Gå til innhold

Om daten din ikke har noen venner


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan hadde du som mann/gutt reagert om daten din unngår å svare på spørsmål om venner eller om hun sier at hun ikke har noen venner i nærheten når hun har bodd på samme plass i flere år? 

Man vil jo gjerne bli litt kjent før man betror seg til noen, men daten vil jo på et tidspunkt få lyst til å møte venninnegjengen, og jeg regner med at han kan komme til å bli litt skuffet?

Anonymkode: ea981...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Si det som det er..

Eller at du har venner her og der som er flyttet fra osv, slik at du har ikke en spesiell gjeng du holder til. Jeg er i en slik situasjon. Jeg har gode venner her og der. Der jeg studerer er jeg ikke i én gjeng, føler hele klassen er venner selv om man kanskje henger med andre etter skolen. I hjembyen har jeg blitt "tatt inn" i en gjeng i senere tid, men det er kun 3 av dem jeg prater med utenom når alle møtes. Så i teorien har jeg ingen venninnegjeng. Så dette burde ikke være noe stress for deg tenker jeg. Dessuten vil du sikkert bli venner med hans kompiser og deres kjærester

Anonymkode: e9b64...d3a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne ikke brydd meg mindre.

Hadde faktisk blitt glad for å slippe å henge med venninnene hennes.

Anonymkode: 42b5b...422

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PetterPanne
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kunne ikke brydd meg mindre.

Hadde faktisk blitt glad for å slippe å henge med venninnene hennes.

Anonymkode: 42b5b...422

Dette. 

Men for å legge til noe mer: så lenge hun ikke blir for klengete fordi hun ikke har venner, så ville jeg ikke brydd meg. Så lenge hun ikke drukner meg i prat som egentlig er mer egnet for en venninne, så bryr jeg meg ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Evans

Det er en del som ikke har nære venner av ulike grunner, eller kanskje ikke noen man kan kalle venn i det hele tatt. Jeg ville ikke sett på det som et problem i min relasjon til daten. 

At man ikke har venner, eller ingen nære venner betyr ikke at man er rar, mislykket eller lignende, ei heller ville jeg blitt skuffet fordi jeg hadde gledet meg til en stor vennegjeng. Det er daten som betyr noe og hvordan hun er, ikke hvor mange eller nære venner hun måtte ha. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel helst kvinner som bryr seg om dette.

Anonymkode: d419e...60d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel helst kvinner som bryr seg om dette.

Anonymkode: d419e...60d

Jeg er kvinne,og bryr meg ikke så mye.Det er mye verre om han har kompiser jeg ikke liker.

Anonymkode: 8b98e...28d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mulig mange har flyttet bort for å studere eller lignende og ikke kommet tilbake. Eller kanskje de aller fleste pleide å drikke og feste masse da de gikk på ungdomsskolen. Har man andre interesser, faller man lett utafor. Og så kan det være mobbing.. Grunnløst som det vanligvis er.. Eller dårlig miljø på skolen, mye baksnakking og dritt som gjør at man trekker seg tilbake. Bedre å være alene, enn med folk man ikke synes er særlig hyggelige.

At man ikke har noen venner betyr som regel ikke at man er en fæl person. Ofte tvert imot.

Jeg tror også en del damer tenker mer over dette enn menn. Menn vil synes det er kjipt for jenta selv kanskje at hun ikke har en omgangskrets, mens damer lett tenker "hva for noe freaky er det med han, som gjør at ingen vil henge med han? jeg vil nok heller ikke henge med han, tiltross for at jeg synes han er så snill, god, omtenksom og kjekk..."

Om man alltid har vært mest med noen få, kan det være sårbart hvis man mister kontakt. Å være del av svære gjenger, uten noen nære er også sårbart.

Anonymkode: 3b0bf...47f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det burde ha noe å si. Jeg er i en lignende situasjon. De fleste av mine venner har enten flyttet og/ eller blitt etablert med familie og barn. Man vokser ofte fra hverandre, og det er ikke så lett å finne nye venner i voksen alder. Har ikke fått noen negative reaksjoner på dette fra menn.

Anonymkode: e5032...219

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Agnetha

Som kvinne er jeg ikke så opptatt av hvorvidt han har venner eller ei.  Det kan være så mange årsaker til hvorfor han ikke har venner,  noe jeg har godt kjennskap til selv.

Jeg kjenner jeg sliter mer med å akseptere om en mann har 200- 3000(!) "venner" på facebook, twitter og/eller instagram, da det virker så overfladisk og vanskelig å forstå hvem er hans virkelige venner av alle disse, og er han virkelig interessert i å følge med på livet til så mange mennesker? 

Endret av Agnetha
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom småpraten handler om hvor mange venner den andre har, så må det være en fryktelig kjedelig date

Anonymkode: a0c6f...ec6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom småpraten handler om hvor mange venner den andre har, så må det være en fryktelig kjedelig date

Anonymkode: a0c6f...ec6

Tror du misforstår med vilje her nå. Når man prater om seg selv og hva man driver med så vil vennene dine være en del av det, hvis du har noen.

Anonymkode: ea981...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Tror du misforstår med vilje her nå. Når man prater om seg selv og hva man driver med så vil vennene dine være en del av det, hvis du har noen.

Anonymkode: ea981...b23

Og hvis man blir invitert på fest eller lignende så får man ofte beskjed om at man må gjerne ta med seg et par venninner.

Anonymkode: ea981...b23

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...