catwoman Skrevet 25. mai 2016 #1 Skrevet 25. mai 2016 Jeg og samboeren prøver å bli gravide, og jeg har en sterk følelse av at jeg er gravid.. Selv om dette selvfølgelig bare kan være ønsketenkning. Er to dager over IKM, men kjenner "menssmerter" eller murring i magen. Har også utrolig ømme bryster tok en test i dag tidlig som var så negativ som den fikk blitt. Kun en blå strek der gitt! noen andre som har opplevd lignende og vært gravid, eller kan det bare være mensen som tuller med meg og plutselig er 1 uke for sen. Har aldri vært plaget med ømme bryster tidligere
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2016 #2 Skrevet 25. mai 2016 Jeg vet om kvinner som har fått negativ test etter IKM og likevel har vært gravide. For meg har det aldri vært sånn... hvis jeg har blendahvit test på IKM eller senere betyr det bare at jeg har vært så gira på å være gravid at det mentale overstyrer kroppen og mensen blir forsinket Anonymkode: 33a7f...980 1
Bokdamen Skrevet 25. mai 2016 #3 Skrevet 25. mai 2016 Jeg gikk også over IKM (vanligvis veldig stabil syklus) og var overbevist om at jeg var gravid. Var full i symptomer, men testene var blendahvit. Mensen kom tre dager etter IKM uten forklaring. Neste syklus var helt vanlig. Men håper du er gravid!
Tekopper Skrevet 25. mai 2016 #4 Skrevet 25. mai 2016 Les litt om innbilt graviditet (kalles også hysterisk graviditet). Det brukte å være mye vanligere når folk ikke hadde mulighet til å bekrefte/avkrefte graviditet med sikkerhet gjennom prøver og ultralyd. Stort sett kureres den innbilte graviditeten ved at man får bekreftet at man faktisk ikke er gravid, ved mens, et tilstrekkelig antall tisseprøver eller til og med ultralyd. 1
catwoman Skrevet 25. mai 2016 Forfatter #5 Skrevet 25. mai 2016 7 minutter siden, Tekopper skrev: Les litt om innbilt graviditet (kalles også hysterisk graviditet). Det brukte å være mye vanligere når folk ikke hadde mulighet til å bekrefte/avkrefte graviditet med sikkerhet gjennom prøver og ultralyd. Stort sett kureres den innbilte graviditeten ved at man får bekreftet at man faktisk ikke er gravid, ved mens, et tilstrekkelig antall tisseprøver eller til og med ultralyd. Spennende å lese! Tviler på at det har gått så langt. Vet veldig godt at muligheten for å ikke være gravid er der😊 Er jo bare 20% sjanse for unnfangelse i hver PP.
Gjest Sisti Skrevet 25. mai 2016 #6 Skrevet 25. mai 2016 Hvis mensen er forsinket har mest sannsynlig EL også vært forsinket, så det kan være du tester for tidlig. Altså, så lenge mensen uteblir er det mulig at du kan være gravid (men også veldig mulig at du ikke er det, så klart). Du må bare vente og se.
Havrekjeksen Skrevet 25. mai 2016 #7 Skrevet 25. mai 2016 Noen får positive tester etter IKM men ender opp med baby likevel, hcg produksjonen er ulik. Men, det kan jo også være andre årsaker. Jeg fikk positiv test i februar, to dager før IKM. Jeg tok en ny test på selve IKM som var positiv, men mye svakere. To dager etter IKM fikk jeg negativ test, og dagen etter kom mensen. Hadde jeg tatt kun test en dag etter IKM, så hadde jeg kanskje fått blanke tester og lurt på hvorfor mensen var forsinket. Det som trolig skjedde med meg er at egget streifet nok til at HCG-produksjonen startet, men ikke festet seg. Såkalt kjemisk graviditet. Jeg leste mye om kjemisk graviditet da det skjedde, og leste noen artikler som mente at dette er mer vanlig enn folk tror, men fordi de ikke tester aktivt (og alle tester er like sensitive) så kan det gå uoppdaget med eneste symptom at mensen kommer noen dager sent. Jeg sier ikke at dette er årsaken, men det KAN være en mulig årsak. Jeg krysser fingrene for at testen blir positiv for deg i morgen!
Tekopper Skrevet 25. mai 2016 #8 Skrevet 25. mai 2016 Et øyeblikk siden, catwoman skrev: Spennende å lese! Tviler på at det har gått så langt. Vet veldig godt at muligheten for å ikke være gravid er der😊 Er jo bare 20% sjanse for unnfangelse i hver PP. Tidlige stadier av innbilt graviditet tilsvarer symptomene på tidlig graviditet. At man kjenner symptomer som ikke nødvendigvis er der/betyr noe annet. Men det blir jo mer komplisert av at du faktisk kan være gravid også Derfor kan man ikke avfeie det som bare innbilning før man får det bekreftet med sikkerhet.
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2016 #9 Skrevet 25. mai 2016 Jeg fikk to negative tester når jeg var 6 og 7 uker på vei. Anonymkode: b6156...b48
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2016 #10 Skrevet 25. mai 2016 Jeg har samme problemet. Er 15 dager over IKM og tok en test på mandag - negativ, tok en ny i dag - negativ. Jeg skjønner ingenting.. Anonymkode: 5c6dc...87c
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2016 #11 Skrevet 25. mai 2016 Jeg har opplevd det mange ganger da jeg var prøver. Va aldri gravid. Når jeg ble gravid fikk jeg ingen symptomer før etter IKM og fikk positiv test med en gang. Anonymkode: 6eed8...eb4 1
AnonymBruker Skrevet 25. mai 2016 #12 Skrevet 25. mai 2016 Mens kan jo komme dager etter ikm, men man vet aldri. Jeg hadde ingen mens ved ikm og tok mange testet, de alle var negative. Selv den hos legen(tok ikke blodprøve). Hadde en stressende periode, så la det etter et par uker på hylla. Plutselig var det ett eller Anna som ikke stemte. Dette var 4 mnd etter. Kjente noe rart i magen 🙈 og joda, ul viste at Jg var ca 18 uker påvei 😱😱😱 hdde også hatt litt småblødninger så tenkte liksom ikke på mens en plass 🙈 Idag er tassen 6 mnd 😍 Anonymkode: ff761...d03
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2016 #13 Skrevet 29. mai 2016 Jeg fikk aldri positiv test når jeg var gravid. Fikk det bekreftet med ultralyd. Så tok en test for å se det positive tegnet. Men den slo aldri ut.. så kan skje 😛 Anonymkode: e4025...369
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #14 Skrevet 25. januar 2020 På 25.5.2016 den 9.57, AnonymBruker skrev: Jeg fikk to negative tester når jeg var 6 og 7 uker på vei. Anonymkode: b6156...b48 Når fikk du positiv? Anonymkode: 4484c...f80
mammahjarte Skrevet 25. januar 2020 #15 Skrevet 25. januar 2020 On 5/25/2016 at 10:06 AM, AnonymBruker said: Jeg har samme problemet. Er 15 dager over IKM og tok en test på mandag - negativ, tok en ny i dag - negativ. Jeg skjønner ingenting.. Anonymkode: 5c6dc...87c Teste du med RSFU? Kva test?
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2020 #16 Skrevet 25. januar 2020 13 minutter siden, mammahjarte skrev: Teste du med RSFU? Kva test? Snart 4 år siden vedkommende tok den testen, så tviler på hun husker det😉 Anonymkode: 476be...254
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå