Gå til innhold

Hva synes du om homofili?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er man født slik, eller blir man slik? Aksepterer du det eller avskyr du? Isåfall hvorfor?

Anonymkode: 8e169...35a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Man er født slik

aksepterer jeg det ja jeg aksepterer det.

Skrevet

For det første blir man ikke født slik, og for det andre har det ingenting å si.

Jeg liker lesber og å bry seg om hva en annen mann gjør med kuken er det nest mest homo en mann kan gjøre.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, amativeReflection skrev:

For det første blir man ikke født slik, og for det andre har det ingenting å si.

Jeg liker lesber og å bry seg om hva en annen mann gjør med kuken er det nest mest homo en mann kan gjøre.

Hvordan kan du si at man ikke er født slik? Jeg har iallefall ikke bestemt det selv, og har slitt med å akseptere det..

• Liker 4
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan du si at man ikke er født slik? Jeg har iallefall ikke bestemt det selv, og har slitt med å akseptere det..

Jeg tror mennesker er predisponert til å like forskjellige ting seksuelt, at man ikke er født med noe betyr ikke at man kan kontrollere det. Miljøet har mye å si for hvordan vår seksualitet utvikler seg. Argumentet om at man er født slik er en "unnskyldning" konservative kristne i USA bruker for å kunne svelge at noen er homofile; hvis det er et valg kan de ikke akseptere det. Jeg har ikke sett noen overbevisende bevis på at det faktisk er slik.

At man ikke er født homofil betyr ikke det samme som at man velger fritt om man vil være homofil eller ikke. 

• Liker 2
Skrevet

Man er definitivt født slik, da alle de homofile jeg kjenner har visst det siden de var veldig små. Og selvfølgelig aksepterer jeg det, det er jo bare vanlige folk. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, amativeReflection skrev:

Når valgte du å bli heterofil? :murvegg:

Anonymkode: f7f14...1c9

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, bippo skrev:

Man er definitivt født slik, da alle de homofile jeg kjenner har visst det siden de var veldig små. Og selvfølgelig aksepterer jeg det, det er jo bare vanlige folk. 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig!

• Liker 2
Skrevet (endret)

2016 nå! Det er absolutt ikke en problemstilling lenger heldigvisFolk må få gjøre og føle som de vil!👍🏻

Endret av Monky
  • Liker 3
Gjest Balian de Ibelin
Skrevet

Vel jeg kan si for min del så valgt jeg og bli heterofil klokken 12;09 den 15 Oktober 1990 da jeg var 7 år gammel.

Jeg vet spørsmålet ikke var til meg men jeg svarer uansett.

Skrevet

Jeg valgte heller ikke å like Game of Thrones eller Seven Nation Army av Red Stripes. At jeg ikke kan forklare hvorfor eller hvordan jeg kom til å like noe eller noen betyr ikke at det er genetisk. Det er litt absurd at du tror alt man ikke velger er genetisk. Jeg har heller aldri valgt at jeg liker epler men ikke plommer, men jeg ble ikke født sånn.

3 minutter siden, bippo skrev:

At du utvikler seksuelle preferanser tidlig er ikke nytt på noen måter (selv Freud forsket på det), men det betyr ikke at noe er genetisk eller at man er født slik.

• Liker 6
Skrevet
12 timer siden, amativeReflection skrev:

Selvfølgelig er man født slik. Tror du homofile ville velge å bli utsatt for hets og mobbing? Eller at det er dødsstraff for homofili i enkelte land? Tror du noen ville velge selv å utsette seg for slike ting?

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, OPIgirl skrev:

Selvfølgelig er man født slik. Tror du homofile ville velge å bli utsatt for hets og mobbing? Eller at det er dødsstraff for homofili i enkelte land? Tror du noen ville velge selv å utsette seg for slike ting?

Det er jo åpenbart at de ikke velger det, men de kan jo ikke kontrollere om de blir hetset eller mobbet. Folk gjør støtt og stadig kriminelle ting som fører til dødsstraff, blant annet pot, ble disse menneskene født som marihuanaentusiaster? Hvis homofili var genetisk ville man hatt bevis nå, og fram til slike bevis foreligger er det feil å påstå at homofili er medfødt, uansett hvor bra det passer inn i anekdotene dine.

• Liker 4
Gjest Evans
Skrevet

Født sånn, eller blitt sånn er vel fremdeles et evig spørsmål. Jeg mener å ha lest at forskere har funnet tegn på at man er født slik, men at det enn så lenge ikke er noe sikkert. 

Uansett hva forskning skulle si eller ikke si, mener jeg det er viktig å høre på de som har en annen legning og om de mener seg født sånn eller blitt sånn. Mener en homofil mann at han er født sånn, ja da syns jeg at man skal akseptere hans sannhet. Mener en homofil kvinne at hun har blitt sånn, ja da får man akspetere at det er slik hun har det. 

Hetrofile slipper unna født slik eller blitt slik, fordi det ikke avviker fra normalen. Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har fått spørsmålet om når jeg fant ut at jeg ble tiltrukket av det samme kjønn, men kan aldri huske å vært vitne til at noen av mine heterofile venner har fått samme spørsmål, ei at jeg har stil dem spørsmålet. 

Jeg tror denne debatten både blir mindre relevant og mer relevant med tiden. Vi aksepterer at folk er forskjellige og at vi kanskje ikke alltid kan ha et klart svar. Samtidig kan debatten bli større nettopp fordi homofile har de samme rettighetene mange steder i verden nå, og da vil enkelte så klart mene at dette ikke er bra og at det må bevises at homofile er født slik for at det skal aksepteres. Spørsmålet for debattens videre popularitet er hvem som har mest makt. 

Det ligger vel litt i kortene at jeg aksepterer homofile, ettersom jeg selv faller i den båsen. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, amativeReflection skrev:

Det er jo åpenbart at de ikke velger det, men de kan jo ikke kontrollere om de blir hetset eller mobbet. Folk gjør støtt og stadig kriminelle ting som fører til dødsstraff, blant annet pot, ble disse menneskene født som marihuanaentusiaster? Hvis homofili var genetisk ville man hatt bevis nå, og fram til slike bevis foreligger er det feil å påstå at homofili er medfødt, uansett hvor bra det passer inn i anekdotene dine.

Jeg syns du har et poeng.

Anonymkode: 5ee84...69b

Skrevet
Den 6/2/2016 at 13.32, Evans skrev:

Født sånn, eller blitt sånn er vel fremdeles et evig spørsmål. Jeg mener å ha lest at forskere har funnet tegn på at man er født slik, men at det enn så lenge ikke er noe sikkert. 

Ikke bare tegn på det. Alt tyder på at det bestemmes før fødselen. Det er mest sannsynlig en kombinasjon av gener og miljøet i livmoren.

• Liker 1
  • 1 år senere...
Skrevet

Jeg aksepterer homofili. Det viktigste i et forhold er å behandle hverandre med respekt og kjærlighet. :hjerte: Dessverre er det mange som opplever å bli hetset (og drept i noen land) fordi de elsker en av samme kjønn. En kan ikke styre hvem en elsker og kjærligheten er like sterk, uansett legning (homofil, lesbisk, bifil, panfil, heterofil, osv). 

Anonymkode: bd64d...41b

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke noe man bestemmer selv, men det er heller ikke noe man er født med. Jeg respekterer det uansett.

Anonymkode: 073c9...3d8

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes homofili er like naturlig som at sola står opp i øst og går ned i vest.

Så er det jo alle ting imellom heterofili og homofili. Folk må få lov til å innrette sitt seksualliv som de ønsker, om det er frivillig og mellom voksne mennesker (eventuelt barn-barn).

• Liker 1
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Helt naturlig, reagere ikke på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...