AnonymBruker Skrevet 30. mai 2016 #1 Skrevet 30. mai 2016 Hei, Jeg har i snart et tiår levd med overbevisstheten om at jeg har HIV, etter at jeg ble voldtatt på en fest da jeg var nettopp fylt 18. Jeg har ikke levd et godt liv siden den gang, da hver dag er preget med denne vissheten. Jeg har klart å overbevise meg selv om at dette er en sannhet, og ikke noe jeg innbiller meg. Psykologer og psykiatrikere har prøvd å overbevise meg i motsatt retning i årevis, men jeg har aldri klart å godta deres bortforklaringer. Jeg har testet negativt for klamydia i ettertid, da dette ikke var noe jeg var like bekymret for, og jeg har på en måte brukt dette som en slags støtte for at "klamydia er vanligere enn HIV dersom voldtektsmannen faktisk har en kjønnssykdom" i mange år, men nå orker jeg ikke lenger dette tankekjøret lengre. Jeg har bestemt meg for å endelig teste meg, etter å ha levd 10 år som "jomfru" (dvs. hele "ungdomstiden" etter voldtekten). Jeg bare lurte på om noen har hatt lignende angstlidelser og opplevd noe lignende? Jeg har blitt diagnostisert med "generalisert angstlidelse", "tvangshandlinger" og "kronisk depresjon" etter opplevelsen, og blitt fortalt at jeg må belage meg på å gå på angsthemmende medisiner pga. dette resten av livet, men håper kanskje at dersom jeg får en oppklaring i de underliggende årsakene at jeg kanskje får et bedre liv. Har noen hatt lignende opplevelser, og har dere noen råd å gi? Tentativ testdato er satt til midten av juni, og jeg gruer meg så mye at jeg helt har sluttet å sove. Jeg føler at hele livet mitt har blitt ødelagt pga. dette, da jeg ikke har sett på meg selv som likeverdig mine medstudenter i løpet av de siste 10 årene og derfor ikke har hatt noen interesse av å flørte og/eller opprettholde noen forhold, ettersom jeg har følt meg "skitten" og "brukt" med mangel for bedre ord. Har noen noen støttende fortellinger som kan hjelpe meg å unngå selvmord frem til den 15.? For helt ærlig har jeg mer lyst til å være død enn å måtte innse at jeg er HIV-smittet. Anonymkode: 6aea7...2e4
Ardenus Skrevet 30. mai 2016 #2 Skrevet 30. mai 2016 Beklagelig at du har opplevd voldtekt, jeg kan faktisk ikke tenke meg noe verre enn å oppleve noe slikt, spesielt sen skadene som oppstår, men da du ble voldtatt, ble du undersøkt? Anmeldelse osv? Hvorfor ble du ikke sjekket for alt dette da dette skjedde? En voldtektsmann har ikke automatisk HIV, tror du nesten må bare vente på svar på prøvene. Håper det ordner seg for deg.
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2016 #3 Skrevet 30. mai 2016 8 minutter siden, Ardenus skrev: Beklagelig at du har opplevd voldtekt, jeg kan faktisk ikke tenke meg noe verre enn å oppleve noe slikt, spesielt sen skadene som oppstår, men da du ble voldtatt, ble du undersøkt? Anmeldelse osv? Hvorfor ble du ikke sjekket for alt dette da dette skjedde? En voldtektsmann har ikke automatisk HIV, tror du nesten må bare vente på svar på prøvene. Håper det ordner seg for deg. Og dersom noen har HIV er smitterisiko ved samleie (og da uansett om det er voldtekt eller ikke) noe sånt som 0,2%. Finnes mennesker som har ubeskyttet sex med hverandre gjennom et helt liv uten at partneren blir smittet. Så dette er helt klart psykisk. Det er nesten som å vinne toppremien i Lotto med andre ord, og jeg har prøvd å spille lotto, v75,v65, eurojackpot, skrapelodd og alt mulig, og jeg har aldri vunnet noen toppremie. Det meste jeg har vunnet var 600 kroner. Så du skal spille ganske mange ganger før du vinner egentlig. Det samme med å bli smittet med HIV. Spesielt når personen helt sikkert ikke engang hadde HIV. Det blir som å sitte foran TVn og håpe du vinner i lotto uten å ha spilt lotto engang. Gjør du det også TS? Ser du alle lottotrekninger og tror du har spilt i alle av dem? Det er jo egentlig helt meningsløst å gjøre det, og så meningsløst er det faktisk for deg å bekymre deg for dette her med HIV selv om du kanskje ikke tror det selv pga dine psykiske plager. Jeg håper denne sammenligningen med lotto kan gjøre at du forstår hvor lite logisk og hvor meningsløst det er for deg å bekymre deg for dette. Det er litt som å ikke få sove om nettene fordi man gleder seg sånn til lottotrekningen man ikke engang har spilt i som er om 2,5 uker. Forstår du TS? Anonymkode: d63c9...a34 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå