Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sitter med en følelse av at sakens kjerne ligger i at du føler deg krenket på ditt barns vegne.

Anonymkode: efbeb...0e1

Please utdyp hva i alle dager dette skal bety??? Jeg dør av nyskjerrighet, fordi det finnes jo ikke grenser for stupide innlegg her på KG og jeg er sikker på at du har noe bra å bidra med! 

Anonymkode: 92292...cd9

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er ikke tortur av dyr bra, men vis meg den 8-år gamle gutten som ikke har vært nysgjerrig og lurt på hvordan en frosk ser ut innvendig eller som har rotet rundt i en maurtue for å se hvor hysteriske maurene blir da. Er sikker på at om ikke ts sitt barn ble "plaget" så hadde ikke ts brydd seg om de rompetrollene og den frosken.

En normalt oppegående gutt på 8 år ville ikke bare kuttet i en frosk, trampet på rumpetroll, eller plaget katter! TS forteller også at gutten er frekk, og sier ting som; "du er ikke moren min, du er bare en dum kjerring!" (+ han ødela drivhuset til TS)

Barn blir ikke sånn over natta. Uten og være for analyserende, så kan det godt være at han ikke får nok oppmerksomhet hjemme. I fare for å høres kontroversiell ut nå, så kan det godt hende at denne gutten utagerer på grunn av flere ting, som f.eks manglende farsfigur, ei mor og bestemor som er syke og slitne, barn som kanskje syns han er litt rar fordi han er klengete osv? Dette blir ren spekulasjon fra min side, men det er åpenbart at gutten og familien trenger noe form for hjelp.

(vil også tilføye at manglende farsfigur ikke er en spesiell stor faktor her, for det er mange barn som lever uten verken far eller mor, men alle barn reagerer jo forskjellig på det).

Anonymkode: 6d497...de1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvfølgelig er ikke tortur av dyr bra, men vis meg den 8-år gamle gutten som ikke har vært nysgjerrig og lurt på hvordan en frosk ser ut innvendig eller som har rotet rundt i en maurtue for å se hvor hysteriske maurene blir da. Er sikker på at om ikke ts sitt barn ble "plaget" så hadde ikke ts brydd seg om de rompetrollene og den frosken.

Stor stor forskjell på å være nysgjerrig på en frosk og faktisk gå til det steget å dele stakkarn i to.

" kutte frosk i 2 med kniv, mose rompetroll med stein , skyte med lekebue etter katter " Høres dette ut som normal oppførsel for en 8 åring? Det er liksom ganske mer avansert enn å rote rundt med en pinne i en maurtue.

Normalt utviklede unger bedriver ikke tortur. Evner ikke moren å se det, så trenger hun hjelp slik at gutten kan få hjelp. Plutselig er ungen voksen og sitter ikke empatidelen der den skal da så kan han være farlig.

Anonymkode: b7ff1...60f

• Liker 10
Skrevet

Har du  fått ringt barnevernet ?  Etter det du beskriver her inne så trenger gutten hjelp. 

AnonymBruker
Skrevet

Barnevernet. Mor trenger veiledning. Gutten trenger hjelp.

Anonymkode: 09786...7f6

Gjest noe tilfeldig
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan vise deg mange slike gutter, da det bor drøssevis av dem rundt oss. Det er skremmende hvordan du bagatelliserer barn som mishandler dyr. Fremstår det som normal adferd for deg at et barn skyter med pil og bue etter katter, skjærer opp dyr og knuser dem med stein..? Har du barn selv..??? 

Skrevet
21 timer siden, Anciol skrev:

Er fristet til å sende en melding, men vil heller ikke være den nyskjerrige nabokjærringa som ødelegger, fordi moren til gutten er min barndomsvenninne!

Dette er så typisk. Det er mange barn som går rundt og har det jævlig fordi voksne er så bekymret for hva andre voksne måtte tenke og mene. Det er denne gutten som er viktig, TS! Om alt er ok på hjemmebane, vil ikke en "unødvendig" bekymringsmelding til BV ødelegge noe som helst. 

Få ut fingeren. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ser fortsatt ikke poenget med å kalle ham Nils...?

Anonymkode: a6395...074

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser fortsatt ikke poenget med å kalle ham Nils...?

Anonymkode: a6395...074

Det var nok bare et eksempel og ikke myntet mot deg eller den Nilsen du kjenner.

Anonymkode: d87c2...e0f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eh jo  han plager andre dyr og som katter og marsvin så jeg har god grunn til å reagere på at han kverker forsvarsløse amfibier i tilleg til

dyreplageri

Anonymkode: fc5eb...56f

Skrevet

Jeg ville for all del ikke snakket med moren først. Ville tatt kontakt med barnevernet med en gang. Kanskje mor også ser at hun trenger hjelp, men at det er vanskelig å ta det skrittet selv. Høres ut som at gutten sliter med noe. 

Gjest Tutte
Skrevet

Dette hørtes ikke bra ut. Ta en prat med moren så fort som mulig. 

AnonymBruker
Skrevet

En 8årig skal heller ikke gå rundt alene ute etter 21 på kvelden. (I tillegg til alt galt med det andre du forteller) Synes du skal kontakte barnevernet.

Anonymkode: 54695...f56

Skrevet
1 time siden, Tutte skrev:

Dette hørtes ikke bra ut. Ta en prat med moren så fort som mulig. 

Så hun kan bortforklare? For barnets del er det bedre om TS kontakter BV direkte. Om hun kontakter BV etter å ha konfrontert moren, skjønner også moren hvem som har tatt kontakt. Det er ikke heldig når TS og mor er bekjente. 

Noen barn som opplever vold og avvisning hjemme blir straffet om utenforstående påpeker oppførsel (osv) som setter foreldrene i forlegenhet. Hva denne gutten har opplevd skal jeg ikke spekulere i, men man torturerer ikke dyr om man har en god barndom. 

Skrevet

Huff, han høres ikke helt god ut. Det sier mye om en person, når man vet hvordan de behandler dyr. Mangel på empati er et dårlig tegn.

Vet ikke hva jeg skal "råde" deg til, det er vanskelig for en fremmed på internett å gi noe konkret råd. Du må nesten avgjøre selv, som ser dette i det daglige.

Gjest Tutte
Skrevet
3 minutter siden, skje skrev:

Så hun kan bortforklare? For barnets del er det bedre om TS kontakter BV direkte. Om hun kontakter BV etter å ha konfrontert moren, skjønner også moren hvem som har tatt kontakt. Det er ikke heldig når TS og mor er bekjente. 

Noen barn som opplever vold og avvisning hjemme blir straffet om utenforstående påpeker oppførsel (osv) som setter foreldrene i forlegenhet. Hva denne gutten har opplevd skal jeg ikke spekulere i, men man torturerer ikke dyr om man har en god barndom. 

Hva vet du om denne moren har tenkt til å bortforklare noe som helst? Er jo ikke sikkert at moren vet om dette ( mest sannsynlig ikke). Hadde min sønn holdt på slik, hadde jeg satt stor pris på å få høre dette av de personene som evt hadde observert. Og spesielt hvis det var ei barndomsvenninne i tillegg.

Hva i alle dager er det som har skjedd her i verden? Går det ikke an å kommunisere og prate sammen lenger, og er det ingen som stoler på noen lenger? Og det om han ikke har hatt noen god barndom, trenger da ikke bety at moren ikke bryr seg om og tar tak i dette. Noe hun ikke har mulighet til hvis hun ikke vet.

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Tutte skrev:

Hva i alle dager er det som har skjedd her i verden? Går det ikke an å kommunisere og prate sammen lenger, og er det ingen som stoler på noen lenger? Og det om han ikke har hatt noen god barndom, trenger da ikke bety at moren ikke bryr seg om og tar tak i dette. Noe hun ikke har mulighet til hvis hun ikke vet.

Folk med denne innstillingen er grunnen til at mange barn ikke får hjelp. Alt handler om foreldrene, man må tenke på foreldrene, ta hensyn til foreldrene, sette seg inn i stiuasjonen til foreldrene. Hensynet til barnet må komme først. Det er hans liv som blir ødelagt mens TS teller på knappene. 

Anonymkode: 8e44a...122

• Liker 5
Gjest Tutte
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Folk med denne innstillingen er grunnen til at mange barn ikke får hjelp. Alt handler om foreldrene, man må tenke på foreldrene, ta hensyn til foreldrene, sette seg inn i stiuasjonen til foreldrene. Hensynet til barnet må komme først. Det er hans liv som blir ødelagt mens TS teller på knappene. 

Anonymkode: 8e44a...122

Nei, ærlig talt. Det handler først og fremst om barna, og det er en selvfølge at moren får vite hvordan barnet holder på. Nå får det snart bli slutt på denne umyndigjøringen av foreldre her i landet som tross alt er den som har hovedansvaret for oppdragelsen. Og ja, tar ikke moren selv tak i dette etter å ha fått høre om det, da kontakter man BV. Dette er til og med ei barndomsvenninne det er snakk om, og det burde da ikke være noe problem å ta en prat med henne.

Skrevet

Da har jeg ringt og de sa at det allerede lå en melding inne som noen hadde sendt. Noe som betyr at en eller annen har kommet meg i forkjøpet.

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, Anciol skrev:

Da har jeg ringt og de sa at det allerede lå en melding inne som noen hadde sendt. Noe som betyr at en eller annen har kommet meg i forkjøpet.

Så bra at det blir tatt tak i. Men har de virkelig lov til å opplyse deg om at det ligger flere bekymringsmeldinger inne på naboen din?

Anonymkode: d87c2...e0f

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...