Gå til innhold

Har jeg bullimi?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er en 14 år gammel jente, snart 15år. Siden jul har jeg slitt med vekten min. Jeg er 169cm og veier sånn ca.61kg.  Jeg er deprimert over hvordan jeg ser ut og tør noen ganger ikke å skifte foran speilet, eller om jeg ser meg i speilet så føler jeg meg stygg og tykk. I de siste ukene har jeg spist mye mat, men kastet det opp etter på. Jeg er deprimert hele tiden. Siden dette ikke har vart så lenge så lurer jeg på om det fremdeles er helsefarlig? Jeg har gått ned i vekt og jeg skal bare forsette noen få månender til sånn at jeg har min perfekte vekt. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helsefarlig. Oppsøk lege!

Gjest Adipose
Skrevet

Det blir aldri "bare til jeg når min perfekte vekt". Npr du når målet du satte det i utgangspunktet, så er det ikke lenger "lite nok", og du fortsetter. 

Slutt med det du driver med så godt du kan, og skaff deg hjelp omgående. Du er såpass fersk i "gamet" at du har gode sjangser for å komme deg ut uten for store skader. 

Skrevet

Kjære trådstarter! 

Jeg må dessverre stenge tråden din for du beskriver en situasjon der du helst bør få svar fra de som besitter med kompetanse angående spiseforstyrrelser. Vi kan ikke passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få. 

Hvis du vil bare snakke med noen vil jeg oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse - de kan du snakke med på telefon om alle tankene man sitter med. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.

Husk at det er viktig at du kan få hjelp fra de som har kompetanse. Les gjerne også om ROS - Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver i ditt innlegg. 

Ikke minst, snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Det kan også være foreldrene dine, eller for eksempel helsesøster på skolen. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her.

Lykke til! 

Bond, forumansvarlig 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...