Riiv Skrevet 23. mai 2016 #1 Skrevet 23. mai 2016 Hei! Har vært syk i seks dager nå. Smerter i kroppen, feber, "klump i halsen", hovne mandler/lymfekjertler og det der (ikke spesielt vondt i halsen, bare kjenner det litt når jeg svelger og strammer litt pga. hovent). Har forstått det som dette kan være influensa eller kyssesyken. En venninne av meg har hatt det samme, bare i over to uker, og hun fikk beskjed av legen om at det sannsynligvis er kyssesyken, men det er for tidlig å ta en test enda. Jeg var hos legen i dag, der han så nedi halsen min, sa det så ut som en virusinfeksjon. Tok to blodprøver, da den ene var for å se om det var kyssesyken. Den viste at jeg ikke hadde kyssesyken. Jeg spurte hun som tok blodprøven "er du heelt sikker på at jeg ikke har kyssesyken? er testen helt safe?" og hun svarte "ja". Kan aldri huske å ha hatt feber så lenge før, og må innrømme at jeg fremdeles ikke er hundre prosent sikker på om dette er en vanlig influensa. Mistenker nok litt ennå at det er kyssesyken. Derfor lurer jeg på, noen her som har hatt kyssesyken eller influensa som vet hvordan dette foregår? Når i sykdomsforløpet fikk du beskjed om at du hadde kyssesyken/når viste blodprøven svaret?
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2016 #2 Skrevet 23. mai 2016 Tror jeg var en liten uke ut i sykdomsforløpet og da var det slik at når jeg tok blodprøver så var det null tvil; kyssesyken. Ferdig med det. Enten viser blodprøven det eller så har du det ikke. Anonymkode: 99836...b3b
Riiv Skrevet 23. mai 2016 Forfatter #3 Skrevet 23. mai 2016 fjo! Takk for svar! Min "største frykt" er å få kyssesyken. Skal i tillegg snart på ferie med ett par venninner, så hadde vært veldig ubeleielig
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå