Gå til innhold

Hold de syke barna deres hjemme!!

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Nå er jeg drittlei av å være syk! Pga barnehagene! Nevøen min som går i barnehagen kommer til meg med sykdom hele tiden. Ja han er ofte hos meg for jeg liker å være med han og han liker å være med meg. Men i hele høst, vinter og vår har han vert syk og smittet meg. Jeg har snart vert syk i et helt år med bare bittelitt pause. Stakkars nevøen min er så lei han og. Pga andre barn kommer i barnehagen med sykdommer HELE JÆVLA TIDEN! Mødrene sender de i barnehagen syke. For de orker ikke ha sine egne barn hjemme syk! Hva feiler det folk? Hold barna deres hjemme når de er syke! Det er litt viktigere å få de frisk enn å løpe på jobb jobb jobb! For ikke lenge siden så sa sjefen i barnehagen der nevøen min går til søsteren min at for en stund siden hadde ei mor hadde sendt barnet sitt i barnehagen med feber. For hun måtte på jobb. Ungen hadde vert så dårlig at de ringte til moren å ba henne komme å hente barnet sitt som er så dårlig. Ja hun skulle komme. Vet dere når hun kom? I 4 tiden! Når de fleste henter barna sine. Dagen etter var han på plass igjen. Syk. Hvordan det endte vet jeg ikke. Andre ble så klart smittet. Søsteren min har i det minste gutten sin borte fra barnehagen til han har lite/ingen symptomer igjen. Hvorfor er det så vanskelig for dagens mødre? Tenk på de barna som tåler mindre! Nei de tenker bare at det er mitt barn som er noe. Til helvete med alle andre. Sånn tenker foreldrene i dag! 

I barnehagen der nevøen min går har det vert veldig mye sykdommer i år. Enda de har gitt beskjed til foreldrene at barna må holdes hjemme når de er syke for å ta hensyn til de andre barna. De færreste hører på det. Så mye syke barn det er i barnehagen og andre barnehager er skremmende. Kun pga foreldrene!

Det var det jeg hadde på hjertet i dag, og jeg er forbannet på det! Da kan like godt alle slutte å ta hensyn til andres barn da. Spre på sykdommer og gi faen i alle andre. Er jo sånn folk er blitt. MEG MEG MEG MITT OG MINE!

Endret av Aye
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

At det er mulig. Enige med deg. Ikke send et sykt barn i barnehagen. Har du ikke noen syke barn dager igjen så tar du ut ferie, et eller aent, men du sender de ikke i barnehage syke! Er de lett forkjølet så er det greit syns jeg. Men enkelte mennesker vet jo ikke grenser. Stakkars syke barn og alle som blir rammet.

Endret av Vattenflaska
  • Liker 1
Skrevet

Lær nevøen din ordentlig håndhygiene, så reduserer du risikoen for at han blir smittet. Hvis han ofte blir syk, bør han kanskje få fjernet mandlene.

Ellers er jeg forøvrig enig i at man bør holde syke barn hjemme, men en er ofte smittsom før en begynner å vise symptomer, så dette vil være et problem uansett.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jepp,sånn er veldig mange.

Og deres barn har aldri omgangssyke.

De er bare bilsyke,drukket mye melk,spist noe uvant..

Anonymkode: 88b23...bad

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, Cashbah skrev:

Lær nevøen din ordentlig håndhygiene, så reduserer du risikoen for at han blir smittet. Hvis han ofte blir syk, bør han kanskje få fjernet mandlene.

Ellers er jeg forøvrig enig i at man bør holde syke barn hjemme, men en er ofte smittsom før en begynner å vise symptomer, så dette vil være et problem uansett.

Han har lært å vaske hender etter do besøk og når han kommer hjem fra barnehagen eller har vert ute andre steder. Men det er ikke enkelt for de minste barna som ikke har lært det skikkelig og barn tar seg i fjeset og i munnen hele tiden. Hoster uten å holde seg for munnen (det gjør voksne også). Lett forkjøling er greit. Men når barna har tyngre forkjølinger og tyngre sykdommer må foreldre kunne holde de borte en stund. Med en gang de ser symptomer. Ikke vente til barnet er veldig syk med over 40 i feber. Det er hvis veldig tungt for mange foreldre å være hjemme med syke barn.

Skrevet
1 minutt siden, Aye skrev:

Han har lært å vaske hender etter do besøk og når han kommer hjem fra barnehagen eller har vert ute andre steder. Men det er ikke enkelt for de minste barna som ikke har lært det skikkelig og barn tar seg i fjeset og i munnen hele tiden. Hoster uten å holde seg for munnen (det gjør voksne også). Lett forkjøling er greit. Men når barna har tyngre forkjølinger og tyngre sykdommer må foreldre kunne holde de borte en stund. Med en gang de ser symptomer. Ikke vente til barnet er veldig syk med over 40 i feber. Det er hvis veldig tungt for mange foreldre å være hjemme med syke barn.

Helt enig med deg, men hvor godt vasker han hendene? Mange, voksne inkludert, tror at det nesten holder med å skvette et par dråper på hendene med litt såpe - og vips så er man ren. Lær han at han skal vaske hendene i varmt vann med såpe i minst 30 sekunder, og at han får med alle flater på hendene. Jeg synes også at han burde vaske hender før måltider (evt. antibac?), og han burde lære å hoste i armkroken. Det verste jeg ser er voksne mennesker som hoster i håndflatene sine. Det har jeg til og med sett flere ganger på sykehus :dry: Lær han å bruke god tid på håndhygienen sin, og gjør det til en vane. Det er absolutt ikke sunt å være for opphengt i håndhygiene, barn spesielt skal eksponeres for bakterier, men det høres ut som at han trenger en liten påminnelse og en ordentlig gjennomgang av hvordan man vasker hendene sine rene

Nå har ikke jeg barn, og har ikke satt fot i en barnehage siden jeg selv gikk der, men jeg kan også tenke med at lekene de leker med må være utrolig skitne, og er store risikosoner for å bli smittet. Kan du kanskje høre med de ansatte hvilke rutiner de har for å rengjøre disse?

Skrevet
4 minutter siden, Cashbah skrev:

. Lær han at han skal vaske hendene i varmt vann med såpe i minst 30 sekunder, og at han får med alle flater på hendene.

Dette er old school. Nå er det visst lunkent vann som gjelder, da varmt vann kan virke mot sin hensikt for en del bakterier.

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, Silfen skrev:

Dette er old school. Nå er det visst lunkent vann som gjelder, da varmt vann kan virke mot sin hensikt for en del bakterier.

Ja, det kan nok stemme.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Silfen skrev:

Det er vel heslt virus, og ikke bakterier :klo: 

Anonymkode: afba8...dc6

• Liker 2
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel heslt virus, og ikke bakterier :klo: 

Jaja, men du skjønte hva jeg mente. Ikke varmt, lunkent.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Silfen skrev:

Jaja, men du skjønte hva jeg mente. Ikke varmt, lunkent.

:Nikke: 

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er han? Det er mye sykdom i bhg de første to årene. barnet mitt er tre nå og har knapt vært syk i år!

Anonymkode: fa005...b00

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sykdom kan smitte før symptomer bryter ut. 

Anonymkode: 2e983...1a2

• Liker 1
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er han? Det er mye sykdom i bhg de første to årene. barnet mitt er tre nå og har knapt vært syk i år!

Anonymkode: fa005...b00

Han er 5 år. 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sykdom kan smitte før symptomer bryter ut. 

Anonymkode: 2e983...1a2

Ja så klart, men dette gjelder de som er syke. Som har symptomer og likevel blir sent i barnehagen. 

AnonymBruker
Skrevet

Enig med hi, syke barn skal være hjemme. 

Anonymkode: b8619...191

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mødre. Mødre. Mødre. Du vet barna har fedre også? 

Jeg er enig i at syke barn skal være hjemme. Jeg har aldri opplevd i min barnehage at barn kommer syke. Det har skjedd at sykdom er brutt ut ila dagen, men blir da hentet. Smittefare er det uansett. Barna bærer ofte smitten en stund før sykdommen bryter ut. Skal vi holde barna hjemme hele tiden da, bare sånn i tilfelle de er bærere av noe?

Det høres ut som din nevø har dårlig immunforsvar. Jeg ville tatt en tur til legen for å utelukke infeksjon som viser symptomer i varierende grad, samt få sjekket alt som er å sjekke. Får han i seg riktig kost? Har han en uoppdaget allergi? 
Jeg har flere barn, ingen av dem er syke året rundt, enda alle går i barnehage.

Anonymkode: 48a44...355

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor kan ikke dagens fedre holde de syke barna sine hjemme? Hva er i veien med dem da? 

Anonymkode: dad4c...773

• Liker 10
Skrevet

Tårnfrid-syndromet er fortsatt i full vigør? Da mine var små var det mange som puttet en paracet i ungen før de sendte den i barnehagen. :kjefte: Et par timer senere gikk effekten ut, og ungen måtte hentes igjen.

"Men... han var jo frisk i morges!" M-m. Noe så innmari og. :sarkasme:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i barnehage. Og er selvfølgelig like oppgitt.

Nå ligger jeg hjemme og er syk... 40 i feber. Gøy.

Anonymkode: e0199...232

• Liker 2
Gjest førstedamen
Skrevet

Nå har det seg jo sånn at man ofte er smittefarlig FØR man får syntomer og blir syk. Gjerne to dager før sykdommen slår inn. Hva med å prøve å bygge opp immunforsvaret ditt litt bedre isteden? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...