Gjest Tasia Skrevet 23. mai 2016 #1 Skrevet 23. mai 2016 Hvordan er det å kjøre og finne parkeringsplass i Gøteborg?Er det en vanskelig by å kjøre i? Dyrt å parkere?
ajarRun Skrevet 23. mai 2016 #2 Skrevet 23. mai 2016 Der har jeg kjørt. Veimerkingen er forvirrende, jeg endte opp med å kjøre i ring sånn fire ganger (GPSen var også teit), men ellers gikk det helt fint. Fant parkering utfor SubWay, butikken jeg kjørte til og kjøpesenteret der jeg tok ut svenske penger. Tror ikke jeg betalte noen av stedene. Synes det var likt som å kjøre i Trondheim egentlig.
Gjest Tasia Skrevet 23. mai 2016 #3 Skrevet 23. mai 2016 1 minutt siden, ambivalentReaction skrev: Der har jeg kjørt. Veimerkingen er forvirrende, jeg endte opp med å kjøre i ring sånn fire ganger (GPSen var også teit), men ellers gikk det helt fint. Fant parkering utfor SubWay, butikken jeg kjørte til og kjøpesenteret der jeg tok ut svenske penger. Tror ikke jeg betalte noen av stedene. Synes det var likt som å kjøre i Trondheim egentlig. Så det er vanskelig å komme seg inn til byen/skjønne hvor man skal kjøre? Bruker ikke GPS, kun kart og retningssans.
ajarRun Skrevet 23. mai 2016 #4 Skrevet 23. mai 2016 Et øyeblikk siden, Tasia skrev: Så det er vanskelig å komme seg inn til byen/skjønne hvor man skal kjøre? Bruker ikke GPS, kun kart og retningssans. Jeg hadde en kartleser (han tok med dama) og de kunne jo ikke bli enig om hvilken vei man holder kartet en gang, så det hjalp ikke. Så da måtte jeg bruke GPS isteden for deres håpløse forslag. Det var greit skiltet og sånt. Tror at så lenge man holder seg unna rushen er det helt ok. Vil også anbefale GPS, å lese kart mens man kjører bil er livsfarlig.
Gjest Tasia Skrevet 23. mai 2016 #5 Skrevet 23. mai 2016 2 minutter siden, ambivalentReaction skrev: Jeg hadde en kartleser (han tok med dama) og de kunne jo ikke bli enig om hvilken vei man holder kartet en gang, så det hjalp ikke. Så da måtte jeg bruke GPS isteden for deres håpløse forslag. Det var greit skiltet og sånt. Tror at så lenge man holder seg unna rushen er det helt ok. Vil også anbefale GPS, å lese kart mens man kjører bil er livsfarlig. Så det er forståelig skiltet inn til sentrum? Gps er for pingler.
ajarRun Skrevet 23. mai 2016 #6 Skrevet 23. mai 2016 Et øyeblikk siden, Tasia skrev: Så det er forståelig skiltet inn til sentrum? Gps er for pingler. Sverige generelt er relativt greit å finne fram i så lenge man ikke blander E4 og E45. Å kjøre til Gøteborg sentrum er ganske enkelt. Kjør til nærmeste E6, kjør mot E6 (sørover i ditt tilfelle), stopp når du ser togstasjonen. E6 går rett gjennom. Er også en elv eller noe man passerer før man er ved togstasjonen, så se etter den. Så spørsmålet er vel om du vet hvor E6 er og hvilken av retningene du følger for å komme til Sverige, hvis du vet det kommer du deg dit.
Gjest Tasia Skrevet 23. mai 2016 #7 Skrevet 23. mai 2016 1 minutt siden, ambivalentReaction skrev: Sverige generelt er relativt greit å finne fram i så lenge man ikke blander E4 og E45. Å kjøre til Gøteborg sentrum er ganske enkelt. Kjør til nærmeste E6, kjør mot E6 (sørover i ditt tilfelle), stopp når du ser togstasjonen. E6 går rett gjennom. Er også en elv eller noe man passerer før man er ved togstasjonen, så se etter den. Så spørsmålet er vel om du vet hvor E6 er og hvilken av retningene du følger for å komme til Sverige, hvis du vet det kommer du deg dit. Trur detta skal gå veldig greit.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå