Gå til innhold

Busch er ikke kristen


BK

Anbefalte innlegg

USAs president Georg W. Busch Jr. bør slutte å kalle seg for kristen for er det noe han ikke er så er det det. Et av de viktigste prinsippene i kristendommen er å dele med de som er fattige men han tar i stedet fra de dårligst stilte i samfunnet for å kunne gi skattelette til USAs rikeste. Feks. så fjernet han en lov som ga alle under 12 år rett til gratis helsestell og han kaller seg kristen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette har ikke noe med religion å gjøre, dette er politikk på sitt beste. Husk at Buch er konservativ.... :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kan du si at Bush ikke er kristen? Det eneste som skal til for å kalle seg kristen er at man tror på Jesu oppstandelse, ikke plettfri vandel.

Skjønner at du er uenig med det han driver med, men jeg synes det er litt drøyt å si at han ikke er en "riktig" kristen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Religion er hva en tror på... ikke hva en gjør. Husk at det sitter mange kristne i fengsel, for eksempel.

La nå for Guds skyld dette være en privatsak. Jeg er også enig i at Bush ikke alltid gjør det riktige, men det er ikke vår sak hva han tror på. Kritisér og diskutér heller hans politikk enn hans privatliv...

Kid-a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man er kristen bør man også leve som en kristen men Busch gjør det stikk motsatte med sin politikk. Han fremstår som en hykler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han gjør nok så godt han kan...

Er det ikke litt drøyt å trekke slutninger om at Bush ikke kan være kristen, bare fordi du er uenig i hans måte å styre sitt land på?

At du mener han er en hykler får så være, han gjør nok det riktige i sine egne øyne. Jeg synes det er altfor drøyt av folket her inne å påstå at han ikke kan være en riktig kristen...

La oss skille politikk og religion, to vidt forskjellige ting (burde være det, iallfall... vet at det ikke er det på noen måte overalt i verden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

He-he.

Det blir jævlig vanskelig om vi skal begynne å bestemme hvem som tror mest, hvem som er mest troverdige "innerst inne", hvem som egentlig bør få kalle seg hva, und weiter.

Synes det er litt merkelig å trekke ut akkurat Bush som et eksempel på dette. Jeg synes ikke nødvendigvis at Bush fremstår som en troverdig politiker, men han er ikke akkurat den eneste.

De aller fleste er hyklere på et eller flere punkt, å henge ut Bush på grunn av det blir vel kanskje... litt naivt?

Det er litt "alle veit jo det" (sangen Everybody Knows av Leonard Cohen for spesielt interesserte :P).

Hadde han spurt meg hva jeg syntes om hans opptreden (merkelig nok har dette aldri skjedd) som politiker med religionen som "grunnlag" ville jeg nok bedt ham, som de fleste andre, om å fordype seg litt i bokstavene i bøkene sine. Men, om han er kristen eller ikke, det vil ikke jeg legge meg opp i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eminel

Bush tror på Gud, så han er kristen. Hva har det med politikken hans å gjøre da?!? Må han styre landet sitt etter bibelen fordi han er kristen? Religion og politkk er to forskjellige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle kristne kan oppfattast som hyklarar. Det er ingen som klarer å leva heilt etter Jesus sine ideal. Men det å vera kristen betyr bare at ein trur at Jesus stod opp frå døden, og at det fører til at me blir frelste. Så kan ein sjølvsagt prøva så godt ein kan å vera "snille barn", men det er ikkje det som avgjer om ein er kristen eller ikkje.

Eg er kristen sjølv, og kan ikkje fordra Bush, men det betyr ikkje at han absolutt ikkje kan vera kristen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ikke alle som tror på Gud er kristne.

Det finnes foreksempel både jøder, muslimer og forskjellige troende mennesker her i verden med sin Gud. De tror på Gud de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dobbeltmoral og kristendom har alltid vært gode følgesvenner. I den forstand er Bush en god kristen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...