Gå til innhold

Barcelona, t/r hotellet fra flyplassen?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har vært i Barcelona før? :)

Vi skal lande på Barcelona internasjonale lufthavn (BCN) og lurer på om man kan booke transport til/fra hotellet. Vet at på Stansted (London) og Malta kan man dette, så regner egentlig med det, men har noen erfaring med dette? Var det enkelt? :)

Del gjerne også hva som er verdt å gjøre, hvor man burde spise og shoppe! :D Vi skal bo en time (med tog) unna selve byen, Santa Susanna, så del gjerne om du og har vært der :D 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Shopping- place de catalonia

-sagrada familia

-port aventura

- barcelona playa

- hop on/of bus

-park guell

-den magiske fontenen

-havnen i barcelona/ ved akvariet

-tibago

- rambla

SEPHORA ;);) meget BRA i BC/ ellers fungerer all kollektiv utmerket.

Anonymkode: bbe63...31d

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Shopping- place de catalonia

-sagrada familia

-port aventura

- barcelona playa

- hop on/of bus

-park guell

-den magiske fontenen

-havnen i barcelona/ ved akvariet

-tibago

- rambla

SEPHORA ;);) meget BRA i BC/ ellers fungerer all kollektiv utmerket.

Åh så bra :D satser på det! Det var rimelig dyrt hvis hotellet skulle fikse transport for oss nemlig :)

Takk for fine tips over :)

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, frksølekopp skrev:

Åh så bra :D satser på det! Det var rimelig dyrt hvis hotellet skulle fikse transport for oss nemlig :)

Takk for fine tips over :)

Har flere hvis det er noe spes-Barcelona er min favoritt av de alle! :):):)

Skrevet

Hva med å bestille buss?

Skrevet

Vi tok bare en taxi. Flyplassen var ikke så langt unna hotellet.

Skrevet
8 timer siden, Zhakira skrev:

Hva med å bestille buss?

Ja planen var å gjøre det gjennom hotellet, men så var det så dyrt. Så tenkte å bestille dette når vi er på flyplassen. 

Som sagt så husker jeg flere busselskaper i London om sto på stand for å tilby t/f flyplassen til turister. Derfor lurte jeg på om de gjør det samme i Barcelona :) 

Skrevet (endret)

Ser at det ligger langt fra Barcelona da, ganske usentralt....

Ville tatt metroen eller flybussen inn til sentrum, og deretter tatt toget videre nordover, og taxi fra togstasjonen til hotellet. Evt. lokalbuss? Taxi til hotellet må jo bli dyrt? 

Ellers ville jeg faktisk vurdert å ha leiebil med den avstanden.

Men det står rikelig med taxier på flyplassen, ville kanskje anslå 1500 kr til dit du skal?

Endret av reiseglad
Skrevet
3 minutter siden, reiseglad skrev:

Ser at det ligger langt fra Barcelona da, ganske usentralt....

Ville tatt metroen eller flybussen inn til sentrum, og deretter tatt toget videre nordover, og taxi fra togstasjonen til hotellet. Evt. lokalbuss? Taxi til hotellet må jo bli dyrt? 

Ellers ville jeg faktisk vurdert å ha leiebil med den avstanden.

Men det står rikelig med taxier på flyplassen, ville kanskje anslå 1500 kr til dit du skal?

Okei, skal visst være lett å finne fem :) skal ikke ta taxi, dyrt og uaktuelt. Tenkte å ta buss. Det pleier vel jo å være busser på flyplasser som tilbyr dette for en viss sum, altså t/r flyplassen. Vartfall det jeg har opplevd i både London og Malta. 

Skrevet

Flybussen fra flyplassen inn til sentrum koster € 5,50, tur-retur 10, tror jeg. Var der sist helg :-) tipper du da må opp på busstasjonen i sentrum og bytte buss, og videre derfra og nordøstover.

AnonymBruker
Skrevet

Flybussen går hele veien- stopper også midt i sentrum på place de catalonia-men hva som går videre derfra er jeg usikker. Er ca 10-15 min med taxi derfra til tog stasjonen hvertfall.

Skrevet (endret)

Jeg har et naivt spørsmål til dere erfarne Barcelona-turister. Jeg har hørt så mye bra om denne byen, men aldri besøkt den. Lurte på å ta en tur ned i juli, mest sannsynlig at jeg kjører innom med bil. Er fortsatt byen bra, eller har den blitt belastet mtp invasjonen av innvandrere vi har opplevd de siste årene. 

Endret av Aule
Skrevet

Det som gjør Barcelona hyggelig, er den fargerike byen; både arkitektorisk, historisk, kunstnerisk, parkene noen er som en ren kunstutstilling, - og ikke minst alle fargerike menneskene. :) Blandingen av storby og strandby, grønn by og aktiv by, pulserende aktivitet, natteliv, gateselgere med ulik hudfagre, med sko, skjerf og håndverk i alle fasonger, lommetjuver, bostedsløse i undergrunnen, uteliggere, jada - der er der de også. Men det er alt det andre du legger merke til, og som gjør byen til en fornøyelse å besøke!

(ble dette et naivt svar?)

• Liker 1
Skrevet

Har også vært der en gang før, er en fin by og absolutt verdt å ha besøkt. Den berømte kirken er jo fantastisk kunstverk! 

Hotellet ønsker mitt kortnummer og utløpsdatoen for å booke buss t/r flyplassen. Det vil bli belastet med en gang. Er det trygt å sende den type informasjon over mail? kjenner jeg ikke har så lyst til det, men igjen så er det lettvint å ha transporten i orden. Og kan vel sender over mastercard nummeret, slik at dersom det skulle bli svindel så ordner banken det? Hva tenker dere?

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Aule skrev:

Jeg har et naivt spørsmål til dere erfarne Barcelona-turister. Jeg har hørt så mye bra om denne byen, men aldri besøkt den. Lurte på å ta en tur ned i juli, mest sannsynlig at jeg kjører innom med bil. Er fortsatt byen bra, eller har den blitt belastet mtp invasjonen av innvandrere vi har opplevd de siste årene. 

Den er fantastisk! Ta turen og du vil aldri angre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, frksølekopp skrev:

Har også vært der en gang før, er en fin by og absolutt verdt å ha besøkt. Den berømte kirken er jo fantastisk kunstverk! 

Hotellet ønsker mitt kortnummer og utløpsdatoen for å booke buss t/r flyplassen. Det vil bli belastet med en gang. Er det trygt å sende den type informasjon over mail? kjenner jeg ikke har så lyst til det, men igjen så er det lettvint å ha transporten i orden. Og kan vel sender over mastercard nummeret, slik at dersom det skulle bli svindel så ordner banken det? Hva tenker dere?

Er virkelig ikke nødvendig, som jeg har nevnt tidligere så har faktisk kollektivtrafikk i Barcelona vært det minste problemet.

AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, frksølekopp skrev:

Sagrada familia er vakker innvendig, er ikke kristen-men når jeg gikk inn der ble jeg helt slått ut noen minutter- ble stående og måpe.

Husk å kjøpe guidet tur dersom dere skal inn, koster litt men verdt hver krone. Metroen stopper nesten utenfor. 

Julia Travel kan være verdt å merke seg så lenge det er snakk om organiserte turer.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier å ta buss (nr 46). Det er vanlig rutebuss så det går ikke hvis du har veldig mye bagasje, men til gjengjeld kan man bruke samme klippekort som i sentrum. Det koster €9,95 for 10 klipp, så det blir veldig billig. Dessverre selges det bare ved togstasjoen på terminal 2. Bussen går til Pl. Espanya.

Anonymkode: 7ec39...d68

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...