AnonymBruker Skrevet 29. mai 2016 #1 Skrevet 29. mai 2016 Det virker som veldig mange enslige damer nå for tiden skaffer seg hund. Mange hverken liker eller tåler hunder. Derfor sier det å ha hund som enslig meg at man på en måte har gitt opp og har akseptert at man forblir enslig, og at man ikke engang tenker over hvordan kjæledyret vil påvirke et eventuelt fremtidig forhold. Hva er egentlig grunnen til at så mange likevel skaffer seg hund når det vet at det betraktelig reduserer sjansen for at noen vil date dem? Jeg forstår det rett og slett ikke. Anonymkode: af11b...1f3 2
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2016 #2 Skrevet 29. mai 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det virker som veldig mange enslige damer nå for tiden skaffer seg hund. Mange hverken liker eller tåler hunder. Derfor sier det å ha hund som enslig meg at man på en måte har gitt opp og har akseptert at man forblir enslig, og at man ikke engang tenker over hvordan kjæledyret vil påvirke et eventuelt fremtidig forhold. Hva er egentlig grunnen til at så mange likevel skaffer seg hund når det vet at det betraktelig reduserer sjansen for at noen vil date dem? Jeg forstår det rett og slett ikke. Anonymkode: af11b...1f3 Mener du dette? De finner nok en partner med samme lidenskap for hunder og som selvfølgelig ikke er allergisk Anonymkode: 6b735...8cc 19
Cathrine88 Skrevet 29. mai 2016 #3 Skrevet 29. mai 2016 Jeg er ikke singel, men ville heller ha vært det enn å være sammen med noen som ikke vil ha hund eller katt. Sjansen for å ende opp med en person man egentlig ikke passer sammen med reduseres dermed når man skaffer seg hund, og derfor er det en smart ting å gjøre. 32
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2016 #4 Skrevet 29. mai 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det virker som veldig mange enslige damer nå for tiden skaffer seg hund. Mange hverken liker eller tåler hunder. Derfor sier det å ha hund som enslig meg at man på en måte har gitt opp og har akseptert at man forblir enslig, og at man ikke engang tenker over hvordan kjæledyret vil påvirke et eventuelt fremtidig forhold. Hva er egentlig grunnen til at så mange likevel skaffer seg hund når det vet at det betraktelig reduserer sjansen for at noen vil date dem? Jeg forstår det rett og slett ikke. Anonymkode: af11b...1f3 Eller mener du barn (og ikke hund)? Anonymkode: 6b735...8cc 6
Gjest Hapi Skrevet 30. mai 2016 #5 Skrevet 30. mai 2016 Ville aldri datet noen som ikke likte hunder, eller dyr generelt. Liker du ikke hunder, ts?
Gjest Hapi Skrevet 30. mai 2016 #6 Skrevet 30. mai 2016 Var litt forelsket i en mann for mange år siden, som ikke hadde noe forhold til hunder eller dyr, og jeg syns alltid det var litt rart, at det var noe som manglet....? Nå har han fått seg hund (!!!), og var her på besøk faktisk. Jeg var skikkelig imponert over hvor alvorlig han tok det og hvor flink han var med hunden. Det økte iallefal HANS sjanser, men dessverre tror jeg ikke det blir noe mellom oss "Until one has loved an animal a part of one's soul remains unawakened." - Anatole France
MapleSirup Skrevet 30. mai 2016 #7 Skrevet 30. mai 2016 7 minutter siden, Hapi skrev: Var litt forelsket i en mann for mange år siden, som ikke hadde noe forhold til hunder eller dyr, og jeg syns alltid det var litt rart, at det var noe som manglet....? Nå har han fått seg hund (!!!), og var her på besøk faktisk. Jeg var skikkelig imponert over hvor alvorlig han tok det og hvor flink han var med hunden. Det økte iallefal HANS sjanser, men dessverre tror jeg ikke det blir noe mellom oss "Until one has loved an animal a part of one's soul remains unawakened." - Anatole France Det har jeg opplevd også. Ettersom jeg ble bedre kjent med ham så oppdaget jeg at han generelt manglet empati. Ikke at han var psykopat eller lignende; han var bare selvopptatt og lite reflektert i forhold til andre mennesker og deres følelsesliv. Good riddens! 3
Sulosi Skrevet 30. mai 2016 #8 Skrevet 30. mai 2016 For meg var det uaktuelt å date en mann som ikke likete eller kunne ha dyr så en hund og ett par katter var ideelt. Det reduserte utvalget blant menn men samtidig økte det sjangsen for å rimelig raskt luke ut uaktuelle kandidater. Og ja, den rette mannen kom og han var veldig glad for å få både barn, hund og katt I en pakke. Endte med at hund nr to kom raskt til. 5
OppNedPåAlt Skrevet 30. mai 2016 #9 Skrevet 30. mai 2016 Kunne aldri blitt sammen med noen som ikke likte hunder, og dessverre må allergikere også velges vekk. Hund er gøy og givende og selv om jeg ikke har hund nå så skal jeg etter hvert få en igjen, og ingen menn skal stoppe den drømmen 4
Gjest Mattis Skrevet 30. mai 2016 #10 Skrevet 30. mai 2016 (endret) Finnes mange som har skaffet seg hund i forhold og så blitt single også. Tenker at det er dealbreaker om en person ikke liker hunder da det er en så stor interesse jeg har og vil helst ha en som elsker hunder like mye som meg selv og resten av familien min. I min familie har nesten alle hund. Endret 30. mai 2016 av Mattis
Okapi Skrevet 30. mai 2016 #11 Skrevet 30. mai 2016 Det der kan du si om mer eller mindre hva du skal være. Alt er en dealbreaker for noen, og man kan da ikke holde seg så nøytral som mulig for å appellere til så mange som mulig heller. Personlig er jeg ikke så glad i hunder, så det hadde vært et lite minus for min del, men er veldig glad i nær sagt alle andre dyr, så å møte en som hadde katt, hamster eller kaniner hadde bare vært fint. 4
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2016 #12 Skrevet 30. mai 2016 Jeg ble nesten forelsket i en mann på bussen jeg, bare fordi han hadde valpen sin med seg som han var så stolt og kry over. Snakket med masse tilfeldige folk på bussen om hvor fantastisk hunden og rasen var osv., og fortalte at det var andre gang valpen kjørte buss, så den syntes det var skummelt, men nå skulle de på sosialisering osv 😍 Sukk, en slik mann må jeg finne meg. Som de andre sier, jeg kunne aldri vært sammen med en person som ikke liker dyr, og jeg kunne aldri blitt sammen med en person som ikke ville ha hund, for jeg skal ha hund i livet mitt samme hva. Om jeg var singel og hadde hund, og så møtte en mann som ikke ville ha hund av hvilken som helst grunn, så hadde jeg ikke droppet hunden min, så det du skriver om å skaffe seg hund uten å vite hva som skjer fremover gir ikke mening. Anonymkode: e4c89...417 7
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2016 #13 Skrevet 30. mai 2016 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det virker som veldig mange enslige damer nå for tiden skaffer seg hund. Mange hverken liker eller tåler hunder. Derfor sier det å ha hund som enslig meg at man på en måte har gitt opp og har akseptert at man forblir enslig, og at man ikke engang tenker over hvordan kjæledyret vil påvirke et eventuelt fremtidig forhold. Hva er egentlig grunnen til at så mange likevel skaffer seg hund når det vet at det betraktelig reduserer sjansen for at noen vil date dem? Jeg forstår det rett og slett ikke. Anonymkode: af11b...1f3 Hvilken "diagnose" vil du gi enslige menn med hund? Anonymkode: a3786...d79 4
Gjest Herr Heftig Skrevet 30. mai 2016 #14 Skrevet 30. mai 2016 Jeg skjønner ærlig talt ikke helt hvordan enslige får til å ha hund (eller katt)? Det fungerer jo tydeligvis, men det må være fælt å ha eneansvar.
Monky6 Skrevet 30. mai 2016 #15 Skrevet 30. mai 2016 Kunne aldri vært sammen med noen som ikke liker dyr og barn. Interaksjonen mellom date og hunden min er avgjørende for min interesse videre. Viser de ikke litt initiativ engang, så er det uaktuelt. Prøver å unngå å ha med hunden på første date, da.
Okapi Skrevet 30. mai 2016 #16 Skrevet 30. mai 2016 1 minutt siden, Herr Heftig skrev: Jeg skjønner ærlig talt ikke helt hvordan enslige får til å ha hund (eller katt)? Det fungerer jo tydeligvis, men det må være fælt å ha eneansvar. Hund er lettere enn barn, og aleneforeldre klarer seg jo. Katter krever ikke så mye innsats, må bare vanne dem iblant. 8
Gjest Herr Heftig Skrevet 30. mai 2016 #17 Skrevet 30. mai 2016 Et øyeblikk siden, Okapi skrev: Hund er lettere enn barn, og aleneforeldre klarer seg jo. Katter krever ikke så mye innsats, må bare vanne dem iblant. Jeg unner ingnen å være aleneforelder. Og det er vel veldig få som er helt alene. De fleste pleier jo å sende ungen til den andre foreldren av og til.
Macro Skrevet 30. mai 2016 #18 Skrevet 30. mai 2016 Nå er det langt i fra alle som leter etter partner da. Om jeg har lyst på hund så kjøper jeg hund, uten at den er en kompensasjon for noe som helst. 1
makkapakka Skrevet 30. mai 2016 #19 Skrevet 30. mai 2016 jeg skaffet meg hund for å slippe en ny mann, det funker helt fantastisk. 3
AnonymBruker Skrevet 30. mai 2016 #20 Skrevet 30. mai 2016 Som alenemor til tre barn under 7år, så vet jeg at sjansene for en ny mann er så liten, at jeg kan like gjerne skaffe meg en hund eller 4-5katter. En hund gir uansett mye mer i hverdagen, og den blir skaffet for jeg vil ha hund Kan jo ikke la vær å ha en hund tilfelle det skulle dukke opp en hundehatende mann.. Og han hadde ikke vært noe for meg uansett. Anonymkode: 918cf...565 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå