Gå til innhold

Herpes - barberhøveldeling.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Altså... Nå får jeg LITT noia. Dusja med ei venninne i helga og lånte barberhøvelen hennes. Nå viser det seg at hun har herpes, har jeg også fått det nå da?! 🙄🙄

Anonymkode: c29af...357

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, men følg med de neste ukene. Får du utbrudd (kan gjerne være lite og forveksles med kviser eller irritasjon etter barbering) bør du komme deg til legen og få sjekket om det er herpes.

Anonymkode: c2bce...432

AnonymBruker
Skrevet

Man skal aldri bruke andres barberhøvel, dette også for å hindre smitte ab blodsmittesykdommer som hepatitt og hiv, vorter av hpv-virus og herpes. Kan trøste deg med at herpesviruset lever svært kort tid utenfor kroppen, så om hun ikke brukte den rett før, er du nok ikke smittet. Men det er ikke bra å dele sånt med andre. 

Anonymkode: 0482e...9e7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja hvis hun har hatt sår når hun har brukt høvelen kan du smittes via høvelen 

Anonymkode: 4984f...aed

AnonymBruker
Skrevet
Den Wednesday, May 25, 2016 at 12.37, AnonymBruker skrev:

Altså... Nå får jeg LITT noia. Dusja med ei venninne i helga og lånte barberhøvelen hennes. Nå viser det seg at hun har herpes, har jeg også fått det nå da?! 🙄🙄

Anonymkode: c29af...357

Det kan ingen svare deg på før det har gått rimelig lang tid. Gå og snakk med fastlegen. 

Nå har du lært leksen din, forhåpentligvis, men for andre som måtte lese dette: Lærer dere ingenting om å ikke deler intimsaker/hygeneartikler eller å ikke drikke av samme flaske, nå til dags? 

Anonymkode: b951b...5ff

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...