AnonymBruker Skrevet 24. mai 2016 #1 Skrevet 24. mai 2016 Jeg skadet foten min i helgen, og har vært både til røntgen og fått meg støttebandasje, krykker og sykemelding. Fikk beskjed om at benet var forstuet på legevakta men er hverken blå eller hoven og ankelen er ikke skadet. Gjør ikke mye vondt når jeg er i ro heller men kun hvis jeg forsøker å gå som jeg ikke klarer. Kan fint stå på hælen og belaste den. Har vondt i naviculare (der tretthetsbrudd er vanlig, men dette vises vanligvis ikke på vanlige røntgenbilder), ifølge hva de fant ut på legevakta og skal tilbake dit om en ukes tid hvis jeg ikke er bedre. Bare lurer i mellomtida om noen andre her har vært borti det samme? Anonymkode: 29e8c...4ea
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2016 #2 Skrevet 24. mai 2016 Det kan ta mange uker før tretthetsbrudd vises på røntgen. Ofte vises det ikke før det har begynt å gro ordentlig. Jeg anbefaler deg å ta en tur til ultralyd av foten hvis du har mulighet til det. Der finner de ut om sener, muskler, og knokler/bein er i orden. Jeg tråkket over, og legen konkluderte med en lett forstuelse. Jeg var ikke blå, ikke spesielt hoven, og hadde god bevegelighet i foten, selv om det gjorde vondt ved belastning. En ultralydunderesøkelse 4 uker etterpå viste at jeg ikke hadde brudd, men jeg hadde flere avrevne leddbånd, mye skader på muskulaturen, og mye væske i leddet. Det tok 12 uker før jeg kunne bruke beinet normalt igjen. Anonymkode: 9272f...679
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2016 #3 Skrevet 24. mai 2016 Takk for godt svar! Høres ganske likt ut det du har vært gjennom. Skal få sjekket ut grundigere absolutt. Anonymkode: 29e8c...4ea
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå