Gå til innhold

Rasistisk reklame?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er denne reklamen rasistisk.

Anonymkode: 9dc93...758

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hahaha, å herregud... Disse asiatiske reklamene, de har virkelig ingen grenser! :laugh: Syke syke greier.. Men jeg er ikke så fan av å skrike rasisme på vegne av andre, det får de som er mørkhudet og evt føler seg fornærmet ta seg av.

Anonymkode: 021a2...c52

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom/Loki

Hvem er det som føler seg krenket her? er det de mørkhudede eller de hvite? eller er det PK som tolker alt i værste mening?

Jeg tipper på PK.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morsomt. Hvorvidt det er rasistisk eller ikke blir litt vanskelig å si noe om uten å forstå hva som sies i klippet, men i utgangspunktet tenker jeg at det er en form for humor som må være innafor.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det er rasistisk av folk å tenke at dette er rasisme.

Anonymkode: 1a948...7f1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er det.  Men mener å ha lest at en italiensk kanal hal laget samme video, bare med hvite...så når det er laget på begge måter....så synes jeg ikke det er så galt likevel. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, utrolig morsom reklame! :fnise:  I Japan/Kina lages det veldig, veldig merkelige reklamer. Typ slike som aldri går på norsk/europeisk tv-kanal.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han var kjekk :P men ble byttet ut mot en kjedelig asiater..:dry:

 

Anonymkode: 3f83d...c7a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si når man ikke forstår et ord av hva som sies i reklamen, men...ja. Det er nærliggende å tro at hun stapper den svarte mannen i vaskemaskinen for å få ham hvit, ikke for å få vekk malingsflekkene. Visste dere at Japan er et av de landene i verden med lavest innvandring? Sønnen min gjorde en skoleoppgave om Japan i fjor eller noe sånn, og jeg mener han fant info om at innvandringen bare var på et par prosent i Japan. Det tyder på en viss fremmedskepsis, kanskje litt rasisme.

Anonymkode: 443a7...453

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv uten å forstå hva som sies, vil jeg uten videre si at reklamen er rasistisk. Den framstiller mørk hudfarge som noe skittent, et lyte det er om å gjøre å kvitte seg med. Hvis dette er den dominerende holdningen i Kina, er det all mulig grunn til bekymring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er denne rasistisk også da? Eller er det bare rasistisk når mørkhudede ikke blir hyllet?

 

Anonymkode: 45f04...5dc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Herr Heftig skrev:

Ja, men synes ikke det gjør noe.

ånei, flott..

Anonymkode: 828ff...ee6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Herr Heftig skrev:

Ja, men synes ikke det gjør noe.

Det gjør ikke noe fordi du er en hvit mann som gir blanke i at rasisme fortsatt er et problem?

Anonymkode: 25c17...608

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest FarDareisMai

Kina i et nøtteskall... Mange er skeptisk til afrikanere og mørke der, jo lysere hud du har, jo bedre er det.  Poenget er at han i reklamen driver med cat-calling og hun vasker han og får en høflig snill kineser ut av vaskemaskinen.. Har opplevd rasisme der, og jeg er jo vestlig. Vet flere som ikke får opprettet firma der, selv om de har permanent residency card  /evt gift med en kinesisk statsborger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør ikke noe fordi du er en hvit mann som gir blanke i at rasisme fortsatt er et problem?

Anonymkode: 25c17...608

Hva er din løsning egentlig? At alle skal gi blanke i rasisme (noe jeg er for), eller at alle skal være enige om at mørkhudede alltid vil være et offer i alle saker og resten må behandle dem som barn og tråkke forsiktig rundt dem?

Anonymkode: 45f04...5dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Herr Heftig
49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

ånei, flott..

Anonymkode: 828ff...ee6

 

48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør ikke noe fordi du er en hvit mann som gir blanke i at rasisme fortsatt er et problem?

Anonymkode: 25c17...608

Det gjør ikke noe i dette tilfelle fordi det er åpenbart humoristisk. Hvis noen vil lage en rekalefilm for svartmaling eller sjokoladesaus har de min velsignelse til å gjøre noe tilsvarende.

Hva får deg forresten til å tro at jeg er hvit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Herr Heftig skrev:

 

Det gjør ikke noe i dette tilfelle fordi det er åpenbart humoristisk. Hvis noen vil lage en rekalefilm for svartmaling eller sjokoladesaus har de min velsignelse til å gjøre noe tilsvarende.

Hva får deg forresten til å tro at jeg er hvit?

OMG 😂 logisk..

Anonymkode: 828ff...ee6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...