Gå til innhold

Oppskrift på et godt brød


Sessa

Anbefalte innlegg

:D Nå som jeg skal bli mamma etterhvert, har jeg funnet ut at jeg har lyst å lære meg å lage hjemmelagede brød. Jeg vokste selv opp med hjemmelagde brød da jeg var liten, og synes at mitt barn skal få det også. Det smaker jo sååå godt med nybakte brød :P Så det store spørsmålet blir da:

Er det noen som har en fin oppskrift på brød, som en uerfaren brødbaker kan klare å lage? :ler:

Takker for alt mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En annen ting er også: Bruker dere vanlig gjær eller tørrgjær, eller spiller dette ingen rolle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Superduperenkle brød får du hvis du kjøper en pakke med grovbakstmel, og følger oppskriften. De er ganske godt :-)

Eller så kan du "utvide melpakken" med følgende: kjøp en pakke med solsikkefrø, linfrø og havregryn - (lag en blanding av solsikkefrø, linfrø og havregryn, og sleng et par never i sammen med grovbakstmelet)

Følg oppskriften på pakken, men bruk litt mer væske enn oppgitt i og erstatt litt av vannet med f.eks kulturmelk - Elt deigen lenge. (gjerne 5 min hvis du gidder) Hvis den blir for løs, har du i mer hvetemel til du får en deilig, seig deig som slipper bollen og ikke klisser seg.

Heve til dobbel str, kna godt og lag fine brød, la dem heve og stek :-)

Enkelt og godt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg er fast "invetar" på SM også. Skal sjekke opp den oppskriften til Normona..:D

Tuuusen takk for god hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...