Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jeg er en jente på 18 som lurer på symptomer rundt graviditet. Tok p-stav i februar.  Jeg har den siste tiden hyppig måtte på do, og føler meg tørst hele tiden. Jeg trenger mer søvn for tiden og føler meg trøtt og sliten gjennom omtrent hele dagen. 

For tiden er det også vanskelig rundt mat da det er masse mat jeg ikke takler å spise for tiden, noe som er ganske vanskelig!

Kan dette bare være symptomer på p-stav? 

Hadde og endel humørsvingninger da jeg satt i p staven, men nå er det bare en gang i blandt. 

Hadde mensensmerter for ikke så lenge siden, men da fikk jeg småblødninger som varte i 1-2 uker. 

Anonymkode: e6179...894

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt p-stav i til sammen i fire år, men valgte å fjerne den nå i mitt femte år. Dette på grunn av kraftige blødninger, og jeg var konstant sliten, sikker på grunn av det. 

Når det kommer til graviditet, så er p-stav noe av det sikreste som finnes. Jeg har tatt sikkert fem tester fordi jeg var paranoid det første året, men nei, ingen baby her! Blir noen gravid likevel, har det skjedd noe galt, som at den er satt inn feil er noe. Jeg vet ikke så mye om det, men graviditet med p-stav skal jo ikke skje. Men er du veldig bekymret, så er det ikke verre enn å ta en test :) 

Som ved de fleste andre medisiner, følger det av og til bivirkninger. Det er viktig å lese pakningsvedlegget, synes jeg da. Jeg fikk beskjed om at bivirkninger ofte avtar etter noen måneder. Opplever du det veldig ubehagelig, så ville jeg kontaktet legen :) 

AnonymBruker
Skrevet

Tok p sprøyta 2 ganger når jeg 21 år. jeg sluttet fordijeg var konstant dårlig, etterpå hadde jeg meget uregelig mens i flere år, viste seg å være hormon problemmer og kan ikke få barn.

kvinne 35

Anonymkode: b616e...ed4

Trodde selvsagt at hvis man slutter blir man gravid. Spesielt siden legen ikke sa noe. hvordan skal man holde seg oppdatert på alt?  Du leser ikke 10 sider av google om rørlegging før rørleggeren kommer på besøk. Man skal liksom stole på profesjonelle.. men sånn er det ikke med leger syns jeg.. syns de tar altfor lett på dette med hormon prevensjon 

Anonymkode: ce654...fff

Anonymkode: 4608f...de7

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

Jeg er en jente på 18 som lurer på symptomer rundt graviditet. Tok p-stav i februar.  Jeg har den siste tiden hyppig måtte på do, og føler meg tørst hele tiden. Jeg trenger mer søvn for tiden og føler meg trøtt og sliten gjennom omtrent hele dagen. 

For tiden er det også vanskelig rundt mat da det er masse mat jeg ikke takler å spise for tiden, noe som er ganske vanskelig!

Kan dette bare være symptomer på p-stav? 

Hadde og endel humørsvingninger da jeg satt i p staven, men nå er det bare en gang i blandt. 

Hadde mensensmerter for ikke så lenge siden, men da fikk jeg småblødninger som varte i 1-2 uker. 

Anonymkode: e6179...894

Kan være symptomer på diabetes, sjekk det ut!

Anonymkode: 150ed...337

Skrevet

Det kan hende at siden du er redd for det, at du får symptomer som passer for å være gravid. Alle tegnene du har er veldig typisk graviditet og lett å innbile seg. I følge min lege kan de ikke settes inn feil med tanke på utløsning av hormoner, men kan være feil satt inn med tanke på uttak (for dypt eller i muskelen for eksempel) - men det er ikke nødvendigvis sant, eller jeg kan ha misforstått. Selv ikke p-stav er 100% sikkert (står over 99% i pakningsvedlegget). Jeg kjenner ei som ble gravid mens hun hadde stav. 

Jeg gikk med p-stav i nesten seks år, og jeg trodde ofte jeg var gravid fordi jeg fikk samme "symptomer" som deg. Jeg investerte i billige prøver og tok dem i blant, og da gikk ting tilbake til normalt en stund før jeg ble engstelig igjen. Første blødning kom først etter over ett år på staven.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...