Gå til innhold

Sex og klamydia

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk vite at kjæresten min har klamydia. Forholdet er relativt nytt, det var derfor vi bestemte oss for å teste. Ingen av oss trodde vi hadde det, så derfor testet bare han. Han fikk svar på prøven, og overraskende nok var det positiv. Siden vi har hatt ubeskyttet sex i et par måneder så har jo jeg det og, men da jeg kom til legen måtte jeg ta en test. Jeg får ikke behandling før testresultatet kommer tilbake. Planen er egentlig at jeg og kjæresten skal ta behandlingen samtidig, noe som betyr at han også må vente til jeg får resept. Det ene spørsmålet er om han bare burde starte behandlingen uten meg, eller om det er best at han venter noen dager sånn at vi starter samtid og er ferdige samtidig. Det andre spørsmålet er om vi kan ha sex de dagene før behandlingen starter? (gitt at han også venter så klart) Jeg skjønner jo at jeg ikke kan få klamydia x2 liksom, men kan jeg få flere bakterier i meg som øker sjansen for betennelser? 

Anonymkode: df8cf...22b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det viser seg at du ikke er smittet (noe som sikkert er usannsynlig), så er det jo dumt å ha sex, for da kan du jo bli smittet. Da må du teste på nytt. Den eneste grunnen til å ta kuren samtidig, er jo at man blir ferdige samtidig. Uansett må man selvsagt vente med sex til begge er ferdig med kuren.

Anonymkode: 2f0ea...7a0

• Liker 1
Skrevet

Han kan jo starte på kuren og bruke kondom for å unngå ny smitte fra deg.

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk vite at kjæresten min har klamydia. Forholdet er relativt nytt, det var derfor vi bestemte oss for å teste. Ingen av oss trodde vi hadde det, så derfor testet bare han. Han fikk svar på prøven, og overraskende nok var det positiv. Siden vi har hatt ubeskyttet sex i et par måneder så har jo jeg det og, men da jeg kom til legen måtte jeg ta en test. Jeg får ikke behandling før testresultatet kommer tilbake. Planen er egentlig at jeg og kjæresten skal ta behandlingen samtidig, noe som betyr at han også må vente til jeg får resept. Det ene spørsmålet er om han bare burde starte behandlingen uten meg, eller om det er best at han venter noen dager sånn at vi starter samtid og er ferdige samtidig. Det andre spørsmålet er om vi kan ha sex de dagene før behandlingen starter? (gitt at han også venter så klart) Jeg skjønner jo at jeg ikke kan få klamydia x2 liksom, men kan jeg få flere bakterier i meg som øker sjansen for betennelser? 

Anonymkode: df8cf...22b

Poenget med behandling er å starte så snart som mulig. Sex får dere vente med til begge er ferdigbehandlet. Snakk med legen når du får resept. 

Anonymkode: d60c2...84f

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Ferny skrev:

Han kan jo starte på kuren og bruke kondom for å unngå ny smitte fra deg.

De anbefaler vel fullstendig avholdenhet fordi kondom ikke er bombesikkert. For eks kan det komme ny smitte npr kindomet tas av, dersom vaginalsekret sitter fast på kondomet og kommer i kontakt med penistuplen.

Anonymkode: 2f0ea...7a0

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...