Gå til innhold

Baking og olivenolje


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Kan noen fortelle meg hvorfor man ikke skal bruke olivenolje når man baker eller lager kaker. Hva slags olje er best? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ethereal

Olivenoljen har en særpreget smak som ikke passer til alt....Selv bruker jeg gjerne olivenolje i krydderbrød, pizza o.l, der smaken passer naturlig inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har med den særegne smaken å gjøre. De fleste foretrekker å velge en olje som smaker lite eller ingenting. Men selv har jeg faktisk brukt olivenolje i gulrotkake og man kunne ikke kjenne olivensmaken i det hele tatt. Faktisk fikk jeg mye skryt for akkurat den versjonen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puttet olivenolje i vaffelrøren engang, og da ble det veldig rar smak. Har gått over til soyaolje etter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bakte cookies en gang med oliveolje, og det var IKKE godt... Smakte forferdelig.

:kvalm::kvalm::kvalm::kvalm::kvalm::kvalm::kvalm::kvalm::kvalm::kvalm::kvalm::kvalm::kvalm::kvalm::kvalm::kvalm::kvalm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Olivenolje er såpass spesiell på smaken at den ikke akkurat egner seg til søt bakst. Det finnes jo mange forskjellige olivenoljer, de billige smaker gjerne ikke så sterkt som de dyre. Selv bruker jeg kun olivenolje når jeg baker brød, pizza, foccacia e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...