Gå til innhold

Kjølevarer i romtemperatur

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen her som vet hvordan kjølevarer holder seg i romtemperatur for én dag? Tenker feks. smøreøst, sånn Philadelphia med hvitløk og urter. Den er jo ment til å stå i kjøleskapet. Vil den bli ødelagt hvis jeg tar den med i sekken på skolen, slik at den blir oppbevart i romtemperatur i flere timer (kan bli opp til 10 timer hvis jeg feks. trener rett før eller etter skolen). 

Anonymkode: 812d3...992

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen her som vet hvordan kjølevarer holder seg i romtemperatur for én dag? Tenker feks. smøreøst, sånn Philadelphia med hvitløk og urter. Den er jo ment til å stå i kjøleskapet. Vil den bli ødelagt hvis jeg tar den med i sekken på skolen, slik at den blir oppbevart i romtemperatur i flere timer (kan bli opp til 10 timer hvis jeg feks. trener rett før eller etter skolen). 

Ta med kun den mengden pålegg som du skal spise i løpet av dagen. Oppbevar det i en kjølebag/kjølematboks med kjøleelement.

Anonymkode: bba68...2c3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta med kun den mengden pålegg som du skal spise i løpet av dagen. Oppbevar det i en kjølebag/kjølematboks med kjøleelement.

Men det er litt vanskelig å ta med kun den mengden jeg trenger av en smøreost på boks :P Spiser det som regel på knekkebrød, og da blir det jo bare kliss og mykt hvis jeg smører på før jeg drar. Har heller ikke noe kjølebag, og nekter å gå rundt med det på skolen uansett :P

AnonymBruker
Skrevet

Men det er litt vanskelig å ta med kun den mengden jeg trenger av en smøreost på boks :P Spiser det som regel på knekkebrød, og da blir det jo bare kliss og mykt hvis jeg smører på før jeg drar. Har heller ikke noe kjølebag, og nekter å gå rundt med det på skolen uansett :P

Du får kjøpt små matbokser med plass til kjøleelement. Du kan ha passelig mengde smøreost i en bitteliten plastboks

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ta smøreosten over i en mindre boks, legg det i en pose sammen med et fryseelement. 

Anonymkode: 0f95c...0d1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skal du kaste hele boksen etter en dags bruk? Da er dette metoden. Du kan helt fint ta med en mengde passende til,de knekkebrøene du skal smøre på, ved å ta osten over i plast eller aluminiumsfolie, på en liten boks eller på andre måter. Skal du ha det kaldt får du kjøpe deg et kjøleelement og legge sammen med. At du okke klarer å tenke dette selv, er ganske forumderlig. 

Anonymkode: 0ee34...434

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...