Gå til innhold

Dere som har barn i barneskolen

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, Harlekin skrev:

Jeg har i alle fall hatt god erfaring med dialog både i barnehagen og nå i skolen, jeg kan ringe og sende mail til lærer og SFO-leder hvis det er noe jeg vil gi beskjed om eller lurer på. 

Ditt tilfelle synes jeg er helt utrolig. Hvem utelater en elev i en klasse på 5 stykk, bare fordi han er eneste gutt?? Hadde han venner i klassen sin?

Dette var i barnehagen, nå som han går på skolen er klassen mye større og han blir stadig invitert i bursdager. :) Han hadde venner i barnehagen også, men regelen var enten alle av samme kjønn eller årskull, og da valgte de vel den grupperingen som ga passe stort antall til et selskap tenker jeg. Ingen tenkte over at det førte til at en aldri ble bedt.

Anonymkode: 99075...593

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette var i barnehagen, nå som han går på skolen er klassen mye større og han blir stadig invitert i bursdager. :) Han hadde venner i barnehagen også, men regelen var enten alle av samme kjønn eller årskull, og da valgte de vel den grupperingen som ga passe stort antall til et selskap tenker jeg. Ingen tenkte over at det førte til at en aldri ble bedt.

Anonymkode: 99075...593

Men foreldrene visste vel hvem som var på gruppen til barnet sitt? Uansett, det ser man hvordan det går når man følger regler slavisk. Man må se litt på det store bildet :)

Godt at det har ordnet seg nå som han går på skolen!

Skrevet

Jeg har aldri hørt om bursdasgsgrupper før, som en nevnte, men det virker jo som en løsning der de har sånne store klasser på 50 stk. I seg selv høres det jo tilforlatelig ut å be kun noen få som barnet leker med, og det er sikkert det koseligste for bursdagsbarnet i mange tilfeller. Men jeg ser ikke hvordan man da skal få inkludert de barna som ikke har noen spesielle nære venner. Det er ganske krevende å huske på eller i det hele tatt vite hvem som ikke var invitert i forrige bursdag, hvis det er en noen få av 50 stk det er snakk om, som ditt eget barn ikke leker med.

Skrevet
2 timer siden, Raven.WritingDesk skrev:

Vi kommer til å be kanskje tre stk fra klassen, det er da nabobarna. Vår går i første klasse og de er over 50 stk i kullet. Så langt har det vært ca en bursdag i UKA, fordi alle inviterer enten alle i hele klassen eller alle av samme kjønn. Det blir for voldsomt rett og slett. Skal man prioritere alle disse bursdagene må man droppe turer på hytta, reise bort osv. Å be de i naboområdet mener jeg derfor er "innafor", da er det jo majoriteten som blir "ekskludert". Hadde man derimot invitert alle uten tre, SÅ ekskluderer man. Kanskje er det aktuelt å invitere alle av samme kjønn eller hele klassen når barnet blir eldre, men for nå holder det med tre nabobarn og tre, fire barn fra omgangskrets av oss foreldre, altså andre lekekamerater utenfor skolen. Endel av bursdagsfokuset blir nærmest hysteri, spør du meg. 

Her er jeg enig med deg. Der jeg gikk på skole var vi sånn max 15/20 i klassen. Så da er det klart det blir litt annerledes med 50.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...