AnonymBruker Skrevet 24. mai 2016 #1 Skrevet 24. mai 2016 Noen her som vet om man kan fullføre en bachelorgrad på normert tid, for å søke seg inn på master rett etter, for så å forbedre noen av karakterene på bachelor samtidig som man tar master? Får man nytt vitnemål som det står fullført året etterpå da, eller står bare året man tok eksamen på nytt bak de fagene man tok på nytt? Anonymkode: ff840...dad
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2016 #2 Skrevet 24. mai 2016 Hvis du kommer inn på master med karakterene du har hvorfor bruke tid på å forbedre bachelor karakterer? Når du fullfører master er det disse karakterene, altså de fra master, som de fleste vil se på ved ansettelser. Hvorfor ikke heller jobbe hardt for å få gode karakterer på masternivå? Disse emnene er i tillegg vanskeligere og en god karakter i et masteremne sier mer om dine evner en feks en god karakter i et emne i samme felt på bachelornivå. Anonymkode: 9dd6e...a3a
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2016 #3 Skrevet 24. mai 2016 Ville heller satset knallhardt på de beste karakterer fra master. Når du søker jobber med master er det vel den de ser mest på, og ikke bacheloren din. Satset på å gjøre det samme selv Anonymkode: edd9b...146
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2016 #4 Skrevet 24. mai 2016 Det gjelder emner fra et annet fagområde, som ligger utenfor fordypningen. Redd jeg ikke kommer til å få så god karakter på de nå, fordi jeg har tatt litt for mange emner og hatt litt for lite tid. For øyeblikket ligger det an sånn: Hjemmeeksamen som starter i morgen, skoleksamen på fredag, og ny hjemmeeksamen på mandag, som går parallellt med den som begynner imorgen. På toppen av det har jeg et emne til med eksamen om et par uker, men som jeg må bestemme meg straks for om jeg skal ta eller ikke, da det krever tid og forberedelse for å være verdt å ta (dog ikke noe jeg må ta, men det jeg egentlig er mest interessert i). Har egentlig ikke tid til å ta det siste (men beste) emnet, hvis jeg skal ha tid nok til de andre, som jeg må ta hvis jeg skal bli ferdig i sommer. Hvis jeg blir ferdig til i sommer, har jeg dog muligheten til å begynne på master til høsten, men det vet jeg jo ikke om jeg vil enda. Vurderer å droppe et par av de, og heller utvide bacheloren med et semester eller to, så jeg har tid til å jobbe ordentlig med det og få god karakter. Så problemstillingen er vel egentlig om jeg skal utvide bacheloren for å være sikker på at jeg får karakterer jeg syns er bra nok, eller om jeg bare skal bli ferdig til i sommer for å ha muligheten til å ta master hvis jeg vil det.. Anonymkode: ff840...dad
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå