Gå til innhold

Spansk "for dummies"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Enda jeg har studert spansk i 2 år føler jeg at jeg må starte denne tråden. Jeg kan de vanlige ordene, men jeg skal reise til Spania snart. Hva bør jeg kunne? Noe jeg bør vite, som jeg bør holde meg unna? 

Anonymkode: 25198...9ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Man må ikke kunne spansk for å feriere i Spania, men hvis du vil praktisere spansken din så er det jo gøy å få testet det ut mens man er der. Greit å kunne bestille mat, å kunne tall når man skal betale, å kunne spørre om veien og lære seg forskjell på Buenos dias, buenas tardes og buenas noches (høflighetsfraser som brukes mye). Har du sykdommer/allergier kan dette også være greit å kunne forklare hvis det skulle bli nødvendig.

Anonymkode: 6cd6b...c22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Man må ikke kunne spansk for å feriere i Spania, men hvis du vil praktisere spansken din så er det jo gøy å få testet det ut mens man er der. Greit å kunne bestille mat, å kunne tall når man skal betale, å kunne spørre om veien og lære seg forskjell på Buenos dias, buenas tardes og buenas noches (høflighetsfraser som brukes mye). Har du sykdommer/allergier kan dette også være greit å kunne forklare hvis det skulle bli nødvendig.

Anonymkode: 6cd6b...c22

Jeg vet hva god dag, god ettermiddag og god natt er. Men jeg kommer nok ikke til å si det så mye. Jeg tenker mer på restauranter etc., eller spesielle skilter/advarsler. Det er visst dårlig wifi på hotellet ;)

Anonymkode: 25198...9ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man lærer veldig fort språket når man bor der nede. Skal du bare på ferie kan du sikkert mer enn nok når du har studert spansk i to år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare du husker at PROHIBIDO betyr forbudt, så er nok det det viktigste. Når det gjelder mat og drikke så er det greit å kunne forskjellen på con/sin-med/uten. De spør ofte om f.eks vannet skal være med/uten kullsyre, kjøtt med/uten saus osv.

Anonymkode: 6cd6b...c22

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i nylig i Madrid og skulle ut av tbanen, men fant faen ikke veien!!! Hahahahaha herregud jeg rotet skikkelig.. Salida betyr altså EXIT

Anonymkode: 037f9...f8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...