Gå til innhold

Problemene kom tilbake, men av hva?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en del trekk som ligner på en lett form for Asperger. Får det vanskelig rundt stress og slik, men noen ggr er jeg mer som et "normalt" menneske, og det er når søvnen er jevn og kostholdet for det meste grønt. Og jeg puster.

Når jeg var 18 en gang hadde jeg lignende opplevelse. Jeg lå unna sukker, drakk lite melk. Hadde da masse og mer stabil energi. Og var kvikkere. 

Når jeg prøvde meg på sukker og melk igjen, ble det soving til langt ut på dag igjen, og humørsvingninger kom. 

Har generelt blitt bedre med årene. Nå er jeg 24, og levert normalt. Men har fremdeles litt opp og ned perioder. For litt siden la jeg meg til fast tid, spiste ikke noe sukker og lå unna melk. Det ble etter hvert ikke så vanskelig å stå opp. Men prøvde å spise litt iskrem igjen, i tillegg smakte jeg på noen kaker jeg fikk på jobb. Nå lukter fisen ille igjen, jeg sliter med å stå opp om morgenen. Kan det være tilfeldig eller er det flere som har lignende erfaring? Det med sukker vet vi. Men noen som vet om melkefritt kan kurere?

Anonymkode: add6f...4c6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hmm, for å være ærlig tenker jeg at dette høres ut som helt normale variasjoner? :vetikke:

Anonymkode: dad5d...24b

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke hatt det sånn så vet ikke, men kanskje noen andre gjør? :)

Anonymkode: ba028...26a

Gjest supernova_87
Skrevet

Hva med å lese boken "Sjarmen med tarmen". De som skjer i tarmen påvirker kroppen og psyken mer enn vi tror. Hva var det det stod, at tarmsystemet er det andre den "andre hjernen"? Noen mener til og med at Asperger kommer fra ubalanse, eller en eller annen mangel i tarmen. Skulle kommet med noen referanser til deg, men har ikke tid til å finne dem nå, men søk på engelsk på autisme og mage- og tarmsystemet så kanskje du finner noe om det.

AnonymBruker
Skrevet

Melk råtner i magen så ikke rart du reagerer på det, asperger eller ei. Vi mennesker er ikke skapt for å spise så mye meieriprodukter og sukker som vi gjør. Mye kjøttmat (meieriprodukter og egg er kjøtt i realiteten) er ikke så bra for kroppen vår faktisk. Fuglekjøtt er det vi tåler best. 

Anonymkode: 8957a...c15

Skrevet

Hardu sjekket om du er laktoseintolerant? Evt allergi mot melkeprotein?

Skrevet

Like tråder er slått sammen.

Alice i Eventyrland, mod

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...