Gå til innhold

Hunder og hilsing

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og en ting til, hvorfor i all verden gidder folk å plukke opp bæsjen til hunden, men kaster det på gaten på et senere tidspunkt?? Forstår ikke folk lenger jeg.

Anonymkode: 93667...979

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er min hund også blitt. Det er så trist for hun er verdens snilleste med folk og større hunder. Vi har trent mye til og med tatt timer hos en venninne av meg som jobber på hundeskole. Det er jo bortkasta tid, når andre med små hunder ikke tror de trenger oppdragelse fordi de er små...

Anonymkode: c8d05...7a4

Ey, jeg har en liten hund og har jobbet masse med henne. Jeg har aldri tatt lett på det å ha en liten hund. Jeg som har en liten hund møter faktisk like ofte på uoppdragne store hunder som jeg møter på de uoppdragne små. Det er faktisk flest med store hunder som bare slipper bort sin 40 kilos klump bort til min på 4 kilo fordi "de må jo få hilse og hunden deres er jo bare sååååå snill".

Jeg tror de gjør det for om en situasjon oppstår så er det ikke deres hund som taper den kampen, og siden min hund har blitt angrepet flere ganger av disse snille hundene er hun ikke lenger interessert i å hilse på de, og halen faller ned med en gang. 

Anonymkode: 2a268...7e0

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Evans skrev:

Jeg syns det er en skikkelig uting med disse som slipper hunden sin løs på vår hund, enten uten å ha spurt og/eller i de tilfeller de åpnetbart må se at jeg ikke ønsker det. 

Det beste er de som har tisper med løpetid som av en eller annen helt koko årsak har de løs. Hunden løper mot min, og eieren spør når hunden deres setter frem rompa: er det en hannhund? Det er ikke noe som gleder meg mer enn å si ja, se skrekken som brer seg, for der å si at han er kasterert, men du burde faktisk ikke la tipsa løpe løs om hun har løpetid - du hadde vedlig flaks nå. 

Vi har en har en hund som både er stor og voldsom, og som vi samtidig prøver så godt det er å trene opp til å passere uten å stå i selen som en gal. Hunder løper bort til vår hund når det er helt åpnetbart at vi ikke ønsker å hilse og jeg får kjeft når jeg sier at vi ikke vil hilse når "gullet" er på vei mot oss - og vår hund er i bånd! 

Jeg har gitt opp å gå enkelte steder fordi jeg har lært at der holder de som ike bryr seg til. Videre har jeg lært st enkelte ikke forstår min tankegang, og at det enest jeg kam gjøre er å løpe andre veien. Jeg har rett og slett gitt opp. 

Enig. Som eier av en tispe fatter jeg ikke hvorfor folk gjør dette. Det er også større sjanse for at tispen kan finne på å stikke av når hun har løpetid.

Gjest Evans
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ekstremt mange dårlig sosialiserte hunder i Norge. Sjokkerende hvor lite eiere fokuserer på det! Noen hunder opplever aldri å leke, løpe fritt med andre hunder heller!  Noen får knapt lov til å hilse på andre hunder. Skjerp dere. 

Anonymkode: 8c92b...4aa

Min hund får leke, sosialisere og være med andre hunder, men når jeg bestemmer det. Jeg må lære min hund at han ikke kan hilse på alle vi går forbi fordi han er en stor, fæl hund. Samt at jeg ønsker å gå fremover og ikke bakover når vi går tur. 

At vi ikke hilser på alle vi møter betyr slett ikke at min hund ikke har det gøy med andre hunder.

Det er også viktig å huske på at noen hunder har skader, eller er nervøse, trener (som vi gjerne gjør), eller av andre årsaker ikke vil hilse på alle og en hver. 

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ekstremt mange dårlig sosialiserte hunder i Norge. Sjokkerende hvor lite eiere fokuserer på det! Noen hunder opplever aldri å leke, løpe fritt med andre hunder heller!  Noen får knapt lov til å hilse på andre hunder. Skjerp dere. 

Det handler ikke om at min hund ikke skal få tilbringe tid med andre hunder, men jeg vil gjøre det med hunder som jeg selv er trygg på og som jeg vet at hun vil få en fin opplevelse med. Hunder blir ikke godt sosialiserte ved å stå snute til snute å hilse i en park, tvert imot.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Evans skrev:

Jeg syns det er en skikkelig uting med disse som slipper hunden sin løs på vår hund, enten uten å ha spurt og/eller i de tilfeller de åpnetbart må se at jeg ikke ønsker det. 

Det beste er de som har tisper med løpetid som av en eller annen helt koko årsak har de løs. Hunden løper mot min, og eieren spør når hunden deres setter frem rompa: er det en hannhund? Det er ikke noe som gleder meg mer enn å si ja, se skrekken som brer seg, for der å si at han er kasterert, men du burde faktisk ikke la tipsa løpe løs om hun har løpetid - du hadde vedlig flaks nå. 

Vi har en har en hund som både er stor og voldsom, og som vi samtidig prøver så godt det er å trene opp til å passere uten å stå i selen som en gal. Hunder løper bort til vår hund når det er helt åpnetbart at vi ikke ønsker å hilse og jeg får kjeft når jeg sier at vi ikke vil hilse når "gullet" er på vei mot oss - og vår hund er i bånd! 

Jeg har gitt opp å gå enkelte steder fordi jeg har lært at der holder de som ike bryr seg til. Videre har jeg lært st enkelte ikke forstår min tankegang, og at det enest jeg kam gjøre er å løpe andre veien. Jeg har rett og slett gitt opp. 

Enig. Som eier av en tispe fatter jeg ikke hvorfor folk gjør dette. Det er også større sjanse for at tispen kan finne på å stikke av når hun har løpetid.

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og en ting til, hvorfor i all verden gidder folk å plukke opp bæsjen til hunden, men kaster det på gaten på et senere tidspunkt?? Forstår ikke folk lenger jeg.

Haha, ja, det er det merkeligste jeg ser. Plukker opp bæsjen, men så kaster de posen med bæsj i en busk eller liknende.

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hunden min er godt sosialisert, og hun hilser på andre hunder. Hun hilser ikke på ustabile hunder, og det er opp til meg å bedømme hvem hunden min hilser på, ikke deg. Min erfaring tilsier at de som har null kontroll på hunden og lar den løpe fritt eller lar den gå langt foran i flexibånd er de som har hunder som rett og slett oppfører seg dårlig. Jeg ser ingen grunn til å teste om det stemmer for n'te gang når det finnes så mange andre å hilse på.

Er du en av de som har hund og bare slipper den? Hva går gjennom hodet ditt? Hvorfor opplever du at det er opp til deg å bedømme om min hund er syk/ har lopper / er på opptrening / osv.sov.osv? Hadde vært spennende å høre hva den andre siden mente, altså gjerne sammenhengende, gode resonnementer, ikke 'skjerp deg', for meg sier sånt at du føler deg truffet og ikke har bedre å komme med, så forklar meg med normal folkeskikk og med viten om at hunden min er sosialisert. Jeg er oppriktig nysgjerrig.

Anonymkode: 92287...de5

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om man har en hund som er aggressiv  så er det EIER som har gjort en ræva jobb. Håpløst å gå med hund i eks Oslo. Små aggressive,  nervøse og kneldrede. Eiers feil!.

Enig i at det er eiers feil, men naboen vår har f.eks. tatt til seg en hund som var mishandlet. Den var aggressiv i begynnelsen, men begynner nå å komme seg. Hun har gjort en strålende jobb. Himla uting at folk bare slipper hundene sine bort til en slik hund, og det synes ikke nødvendigvis før det er for sent.

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette har egentlig ikke så mye i denne tråden å gjøre men poenget er litt av det samme. Jeg er drittlei av at folk med hunder lar hunden deres løpe bort til barnet mitt som for øvrig overhodet ikke liker hunder. Mens de ler og sier den er ikke farlig. Men for helvete, hvordan skal vi vite det når det kommer en løshund i full galopp mot oss, bjeffer og sikler, hopper på barnet mitt så det nesten faller over ende. Synes det er for jævlig at folk som ikke har kontroll på hunden sin lar den gå løst. Her hvor vi bor så er det båndtvang hele året, det er hundehager på hvert et hjørne men allikevel skal den jævla hunden komme og drite i sandkassen på lekeplassen. Noen hundeeiere er så jævla selvopptatt. Vet det ikke gjelder alle og det er ikke meningen å generalisere, men dette irriterer vettet av meg. Jeg lærer barnet mitt å aldri gå bort til hunder hun ikke kjenner og så kommer disse forblåste hundeeierne og kjører sitt eget løp.

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår at du har mange frustrasjoner når det kommer til hunder, og jeg er også frustrert over småbarnsforeldre som bruker hunden min som distraksjon for barnet sitt eller som synes det må være fint at barna deres klapper og dasker på hunden min uten å ha spurt først. Jeg forstår heller ikke noe av de som legger fra seg bæsjeposen, og ei heller hekt hva dette har med tema i tråden å gjøre. Lag din egen tråd om du vil diskutere dette er du snill.

Anonymkode: 92287...de5

AnonymBruker
Skrevet
Den 3. juni 2016 at 0.38, AnonymBruker skrev:

Mangel på søppelbøtter. Man prøver å være flink og plukke opp bæsjen, man har en time igjen av turen. Den neste halvtimen finner man ikke en eneste offentlig søppelbøtte. Da kaster noen posen i frustrasjon. Man prøvde å gjøre det rette, men endte opp med å forsøple enda verre enn om man bare hadde latt bæsjen ligge.

Jeg synes synd på hunder som aldri får hilse på andre hunder. Altså aldri. Men det betyr ikke at man skal hilse på alle hunder. Noen hunder er ikke noen god kombinasjon, og hvis ikke begge parter har utbytte av lek, så er det ingen vits. Min hund har noen faste "venner" hun får gå tur med og omgås, og det er tydelig at de har glede av hverandre. Men å hilse på tilfeldige hunder får hun ikke så mye ut av. Det blir som om oss mennesker skulle hilst på hver tilfeldige person vi møtte på gaten. Litt slitsomt i lengden. Jeg irriterer meg også over en eier som har en overkåt, svær flatcoated retriever i nabolaget. Den slippes gjerne mot vår eldre tispe og forsøker å voldta henne. Hvordan kan eieren tro at min hund har glede av å hilse på den hunden? Den eieren prøver jeg å unngå. 

Anonymkode: b3e63...965

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...