Gå til innhold

Date fyr som spammer selfier?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, en person som gjør slike ting mangler folkeskikk. En person som deltar på en sosial arena uten å lære seg sosiale koder og hva som regnes som vanlig oppførsel er dum. Mulig han er smart på andre områder, men det er han ihvertfall ikke sosialt sett når han oppfører seg på denne måten. Å påstå at det kun forteller at de liker å dele bilder av seg selv er bare naivt. Jeg skjønner at du kanskje ikke er en menneskekjenner når du ikke klarer å dra ut mer info fra en handling enn det der, mens for meg og mange andre viser det mange forskjellige sider av en person. Alle handlinger kan tolkes på mange måter, og det vil gi til sammen mye info om en person. 

Hva er din tolkning av en person  som står i midten av et kjøpesenter og roper "Se på meg, se på meg!!" hver eneste dag da? Det er akkurat samme oppførsel. Mener du bare at det tyder på en person som liker å vise seg frem, intet annet? 

Anonymkode: fac51...31b

Dette her kunne du brukt som sammenligning om personen legger ut bilder av seg selv på andre sine sider. Eller p¨å kjøpesentres sider. Han legger det ut på sin egen konto. Blir mer som å stå i sin egen hage å danse rundt mens man roper.

Anonymkode: 1f0bc...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Netttroll skrev:

Du er helt idiot som henger deg opp i dette :) La fyren få ta selfies! Bra med god selvtillit! 

Vil vel heller si det motsatte, han har kanskje ikke så god selvtillit og har derfor også et stort bekreftelsesbehov. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, en person som gjør slike ting mangler folkeskikk. En person som deltar på en sosial arena uten å lære seg sosiale koder og hva som regnes som vanlig oppførsel er dum. Mulig han er smart på andre områder, men det er han ihvertfall ikke sosialt sett når han oppfører seg på denne måten. Å påstå at det kun forteller at de liker å dele bilder av seg selv er bare naivt. Jeg skjønner at du kanskje ikke er en menneskekjenner når du ikke klarer å dra ut mer info fra en handling enn det der, mens for meg og mange andre viser det mange forskjellige sider av en person. Alle handlinger kan tolkes på mange måter, og det vil gi til sammen mye info om en person. 

Hva er din tolkning av en person  som står i midten av et kjøpesenter og roper "Se på meg, se på meg!!" hver eneste dag da? Det er akkurat samme oppførsel. Mener du bare at det tyder på en person som liker å vise seg frem, intet annet? 

Anonymkode: fac51...31b

Stort sett enig med deg. Men ikke helt enig i at det er mangel på folkeskikk. Å følge sosiale koder på sosiale medier innebærer ikke bare "se på meg" men også "se hva jeg har spist i dag! Se jeg trener!". Om vi hadde gjort dette fysisk i virkeligheten på et treningsstudio eller resturant hadde vi brutt de sosiale kodene i virkeligheten. Det er ingen vits å sende mennesker ut på kurs i etikk der korrupsjon og fakeness er en selvfølgelig del av hverdagen, det er litt av feelingen jeg får på "folkeskikken" på sosiale medier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Okapi skrev:

Men er du selv oppegående så vet du jo at du ikke trenger å følge ham, verken på Facebook eller Instagram.

 

Sant, men om man først spammer ned instagram med selfier så spammer man sikkert selfier direkte til kjæresten også.  

Endret av Summers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Til dere begge to her: Sosiale medier er ikke ulikt den vanlige verden, og det finnes sosiale koder der som alle andre steder. Jeg hadde dumpet han tvert, da slikt viser mangel på folkeskikk og sosial intelligens.  

Anonymkode: fac51...31b

"Mangel på folkeskikk og sosial intelligens"??? Kan du forklare hvorfor dette viser mangel på folkeskikk og sosial intelligens? 

Sosiale medier er ikke ulikt den "vanlige" verden nei, men det er ikke den "vanlige" verden heller.

Sitat

Ingen står på torget eller i et kjøpesenter og roper "Se på meg, se på meg" hver eneste dag. Jeg hadde vært for flau til å være sammen med en sånn fyr. Det han gjør på nett med selfier er akkurat det samme, det er å stå og rope daglig "se på meg, se på meg!".

Det er da heller ikke det samme! Vil man ikke se disse bildene så er det da bare å ikke følge denne personen. Det er da ingen som tvinger deg til å følge en slik person, eller å se bildene, for den saks skyld.
 

Sitat

Å ikke forstå at man ikke oppfører seg slik på nett er en dealbreaker, for dette burde til og med de som ikke er så oppegående forstå.

Det sjokkerer meg faktisk at du kan klassifisere denne personen som "ikke oppegående" basert på den lille infoen som kommer frem i startinnlegget. Er ikke rart at det finnes så mange oppegående mennesker som er single, når man blir "svartelistet" for den minste lille ting. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ingen som har sagt «dump ham», det er heller ikke mulig å dumpe en fyr en ikke er sammen med, og enten du liker det eller ikke, å ta masse bilder av seg selv og legge de ut på sosiale medier sier noe om en person, og det sier ikke noe positivt. 

Anonymkode: 35866...214

Beklager, feil å bruke hermetegn, slik at det fremstår som et sitat, men det er jo det TS i realiteten har blitt rådet til. Hvorfor er det ikke mulig å dumpe en fyr man ikke er sammen med? Står det i definisjonen av ordet at det kun brukes om personer man er i et monogamt forhold med? Det klarer ikke jeg å finne noen steder.

Jeg har på ingen måte sagt at jeg synes det er positivt, pirrende, sexy, turn-on, eller noe som helst, at en person legger ut masse selfies på sosiale medier. Men jeg synes det er for ille å dømme en person kun på dette, spesielt når h*n ellers virker å være en bra person.

Sitat

Å finne kjærligheten kan være vanskelig

Ja, spesielt når man løper til skogen så snart man finner én ting man ikke liker.

Sitat

det betyr dermed ikke at du bare skal bli sammen med en fyr (eller dame) som du egentlig ikke har sansen for.

Men TS har jo sansen for fyren! Og hun trenger jo ikke å bli sammen med han heller. Mitt råd var å gi vedkommende litt mere tid. Det kan være tre dager, det kan være én uke, det kan være to uker. Gi det litt mere tid, så TS får blitt enda litt bedre kjent med personen, og for å kunne få bekreftet eller avkreftet om dette er en person som er verd å bruke tid på. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns egentlig det sier mye om en person, jeg hadde vært flau av å være sammen med en mann som tar masse seflies som han legger ut på sosiale medier. Det blir krampaktig og patetisk, og jeg hadde nok droppet fyren. Å "tvinge" seg selv til å være med en person for å gi vedkommende en sjanse, vil jeg si er en dårlig ide.

Anonymkode: 35866...214

Ikke misforstå, jeg sier ikke at jeg synes at det å legge ut masse selfies er dritkult, og at jeg ser opp til slike, men hvorfor "flau"? Vi har fått høre at han tar masse selfies. Hva er "masse"? At Instagrammen hans består av 95% selfies. 95% av hvor mange bilder? Hvordan ser selfiene ut? Er det bildet av ansiktet? Ser han sleezy eller slesk ut? Smiler han? Er han alvorlig? Er det bilder hvor han poserer? Er det bilder i bar overkropp? Hva gjør han i bildene? Jeg synes det mangler mye info her til å kunne slå fast at dette blir "flaut", eller at fyren er selvopptatt, sleezy, eller whatever.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg hadde lagt ut mange trutmunnbilder eller lettkledde bilder på Instagram, så hadde jeg signalisert til en annen type gruppe mennesker og menn enn de jeg egentlig vil ha.

Mange av oss kunne lagt ut sånne bilder og fått masse bekreftelse, men gjør det ikke. Forteller ikke det deg noe?

Anonymkode: 372ea...4c4

Hvordan vet vi at denne fyren legger ut trutmunnbilder, eller lettkledde bilder på sosiale medier? Jeg kan ikke se at TS har nevnt noe om det. "Legger ut selfies", det er alt vi vet, men vi vet ikke noe om hva bildene inneholder bortsett fra at denne fyren er med på de. Det er ikke slik at "selfie" betyr "lettkledd trutmunnbilde med fleksede og skinnende muskler, og kanskje med en creepy *wink*wink* foran speilet".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

En person som deltar på en sosial arena uten å lære seg sosiale koder og hva som regnes som vanlig oppførsel er dum. 

Anonymkode: fac51...31b

Hvor finner man etiketteboken for sosiale medier? Gjelder det samme regler over hele verden, eller er det egne for hvert land? Det finnes faktisk etikettebøker for sosialisering i den "virkelige" verden, men de er nok ikke veldig mye i bruk lenger i dag. Men så er jo heller ikke sosialisering blant mennesker noe nytt fenomen, i motsetning til sosiale medier.

I den virkelige verden så har man de som hilser på alle mennesker man møter, og man har de som ikke gjør det. Noen synes det er den mest naturlige del i verden, mens andre synes at det er frekt, uhørt, og mere til, at man skal trenge seg på fremmede mennesker på denne måten. Hvem har rett? Hvem av de bør lære seg sosiale koder? Hvem av de skal vi snakke nedsettende om, og kalle dum?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på om dette kan være en bekjent av meg. :) Bor han i Stavanger?

Anonymkode: 04ae4...1f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Miklo Velka skrev:

Ikke misforstå, jeg sier ikke at jeg synes at det å legge ut masse selfies er dritkult, og at jeg ser opp til slike, men hvorfor "flau"? Vi har fått høre at han tar masse selfies. Hva er "masse"? At Instagrammen hans består av 95% selfies. 95% av hvor mange bilder? Hvordan ser selfiene ut? Er det bildet av ansiktet? Ser han sleezy eller slesk ut? Smiler han? Er han alvorlig? Er det bilder hvor han poserer? Er det bilder i bar overkropp? Hva gjør han i bildene? Jeg synes det mangler mye info her til å kunne slå fast at dette blir "flaut", eller at fyren er selvopptatt, sleezy, eller whatever.

Trådstarter her. Bildene er litt varierende, av han i bar overkropp (han er ganske veltrent), av at han poserer foran speilet osv. Han er ofte alvorlig på bildene, litt sånn "seriøs-top-model" aktig.. :fnise: I begynnelsen syntes jeg det var litt søtt, men nå syntes jeg innerst inne det er litt komisk og sliter litt med å se bort ifra det. Han har rundt 130 bilder på Insta. Mulig jeg reagerer ekstra fordi jeg er en av dem som ALDRI (og da mener jeg aldri), tar selfies.. 

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på om dette kan være en bekjent av meg. :) Bor han i Stavanger?

Anonymkode: 04ae4...1f1

Nei.

 

Takk for alle innlegg forresten, har lest alle svarene i tråden :)

Anonymkode: a817a...7f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han virker jo nesten besatt av seg selv da. Og viser lav sosial intelligens. Jeg ville nok dumpet. Men det kunne vært greit om han fikk vite hvordan han blir oppfattet. Hvis du avslutter det, så kan du jo nevne noe om at dere har veldig forskjellig fokus.

Anonymkode: 04ae4...1f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...