsk kultur er det en befaling fra Allah: http://quran.com/33/59 Sitat O Prophet, tell your wives and your daughters and the women of the believers to bring down over themselves [part] of their outer garments. That is more suitable that they will be known and not be abused. And ever is Allah Forgiving and Merciful. Endret 10. juni 2016 av Z.Z
Okapi Skrevet 10. juni 2016 #63 Skrevet 10. juni 2016 Tildekkingen er religiøst begrunnet, men formen på den er kulturell og varierer fra land til land. En somalisk tolkning av hijab (dekker hele ansiktet og halsen med ensfarget mørkt plagg) er radikalt forskjellig fra en typisk afghansk (mindre sjal som gjerne lar litt hår være synlig).
Mari Y Skrevet 10. juni 2016 #64 Skrevet 10. juni 2016 Jeg er kvinne. Jeg er ingen tilhenger av islam som religion, men mener man må skille mellom islam som religion og 1.5 milliard muslimer. Vet ikke om det er her folk lett blir forvirret(fordi det det later til å ofte forveksles mellom de to). 1
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2016 #65 Skrevet 10. juni 2016 Islam er og blir en kvinnefiendtlig religion. Anonymkode: cbf4b...fbc
Mari Y Skrevet 10. juni 2016 #66 Skrevet 10. juni 2016 Den 3.6.2016 at 7.38, 44h skrev: Det er 5 millioner mennesker i Norge vi kan ikke redde 1,6 milliarder muslimer. Ikke hele verden heller, for den del😉
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #67 Skrevet 11. juni 2016 10 timer siden, Mari Y skrev: Jeg er kvinne. Jeg er ingen tilhenger av islam som religion, men mener man må skille mellom islam som religion og 1.5 milliard muslimer. Vet ikke om det er her folk lett blir forvirret(fordi det det later til å ofte forveksles mellom de to). Köln er et godt eksempel på at muslimer er like, ingen hjalp kvinnene og de blokkerte politiet så de ikke fikk gjort jobben sin. Etter Köln vet jeg at alle muslimer har et grotesk kvinnesyn. Det var heller ingen demonstrasjoner fra andre muslimer i etterkant og det forteller alt. Det er ikke forbudt å være naiv dessverre. Anonymkode: a18a9...732
Mari Y Skrevet 11. juni 2016 #68 Skrevet 11. juni 2016 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Köln er et godt eksempel på at muslimer er like, ingen hjalp kvinnene og de blokkerte politiet så de ikke fikk gjort jobben sin. Etter Köln vet jeg at alle muslimer har et grotesk kvinnesyn. Det var heller ingen demonstrasjoner fra andre muslimer i etterkant og det forteller alt. Det er ikke forbudt å være naiv dessverre. Anonymkode: a18a9...732 Det er absolutt ikke ensbetydende med at alle muslimer er tilhenger av slike handlinger, det er ensbetydende med at noen av dem begår slike handlinger, og det er heller ikke naivt å påstå det. For et tåpelig svar.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #69 Skrevet 11. juni 2016 49 minutter siden, Mari Y skrev: Det er absolutt ikke ensbetydende med at alle muslimer er tilhenger av slike handlinger, det er ensbetydende med at noen av dem begår slike handlinger, og det er heller ikke naivt å påstå det. For et tåpelig svar. For noe sludder! Det var ingen av de over 1000 menn som hjalp kvinnene og de som kunne blokkerte politiet! Muslimer har IKKE respekt for europeiske kvinner, og mangler i tillegg respekt for egne kvinner. Anonymkode: a18a9...732
Mari Y Skrevet 11. juni 2016 #70 Skrevet 11. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: For noe sludder! Det var ingen av de over 1000 menn som hjalp kvinnene og de som kunne blokkerte politiet! Muslimer har IKKE respekt for europeiske kvinner, og mangler i tillegg respekt for egne kvinner. Anonymkode: a18a9...732 Nå var det tom politiet som faktisk ikke grep inn. Altså ingen bevis på at dette var muslimer. Feilen ligger jo da i at politiet ikke grep inn. Igjen: Det er 1. 5 millarder muslimer verden over, og å skjære alle under en kam er alt for enkelt. 'Alle muslimer er like ille'. Nei. Fordi man ser at et visst antall menn fra Midtøsten kan finne på å sex- trakassere, betyr ikke det at 1.5 milliarder muslimer ville gjort det samme. Det finnes massevis av kvinnegrupper i Midtøsten som jobber mot sex- trakassering i respektive hjemland, og det sier jo klart at dette ikke er en homogen 'gruppe'. Og å påpeke at alle muslimer sex- trakasserer fordi arabiske menn gjorde det på nyttårsaften i Koln er som å påstå at alle kristne voldtar barn fordi noen kristne sekter og grupper har gjennomført slike handlinger. Og nå var det også demonstrasjoner mot sex trakassering i etterkant.
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2016 #71 Skrevet 11. juni 2016 Den 3.6.2016 at 9.00, ops2 skrev: Det er dødstraff for å forlate islam. Det er også dødstraff for å stille spørsmål ved Koranen og Hadithene. De kristne levde i sin tid med trusselen om å havne i helvete hvis de ikke trodde på Gud. Men vi klarte å riste det ifra oss. Det burde vært mulig for muslimer også. Feminismen på venstresiden har et dilemma. Grunnideologien slår fast at ingen skal diskrimineres, heller ikke på grunn av sin religion. Derfor virker det så paradoksalt nå når vi kjenner til all undertrykkelsen som finner sted innenfor islam. Anonymkode: 4eecb...062 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #72 Skrevet 29. juni 2016 Jeg blir alltid skeptisk når jeg møter mennesker som sier at INGEN rundt de forsvarer islam. Da henger de bare med konservative høyremennesker. Det samme gjelder hvis noen bare henger med SV`ere. Indikerer på at man egentlig har fått folk lite input fra mennesker rundt seg. Jeg har venner som står på begge kanter politisk, så jeg kan ergo forstå og diskutere det på en helt annen måte enn mennesker som bare forholder seg til hverandre. Det er jo nesten like skummelt som at alle islamister bare møter andre islamister, andre kristne møter bare andre kristne. Skummel tankegang; det former gjerne hva som er "normalen" for dem, slike mennesker stoler jeg ikke på uansett ståsted. Anonymkode: de724...b69
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #73 Skrevet 29. juni 2016 Den 6/2/2016 at 23.56, Z.Z skrev: Ok, men hva vil du gjøre med problemet? Hva slags problem er det egentlig du sikter til? At vi skal bekjempe en religion? Jeg fremmer heller ikke kristendom eller islam. Ellers ser jeg mange kvinner rundt meg som mener både det ene og det andre om religion og islam, oppfatter at mange kvinner rundt meg er reflekterte og kjent med de fleste ytterpunktene. Menn rundt meg er også veldig reflekterte på området og har forskjellige meninger på mange ytterpunkt. Terrorisme og ekstremisme; der har vi en problemstilling. Men de fleste islamister er ikke tilhenger av sharia loven eller terror og ekstremisme. Anonymkode: de724...b69
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #74 Skrevet 29. juni 2016 Den 6/3/2016 at 8.50, Marie90 skrev: Er ikke mitt inntrykk at "mange" kvinner forsvarer islam. Jeg har aldri i livet gjort det, og ingen av mine venninner heller. Ellers er det faktisk en kvinne som har tatt opp kampen mot dette (Hege Storhaug) og hun har også mange kvinnelige tilhengere. Den politiske venstresiden er selvsagt opptatt av å fremstå politisk korrekt, men jeg vil ikke si kvinnene i media er representative for kvinner flest. Den 6/3/2016 at 10.11, Gothminister skrev: TS stiller et meget interessant spørsmål, Norske kvinner og islam. Jeg har selv undret meg over dette i mer en 20 år. For islam er ikke noe ukjente i vårt samfunn. Derfor bommer eliten som Per Fugelli grovt når han snakker om fremmed fiendtlig, om folk som er i mot islam. Norske kvinner burde også kjenne islam, men det ser ofte ikke slik ut. Min kone var også naiv i sitt syn på islam. Helt til hun fikk lest boka til Hege Storhaug som med fakta beskriver islam slik denne ideologien faktisk er. Ikke som eliten ønsker islam skal være. Men til det TS undrer seg over, har jeg ingen gode svar. Den 6/3/2016 at 10.18, Tom/Loki skrev: Hege Storhaug sine bøker burde blitt pensum i skolen. Men det skjer nok aldri , for skolen er alt for sosialistiske. ? Dere forholder dere til Hege Storhaug? http://fritanke.no/kommentar/oyvind-strommen-om-boka-til-hege-storhaug-darlig-islamkritikk/19.10051 Jeg har ingenting i mot at mennesker er imot islam, men savner virkelig en god bok om tematikken. Å snakke om Hege Storhaug beviser bare at dere svelger det meste av islamkritikk helt ukritisk, både historisk og vitenskapelig. Anonymkode: de724...b69
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #75 Skrevet 29. juni 2016 Det var en som sa at kvinner i Norge er tvunget og diskriminert til å gjøre alt husarbeidet. Beklager, men da vet du ikke hva kvinneundertrykkelse er. De fleste norske menn og damer deler ganske likt på ting hvis de er friske oppi hode. Man får ikke muslimske holdninger i landet annet enn blandt muslimene selv. Muslimer lar seg stort sett ikke integrere i Norge, og det er dette mange i Norge ikke helt forstår alvoret av. Anonymkode: e47ff...8a1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #76 Skrevet 29. juni 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: ? Dere forholder dere til Hege Storhaug? http://fritanke.no/kommentar/oyvind-strommen-om-boka-til-hege-storhaug-darlig-islamkritikk/19.10051 Jeg har ingenting i mot at mennesker er imot islam, men savner virkelig en god bok om tematikken. Å snakke om Hege Storhaug beviser bare at dere svelger det meste av islamkritikk helt ukritisk, både historisk og vitenskapelig. Anonymkode: de724...b69 Man trenger ikke å lese en bok for å forstå at muslimer ikke lar seg integrere i norsk kultur. Kun sunn fornuft og øynene åpne! Anonymkode: e47ff...8a1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #77 Skrevet 29. juni 2016 Den 02/06/2016 at 22.03, Z.Z skrev: Hei Jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor mange av dere jenter og damer forsvarer Islam med alle de kvinnefiendtlige standpuntkene i Koranen uten tilsynelatende noen som helst rasjonell tanke bak. Her er ti punkter i Koranen som dere må tenke grundig over, og den hardt kjempete friheten deres "søstre" har jobbet for vil forvitre som dugg for solen om dere lar dette monsteret av en ideologi få mer makt i samfunnet: http://www.answering-islam.org/Authors/Arlandson/women_top_ten.htm Alle reaksjoner har en motreaksjon, og dette har potensiale for å lede til en katastrofe. Jeg ber dere innstendig om å undersøke Koranen og bestemme selv. Det kan være den kollektivt viktigste avgjørelsen dere gjør i dette livet. Med respektfull hilsen til dere jenter og damer der ute! Har du bladd gjennom bibelen og sett hva den vil at kvinner skal gjøre? Anonymkode: 79322...c54
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2016 #78 Skrevet 29. juni 2016 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du bladd gjennom bibelen og sett hva den vil at kvinner skal gjøre? Anonymkode: 79322...c54 Er dette et utbredt problem? Eller kan du bare sette fyr på den uten konsekvenser? Kan du gjøre det samme med koranen? Anonymkode: 84860...7f7
Gothminister Skrevet 29. juni 2016 #79 Skrevet 29. juni 2016 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: ? Dere forholder dere til Hege Storhaug? . Anonymkode: de724...b69 Selvsagt. Storhaug er den eneste i Norge som virkelig kan islam og beskriver den slik den er. At det ikke passer PK folket. Har liten betydning. Jo mer kritikk av Hege. Jo mer sannsynlig er det at hun har rett.
Gothminister Skrevet 29. juni 2016 #80 Skrevet 29. juni 2016 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man trenger ikke å lese en bok for å forstå at muslimer ikke lar seg integrere i norsk kultur. Kun sunn fornuft og øynene åpne! Anonymkode: e47ff...8a1 Islam er lett å kjenne igjen, den er ikke fremmed men en ideologi vi alle kjenner nå. Dessverre er det mange som ennå går rundt litt sløvet med halvåpne øyne. De ser ikke en gang islamiseringen som foregår rundt oss daglig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå