AnonymBruker Skrevet 25. mai 2016 #61 Skrevet 25. mai 2016 Alle som får kattunger er indirekte ansvarlig for alle de hjemløse kattene for en usterilisert hunkatt kan få 4-5 kull i året og antall kattunger i hvert kull kan være alt fra 3-8. En katt kan få kattunger før den er 1 år gammel og kan fortsette å få kattunger i 10 år framover. Det er et veldig enkelt regnestykke. Anonymkode: 2375c...689 14
Gjest FarDareisMai Skrevet 25. mai 2016 #62 Skrevet 25. mai 2016 Når nesten alle som en her i tråden fordømmer deg for det du har tenkt å gjøre, slår det deg ikke at det finnes en ørliten sjanse for at flertallet faktisk kan ha rett og at du har et problem? Å i hele tatt tenke på å parre to katter når det er hundrevis av kattunger som trenger et hjem er så hinsides all sunn fornuft at jeg ikke har ord. Er det ikke en liten mulighet for at du kan gå inn i deg selv og tenke, jo, folk har et godt poeng, det er mulig å skaffe kattunge på et annet vis enn å styre med å parre to katter, når det ikke engang er sikkert hva utfallet blir. Ser du ikke at det må være enklere å få tak i den typen katt du ønsker via Finn eller omplasseringen enn å satse på at det blir den rette genetiske matchen mellom din egen katt og en annen katt? Dumskapen har visst ingen grenser.
Kragebein Skrevet 26. mai 2016 #63 Skrevet 26. mai 2016 Tråden er ryddet for personangrep, avsporinger og svar til dette. Kragebein, mod 1
Kristanna Skrevet 27. mai 2016 #64 Skrevet 27. mai 2016 Den 25.5.2016 at 16.22, tussi84 skrev: Jeg blir helt matt av svarene i denne tråden jeg. Jeg er også for kastering steralisering av katter, men uansett hva jeg mener så er det ikke dette ts ønsker svar på. Det virker som folk dømmer henne til å være et dårlig menneske eller enda verre en kattemorder om hun velger å få et kull til tross for at det kryr av hjemløse katter der ute. Kan man ikke heller faktisk svare på hennes spørsmål istedenfor å være spydige? Og på en annen side. Hva vil skje om alle kastrerer kattene sine? Ja det er nok av katter å allerede ta av som ikke har et hjem nå , men om noen år da? om alle er sterilisert så blir det jo ikke nye katter om 10 til 20 år når alle de kastrerte kattene er døde. Hvordan skal egentlig avling framover foregå om alle katter skal være kastrert. Hvis "alle" kastrerer kattene sine, så vil katter blir så etterspurt at folk betaler for de. Og mennesker er en gang slik at de behandler ting som koster penger bedre. Dermed vil man få bukt med store deler av bruk og kast mentaliteten mange har til katter. 8
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2016 #65 Skrevet 27. mai 2016 Den 25.5.2016 at 15.57, Million skrev: Jeg må egentlig bare slutte meg til koret og si som de øvrige i tråden sier; markedet renner over av hjemløse katter, både kattunger og voksne. Det siste vi trenger er liksom enda et kull med katter, som attpåtil lages med vilje. Jeg anbefaler deg å gi dine vennepar rådet å skaffe seg en katt via enten Foreningen for Omplassering av Dyr, eller lignende. Eventuelt en av alle de hjemløse kattene som finnes på Finn til enhver tid. Det kryr av folk som vil bli kvitt kattene sine nå før ferien...en gjenganger hvert år! Føler jeg får svare deg på det du spør om i tillegg, uansett om jeg fraråder det... HVIS du velger å gå i mot alle gode, velmente råd og likevel vil gå hen og pare katten din, så... da legger du ut annonse på Finn.no og etterlyser en hannkatt til paring der. Beskriver hvordan du ønsker at hannkatten skal være, hvor den må bo innenfor og slikt. Ser stadig annonser fra folk der som vil pare hunden eller katten sin, og etterlyser partner til den der. Slike annonser blir slettet fra finn.no, av dyrevernsmessige hensyn. Anonymkode: 78c12...80a
BeautyBox Skrevet 27. mai 2016 #66 Skrevet 27. mai 2016 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Slike annonser blir slettet fra finn.no, av dyrevernsmessige hensyn. Anonymkode: 78c12...80a Hvordan vet du det?
Tvist Skrevet 27. mai 2016 #67 Skrevet 27. mai 2016 Det har vært mange slike annonser i sommer, en del har vel blitt slettet av finn etter klager.
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2016 #68 Skrevet 28. mai 2016 18 timer siden, BeautyBox skrev: Hvordan vet du det? Det er bare å følge med, slike annonser står aldri lenge oppe. Finn har en del spesialregler angående annonsering av dyr, og slike annonser blir slettet, sammen med annonser for dyr som er under minstealder for å tas fra moren, dyr ulovlige i Norge, omplasseringannonser som truer med avlivning, åpenbar svindel osv. Anonymkode: 78c12...80a 1
BeautyBox Skrevet 28. mai 2016 #69 Skrevet 28. mai 2016 (endret) 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er bare å følge med, slike annonser står aldri lenge oppe. Finn har en del spesialregler angående annonsering av dyr, og slike annonser blir slettet, sammen med annonser for dyr som er under minstealder for å tas fra moren, dyr ulovlige i Norge, omplasseringannonser som truer med avlivning, åpenbar svindel osv. Anonymkode: 78c12...80a Slike annonser kan du umulig ha sett på Finn.no. Annonsene går igjennom en godkjenningsprosess før de blir publisert. Regler er jo greit nok. Endret 28. mai 2016 av BeautyBox
Purple Basil Skrevet 28. mai 2016 #70 Skrevet 28. mai 2016 Det finnes mer enn nok katter som er hjemløse og som trenger et hjem! Adopter, og ikke lag fler!
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2016 #71 Skrevet 29. mai 2016 19 timer siden, BeautyBox skrev: Slike annonser kan du umulig ha sett på Finn.no. Annonsene går igjennom en godkjenningsprosess før de blir publisert. Regler er jo greit nok. Ja, det er jo det jeg skriver? Enten kommer de aldri på finn, eller dersom de slipper i gjennom (sensuren er ikke så god) blir de slettet ganske raskt i etterkant. Anonymkode: 78c12...80a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå