Gå til innhold

Hva er pendlerleilighet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har leid i 6 år og eier vaskemaskin. Det gjør også mine venner som leier. Det vanlige er (og jeg har sett på MANGE leiligheter) er at det kun er komfyr, oppvaskmaskin og kjøleskap som er inkl av hvitevarer.

Pendlerleilighet betyr at de ikke vil ha beboere der i helgen

Anonymkode: 92139...d63

pendlerleilighet er ingen spesiel type leilighet. Vi skrev pendlerleilighet da den er liten og ikke inneholder vaskemaskin = perfekt for pendlere. Å eie vaskemaskin når man ikke eier er ikke vanlig uansett hva du og dine venner har. Folk går jo over lik for å slippe å flytte på vaskemaskiner ( de er steintunge). Derfor selger folk leiligheter med vaskemaskin for å slippe å flytte på de.

 

vår leilighet er innenfor ring 2 i Oslo, INGEN av de vi har hatt på visning har egen vaskemaskin. 

Anonymkode: ca33d...dfe

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AB...dfe sin pendlerleilighet er jo perfekt for min mann som reiser til Oslo fra mandag- fredag. Han reiser hjem hver fredag og han ønsker ikke å vaske klær i ukedagene. Han tar med seg skittentøyet hjem hver helg. Fungerer supert for oss. Nå har han en pendlerleilighet så dette er ikke en søknad;)

I nærheten her vi bor er det ei som leier ut leiligheten sin hver uke, men hun bruker den selv i helgene. Enten kan hun ha pendlere der eller så bor leieboeren sammmen med henne i helgene. Hun har valgt en av samme kjønn;)

Vet også om noen som leier ut leiligheten sin i skolesemesteret, men tar den tilbake da studenten som leier reiser hjem i alle ferier (sommer, jul, påske) Fungerer det også. Eieren tar da og bruker leiligheten til sitt besøk i ferier. Leien blir billigere for den som leier. Det fungerer greit det også så vidt jeg har hørt.

Noen livsformer passer utmerket for noen i spesielle faser livet, men ikke hvis en ønsker å slå seg i ro. Det er jo veldig bra at det finnes ulike valgmuligheter som kan gjøre det billigere enn å leie på fulltid. Både utleier og leietaker tjener på det. Av å til går det helt supert å leie litt annerledes. Må ha gode avtaler og godt samarbeid hvis en skal dele utleiested med andre og for noen er det perfekt.

Anonymkode: fb371...bee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...