AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #1 Skrevet 1. juni 2016 Bryllupet er førstkommende lørdag og jeg vet ikke hva jeg skal ha på meg. Har aldri møtt noen av brudeparet, men er invitert som partner siden kjæresten er søskenbarn av bruden. Hvordan unngå å skille seg ut ene eller andre veien? Bør jeg ha kort eller lang kjole? Og hvilken farge kan det være på kjolen? Noen som er flinke på etikette og har noen gode råd? Anonymkode: a4c6a...ba7
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #2 Skrevet 1. juni 2016 Hva er antrekkskoden i invitasjonen? Der står det oftest og da har man en ramme å gå ut i fra. Unngå hvitt, altfor lyst, svart og rødt, heller ikke lårkort passer seg. Anonymkode: cf5df...a68 1
Bokdamen Skrevet 1. juni 2016 #3 Skrevet 1. juni 2016 Står det noe om kleskode i invitasjonen? Type "mørk dress" eller "pent"? Det gir i så fall en indikasjon. Jeg har som tommelfinger at jeg ikke viser knærne, bh eller har for mye utringning. Har du noen aktuelle kjoler, eller må du ut og handle? På denne tiden av året synes jeg det er fint med lysere farger, gjerne blomstermønster og lettere stoff. Jeg har mest brukt kjoler litt under kneet, men det er fordi jeg ikke trives så godt i lange kjoler. Siden du ikke kjenner så mange ville jeg prioritert en lengde du føler deg vel i. Kan du spørre svigermor hva hun skal gå med? Og har kjæresten en søster som skal?
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #4 Skrevet 1. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva er antrekkskoden i invitasjonen? Der står det oftest og da har man en ramme å gå ut i fra. Unngå hvitt, altfor lyst, svart og rødt, heller ikke lårkort passer seg. Anonymkode: cf5df...a68 Takk for gode råd. Jeg har ikke sett invitasjonen, men tror det er standard "pent antrekk" som gjelder. Anonymkode: a4c6a...ba7
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #5 Skrevet 1. juni 2016 1 minutt siden, Bokdamen skrev: Står det noe om kleskode i invitasjonen? Type "mørk dress" eller "pent"? Det gir i så fall en indikasjon. Jeg har som tommelfinger at jeg ikke viser knærne, bh eller har for mye utringning. Har du noen aktuelle kjoler, eller må du ut og handle? På denne tiden av året synes jeg det er fint med lysere farger, gjerne blomstermønster og lettere stoff. Jeg har mest brukt kjoler litt under kneet, men det er fordi jeg ikke trives så godt i lange kjoler. Siden du ikke kjenner så mange ville jeg prioritert en lengde du føler deg vel i. Kan du spørre svigermor hva hun skal gå med? Og har kjæresten en søster som skal? Kanskje jeg kan gå i en av kjolene jeg har, men tror jeg må handle. Takk for råd om farger, mønster og stoff. Han har ingen søster og jeg har heller ikke møtt svigermor. Anonymkode: a4c6a...ba7
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #6 Skrevet 1. juni 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for gode råd. Jeg har ikke sett invitasjonen, men tror det er standard "pent antrekk" som gjelder. Anonymkode: a4c6a...ba7 Da har du tapt, for om du ikk ekjenner brudeparet aner du ikke hva de legger i pent antrekk Anonymkode: 74f97...e7e
Bokdamen Skrevet 1. juni 2016 #7 Skrevet 1. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kanskje jeg kan gå i en av kjolene jeg har, men tror jeg må handle. Takk for råd om farger, mønster og stoff. Han har ingen søster og jeg har heller ikke møtt svigermor. Anonymkode: a4c6a...ba7 Kontroller med kjæresten hva som står på invitasjonen før du handler Har du venninner som er flinke på å finne kjoler/har bryllupserfaring? Ta med deg noen som kan være smaksdommer. Husk forresten å tenke på noe å ha over skuldrene hvis det blir kjølig utover kvelden (type sjal, jakke). Vet ikke hvor du bor, men jeg har kjøpt flere bryllupsantrekk på butikken Coast.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #8 Skrevet 1. juni 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da har du tapt, for om du ikk ekjenner brudeparet aner du ikke hva de legger i pent antrekk Anonymkode: 74f97...e7e Tapt? Jeg spør her inne for å få en forståelse av hva andre mener kan være "safe go" i dette bryllupet. Har du selv noen forslag? Anonymkode: a4c6a...ba7 3
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #9 Skrevet 1. juni 2016 15 minutter siden, Bokdamen skrev: Kontroller med kjæresten hva som står på invitasjonen før du handler Har du venninner som er flinke på å finne kjoler/har bryllupserfaring? Ta med deg noen som kan være smaksdommer. Husk forresten å tenke på noe å ha over skuldrene hvis det blir kjølig utover kvelden (type sjal, jakke). Vet ikke hvor du bor, men jeg har kjøpt flere bryllupsantrekk på butikken Coast. Kjæresten stoler jeg nok mindre på enn venninner når det kommer til temaet (finner ikke invitasjonen). Skal følge rådet ditt om å ta med venninne som smaksdommer. Og skal også sjekke ut Coast Anonymkode: a4c6a...ba7
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #10 Skrevet 1. juni 2016 http://www.klikk.no/produkthjemmesider/dittbryllup/article477661.ece Anonymkode: f6046...a45
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #11 Skrevet 1. juni 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tapt? Jeg spør her inne for å få en forståelse av hva andre mener kan være "safe go" i dette bryllupet. Har du selv noen forslag? Anonymkode: a4c6a...ba7 Til pent har jeg ikke det nei, av den grunn at de som inviterer kan mene alt fra enkelt skjørt og bluse til cocktail-kjoler. Eller som paret jeg skla i bryllup til i sommer som har sagt pent, men egentlig mener lang kjole/galla. Anonymkode: 74f97...e7e
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #12 Skrevet 1. juni 2016 Få kjæresten til å sjekke opp hva som står i invitasjonen ang antrekk. Han kan vel spørre foreldrene eller andre slektninger. Ellers er vel de generelle rådene å unngå hvitt, svart, rødt, veldig korte kjoler og veldig utringete kjoler. Anonymkode: d4b5a...efb
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #13 Skrevet 1. juni 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: http://www.klikk.no/produkthjemmesider/dittbryllup/article477661.ece Anonymkode: f6046...a45 Tusen hjertelig takk! Anonymkode: a4c6a...ba7
Gjest blåbærpike Skrevet 1. juni 2016 #14 Skrevet 1. juni 2016 Hva med å sende en melding til en i omgangskretsen til bruden på facebook? De som er nærme henne, vet hva hun ønsker seg i bryllupet sitt.
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #15 Skrevet 1. juni 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tusen hjertelig takk! Anonymkode: a4c6a...ba7 God fornøyelse i bryllupet. Anonymkode: f6046...a45 1
AnonymBruker Skrevet 1. juni 2016 #16 Skrevet 1. juni 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: God fornøyelse i bryllupet. Anonymkode: f6046...a45 Tusen takk. Tror det blir veldig koselig Anonymkode: a4c6a...ba7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå