AnonymBruker Skrevet 2. juni 2016 #1 Skrevet 2. juni 2016 Hei! Har søkt på bachelor i pedagogikk, og skal da gå det fra høsten av. Er ganske spent og tror dette er rett vei for meg å følge. Jeg lurer da på om det er noen som har gått denne veien som har noe å dele enten om studiet eller jobb senere? Alt er av interesse Også lurer jeg på om det er noen forberedelser jeg bør/kan foreta meg i sommer, for eksempel lese meg opp på noe for å være best mulig forberedt. Har dog ikke tenkt til å kjøpe noen pensumbøker før høsten, men man finner jo alt mulig på nett. Er veldig klar for å studere igjen, og ønsker å gå "all in" og fullføre bacheloren med glans. Alle innspill er hjertelig velkomne! Anonymkode: 0786b...82c
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2016 #2 Skrevet 2. juni 2016 På universitetet jeg går skal pensumlitteraturen legges ut ca. 15 juni. Anbefaler deg å se over litteraturlisten/emneplan og rett og slett bruke internett for å lese litt om de forskjellige tingene dersom du ikke er interessert i å kjøpe litteraturen enda. På mitt studie har vi hatt en del pensum som ligger gratis ute på internett. Vil likevel anbefale deg å kjøpe litteraturen så fort som mulig hvis du allerede har kommet inn og begynne å lese litt i sommer. Evt. kan du sjekke med biblioteket ditt om de har noe av litteraturen? Har unngått å kjøpe en del bøker ved at jeg i stedet har lånt de på biblioteket. Har gått 4 år på universitetet og innså temmelig raskt at det var lurt å lese i løpet av sommeren også da det er fort gjort å bli hengende etter når skolen faktisk begynner. Er som regel mer enn nok pensum å lese og tiden strekker dessverre ikke alltid til. Ønsker deg masse lykke til med studier! Anonymkode: 069bf...211
jenta96 Skrevet 6. juni 2016 #3 Skrevet 6. juni 2016 Jeg har også søkt bachelor i pedagogikk, hvilken skole skal du gå på?
lillsunshine Skrevet 6. juni 2016 #4 Skrevet 6. juni 2016 Den 2.6.2016 at 21.15, AnonymBruker skrev: På universitetet jeg går skal pensumlitteraturen legges ut ca. 15 juni. Anbefaler deg å se over litteraturlisten/emneplan og rett og slett bruke internett for å lese litt om de forskjellige tingene dersom du ikke er interessert i å kjøpe litteraturen enda. På mitt studie har vi hatt en del pensum som ligger gratis ute på internett. Vil likevel anbefale deg å kjøpe litteraturen så fort som mulig hvis du allerede har kommet inn og begynne å lese litt i sommer. Evt. kan du sjekke med biblioteket ditt om de har noe av litteraturen? Har unngått å kjøpe en del bøker ved at jeg i stedet har lånt de på biblioteket. Har gått 4 år på universitetet og innså temmelig raskt at det var lurt å lese i løpet av sommeren også da det er fort gjort å bli hengende etter når skolen faktisk begynner. Er som regel mer enn nok pensum å lese og tiden strekker dessverre ikke alltid til. Ønsker deg masse lykke til med studier! Anonymkode: 069bf...211 Jeg anbefaler med å vente med dette til etter infomøte. Jeg har opplevd å kjøpe pensumbøker før dette og har kommet på infomøte og fått beskjed om at de enten a) anbefaler å kjøpe en annen utgåve enn det som står eller b) man skal bare lese utdrag og man vil få kopier til disposisjon i etterkant. Jeg ville isåfall bare kjøpt de bøkene det er garantert at man skal ha og lese mesteparten av. Jeg sier at det forekommer at det blir gjort små pensumendringer i etterkant av at listene blir lagt ut. Om det er lovlig eller ikke er en annen sak, men det er litt surt å kjøpe bøker du ikke egentlig trenger.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå