AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #1 Skrevet 1. juni 2016 Jeg løp på mølla på mitt lokale senter. Jeg har på musikk, men har bare med meg de dårlige i-phone øreproppene så de blokkerer jo ikke ut annen lyd. Ved siden av meg går det en fyr i sagte, sagte tempo. Så ringe telefonen hans. Det kan skje tenker jeg. Jeg har også opplevd det og svart telefonen med"kan jeg ringe deg opp igjen, jeg er på trening." Denne fyren hadde en høylytt samtale i 23 minutter (ja jeg tok tiden for jeg så på tiden på mølla mi da den ringte). Jeg sender han fler blikk, men han tar ikke hintet. Dødsirirterende å bli tvunget til å høre på hans private samtaler. Etter 23 minutter sier jeg fra at jeg syntes kanskje han kan ta den samtalen utenfor, for det er veldig forstyrrende. Han blir sur og fortsetter samtalen sin, son nå omhandler meg og hvor uhøflig jeg er. Til slutt bytter han mølle og fortsetter samtalen sin litt unna meg. Jeg er egentlig ikke sånn som pleier å si fra og jeg måtte virkelig manne meg opp. Syntes du det var frekt av meg? Var jeg urimelig? Anonymkode: ea5f3...73e 1
Silfen Skrevet 1. juni 2016 #2 Skrevet 1. juni 2016 Jeg syns generelt at folk er så fuckings sensitive når det kommer til å høre på telefonsamtaler. Man ville jo aldri i livet avbrutt to mennesker som snakket sammen. Men telefon, nei DET går ikke an å høre. Helt greit at du sier fra, om du sier fra på en skikkelig måte, men buuuhuu, dakar deg. Not. 45
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #3 Skrevet 1. juni 2016 Ja, du var frekk. Jeg har full forståelse for at du synes det var irriterende å høre på. Men så lenge det ikke er noen regler på senteret om at det ikke er lov å prate i mobil, har du ingenting med å blande deg opp i det. Samme som på bussen, eller butikken, eller hvor som helst, det. Jeg hater å høre andre snakke i mobilen når jeg tar bussen, men det er ikke noen regler mot det, ergo har jeg ikke noen rett til å be dem la være. Anonymkode: 3a512...b27 21
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #4 Skrevet 1. juni 2016 Nei, det var hverken frekt eller urimelig av deg. Anonymkode: 45083...381 14
OppNedPåAlt Skrevet 1. juni 2016 #5 Skrevet 1. juni 2016 1 minutt siden, Silfen skrev: Jeg syns generelt at folk er så fuckings sensitive når det kommer til å høre på telefonsamtaler. Man ville jo aldri i livet avbrutt to mennesker som snakket sammen. Men telefon, nei DET går ikke an å høre. Helt greit at du sier fra, om du sier fra på en skikkelig måte, men buuuhuu, dakar deg. Not. Veldig enig. Folk snakker sammen på treningssentre stadig vekk, telefon er vel ikke mye forskjell. Er ikke et bibliotek heller liksom. 11
Teddi Skrevet 1. juni 2016 #6 Skrevet 1. juni 2016 Hm.. Jeg forstår deg godt, men det kan hende at han ikke tok hensyn til deg fordi du hadde på ørepropper. Han regnet vel med at du ikke hørte noe. Jeg er heller ikke den som sier ifra ofte, men hadde nok sagt noe i et slikt tilfelle. Det er ikke spesielt motiverende å høre på andre folks samtaler. På et treningssenter bør folk respektere at andre trenger ro rundt seg for å konsentrere seg. 5
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #7 Skrevet 1. juni 2016 2 minutter siden, Silfen skrev: Jeg syns generelt at folk er så fuckings sensitive når det kommer til å høre på telefonsamtaler. Man ville jo aldri i livet avbrutt to mennesker som snakket sammen. Men telefon, nei DET går ikke an å høre. Helt greit at du sier fra, om du sier fra på en skikkelig måte, men buuuhuu, dakar deg. Not. På et treningssenter ville jeg avbrutt to personer som sto (evt gikk på tredemølla) og skravlet også. Det er jo ikke en kafé, kosepraten får man ta et annet sted. Det handler om å ta hensyn til andre mennesker. Anonymkode: 45083...381 8
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #8 Skrevet 1. juni 2016 3 minutter siden, Silfen skrev: Jeg syns generelt at folk er så fuckings sensitive når det kommer til å høre på telefonsamtaler. Man ville jo aldri i livet avbrutt to mennesker som snakket sammen. Men telefon, nei DET går ikke an å høre. Helt greit at du sier fra, om du sier fra på en skikkelig måte, men buuuhuu, dakar deg. Not. Det er faktisk en vitenskapelig forklaring på hvorfor de fleste synes det er langt mer plagsomt å bli utsatt for telefonsamtaler vs toveis samtaler: http://lifehacker.com/5991664/why-its-so-annoying-to-overhear-someones-cellphone-conversation Anonymkode: 3a512...b27 8
Michonne Skrevet 1. juni 2016 #9 Skrevet 1. juni 2016 Bare synes jeg er teit. Men misliker sterkt å høre på telefonsamtaler hvertfall over lengre tid. Merker det blir mer og mer godtatt med bråk.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #10 Skrevet 1. juni 2016 Ja du var frekk. Kanskje han hadde vært mer medgjørlig om du ikke hadde vært passiv aggressiv med "hinte" blikk i 23 minutter før du spurte. Anonymkode: 1087f...1b6 3
Silfen Skrevet 1. juni 2016 #11 Skrevet 1. juni 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: På et treningssenter ville jeg avbrutt to personer som sto (evt gikk på tredemølla) og skravlet også. Det er jo ikke en kafé, kosepraten får man ta et annet sted. Det handler om å ta hensyn til andre mennesker. Anonymkode: 45083...381 Da hadde jeg bedt deg ete drit, rett og slett. 22
Gjest UhuruPeak Skrevet 1. juni 2016 #12 Skrevet 1. juni 2016 Nei. Telefonsamtaler hører ikke hjemme på treningssenter. Treningssenter bør heller ikke brukes som skravle arena. På treningssenter trener man.
Gjest Tigress Skrevet 1. juni 2016 #13 Skrevet 1. juni 2016 Eg synest folk har utruleg låg terskel for å bable i veg i telefonen, på tog, på buss, på kafe, osb. Kan ikkje fatte at dei ikkje kan ta dei telefonane i einerom. Vi menneske er programmerte til å lytte til språk, så det er mykje meir forstyrrande enn non-verbal støy. Eg synest du gjorde det rette, TS.
Rosa Sitron Skrevet 1. juni 2016 #14 Skrevet 1. juni 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: På et treningssenter ville jeg avbrutt to personer som sto (evt gikk på tredemølla) og skravlet også. Det er jo ikke en kafé, kosepraten får man ta et annet sted. Det handler om å ta hensyn til andre mennesker. Anonymkode: 45083...381 Hæ? Hva er problemet med å snakke sammen om man trener sammen? Og da spesielt under tredeemøllen som gjerne brukes til oppvarming/opptrening. Ser ikke problemet, og hadde bare sett dumt på deg om du sa noe på det til meg. 15
kaleidoskop Skrevet 1. juni 2016 #15 Skrevet 1. juni 2016 Folk har en tendens til å snakke høyt i telefonen, akkurat som de skal nå bort til personen i andre enden bedre... Om man står og snakker sammen greit, men høylytt samtale på tlf synes jeg er greit å si ifra om. 2
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #16 Skrevet 1. juni 2016 1 minutt siden, Silfen skrev: Da hadde jeg bedt deg ete drit, rett og slett. Greit nok. Bare at på litt treningssenter hadde de ansatte sagt fra før meg, så da hadde du nok blitt bedt om å forlate stedet. Anonymkode: 45083...381 2
Silfen Skrevet 1. juni 2016 #17 Skrevet 1. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Greit nok. Bare at på litt treningssenter hadde de ansatte sagt fra før meg, så da hadde du nok blitt bedt om å forlate stedet. Anonymkode: 45083...381 Haha, hvilket treningssenter er dette? Ja, for du har jo ikke noe imot om jeg undersøker dine påstander, har du vel? 4
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #18 Skrevet 1. juni 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er faktisk en vitenskapelig forklaring på hvorfor de fleste synes det er langt mer plagsomt å bli utsatt for telefonsamtaler vs toveis samtaler: http://lifehacker.com/5991664/why-its-so-annoying-to-overhear-someones-cellphone-conversation Anonymkode: 3a512...b27 Dette! Anonymkode: 5359a...767 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #19 Skrevet 1. juni 2016 Et øyeblikk siden, Silfen skrev: Haha, hvilket treningssenter er dette? Ja, for du har jo ikke noe imot om jeg undersøker dine påstander, har du vel? 3t Rosten. Ja, de er flinke til å be folk om å vise et minimum av folkeskikk, derfor liker jeg å trene der Anonymkode: 45083...381 5
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #20 Skrevet 1. juni 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: 3t Rosten. Ja, de er flinke til å be folk om å vise et minimum av folkeskikk, derfor liker jeg å trene der Anonymkode: 45083...381 Så hvorfor er du der som ikke viser forlkeskikk? Anonymkode: afbb5...541 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå