AnonymBruker Skrevet 26. mai 2016 #1 Skrevet 26. mai 2016 Har eksamen i morgen, og merker at jeg begynner å stresse veldig. Jeg går og tenker at "hva om jeg likevel ikke kan noe", og "hva om jeg glemmer alt" og jeg driver å tenker på alt som kan skje, at jeg søler noe på besvarelsen like før jeg skal levere inn slik at den blir ødelagt, at pcen ikke kommer til å fungere, osv. Hva kan jeg gjøre for å slutte å tenke slik? Jeg kommer ikke til å klare å sove i natt heller om jeg fortsette slik hele dagen. Jeg har tenkt å ta en treningsøkt litt senere for å se om det hjelper, og kanskje se en film eller noe. Anonymkode: f9429...a53
KaDust Skrevet 26. mai 2016 #2 Skrevet 26. mai 2016 Du må koble av og gjøre noe som tar tankene vekk fra eksamen. Trening og film er en god idé. Lese en bok og spille videospill kan være andre måter å koble av på.
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2016 #3 Skrevet 26. mai 2016 1 minutt siden, KaDust skrev: Du må koble av og gjøre noe som tar tankene vekk fra eksamen. Trening og film er en god idé. Lese en bok og spille videospill kan være andre måter å koble av på. Prøvde å sette meg ned med en bok for litt siden, men klarte ikke å konsentrere meg om lesinga, da jeg bare sitter og tenker, og er rastløs Anonymkode: f9429...a53
Okapi Skrevet 26. mai 2016 #4 Skrevet 26. mai 2016 Synes bøker og spill funker bedre enn trening og film, spesielt om det er snakk om noe tanketomt, som apparattrening. Driver du med kampsport eller fotball blir det noe annet, sånt krever jo intellektuell tilstedeværelse, men å sitte å trøkke på en stillestående sykkel lar deg fortsatt gnage på tankene. Samme med film, lett at tankene glir over på eksamen igjen.
KaDust Skrevet 26. mai 2016 #5 Skrevet 26. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Prøvde å sette meg ned med en bok for litt siden, men klarte ikke å konsentrere meg om lesinga, da jeg bare sitter og tenker, og er rastløs Anonymkode: f9429...a53 Da ville jeg trent nå med en gang. Det hjelper hvertfall på rastløsheten så kan du prøve å se på en film etterpå, eller kanskje en TV-serie du er opptatt av. Du får puste sakte og tvinge tankene dine på noe annet. Hver gang noe med eksamen kommer opp får du avbryte tankene dine og tvinge de til noe annet. Det går nok bra!
AnonymBruker Skrevet 26. mai 2016 #6 Skrevet 26. mai 2016 1 minutt siden, Okapi skrev: Synes bøker og spill funker bedre enn trening og film, spesielt om det er snakk om noe tanketomt, som apparattrening. Driver du med kampsport eller fotball blir det noe annet, sånt krever jo intellektuell tilstedeværelse, men å sitte å trøkke på en stillestående sykkel lar deg fortsatt gnage på tankene. Samme med film, lett at tankene glir over på eksamen igjen. Det blir nok en fjelltur eller styrke med kroppsvektøvelser. Et øyeblikk siden, KaDust skrev: Da ville jeg trent nå med en gang. Det hjelper hvertfall på rastløsheten så kan du prøve å se på en film etterpå, eller kanskje en TV-serie du er opptatt av. Du får puste sakte og tvinge tankene dine på noe annet. Hver gang noe med eksamen kommer opp får du avbryte tankene dine og tvinge de til noe annet. Det går nok bra! Blir nok trening først ja. Tror jeg trenger å bli litt uslitt, hehe. Det går nok bra, men klarer ikke å slutte å tenke på at dersom det ikke gjør det, så vil det ødelegge hele karaktersnittet mitt. Anonymkode: f9429...a53
KaDust Skrevet 26. mai 2016 #7 Skrevet 26. mai 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Det blir nok en fjelltur eller styrke med kroppsvektøvelser. Blir nok trening først ja. Tror jeg trenger å bli litt uslitt, hehe. Det går nok bra, men klarer ikke å slutte å tenke på at dersom det ikke gjør det, så vil det ødelegge hele karaktersnittet mitt. Anonymkode: f9429...a53 Da får du tenke at, hvis det går gærent så går det alltids an å ta opp faget igjen for å forbedre karakteren. Det er en løsning på det uansett hvilket resultat du får.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå