AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #1 Skrevet 22. mai 2016 Hei alle småbarnsforeldre! Svarer dere på bursdagsinvitasjoner?? Jeg sitter her litt frustrert noen dagen før bursdagen og aner ikke hvor mange som kommer. Bare ca halvparten har svart. For ikke å utelukke noen, inviterte vi hele førskolegruppa. Så noen av ungene vet jeg knapt hvem er, og har ikke noe nr. til foreldrene. Skrev spessifikt i innbydelsen at "vennligst gi beskjed om du kommer eller ikke, samt evt. allergier innen 20 mai" Er jo vannskelig å vite om disse barna kommer eller ikke, og vannskelig å gjøre innkjøp. Hadde det vært 1 vi ikke visste kom, hadde det vært greit, men 6 st er verre. Dessuten vet jeg at den ene som ikke har svart har cøliaki, og da er det jo greit å vite på fohånd om hen kommer, så jeg får ordnet gutenfri mat/kake. skal jeg be barnehagen om nr til disse foreldrene å mase på dem? eller skal jeg bare anta at de ikke kommer?? Anonymkode: 02f8f...90b
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #2 Skrevet 22. mai 2016 Jeg svarer alltid! Uansett hva som står i innbydelsen. Syns og det er irriterende med foreldre som ikke gidder å gi beskjed. Jeg har sendt til feil nr en gang, og fikk da sms om bursdagen ett par dager før, syns det og var greit. Men ville nok ikke antatt at de ikke kommer, men heller at de kommer (hvertfall et par av dem) bare sånn at du ikke feilberegner godteposer osv. Anonymkode: 17ea4...f9e 3
GammelKaktus Skrevet 22. mai 2016 #3 Skrevet 22. mai 2016 Her svarer vi som regel med en gang vi får en invitasjon, eller innen fristen. Jeg hadde bedt om nummeret og sendt en purring.
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #4 Skrevet 22. mai 2016 De invitasjonene barna har fått, og det er mange, vil kun ha svar dersom barna ikke kommer. Vi svarer kun om barna ikke kan komme. Anonymkode: ed623...509
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #5 Skrevet 22. mai 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: De invitasjonene barna har fått, og det er mange, vil kun ha svar dersom barna ikke kommer. Vi svarer kun om barna ikke kan komme. Anonymkode: ed623...509 Er det jeg frykter. Men svarer dere ikke heller hvis det står at man ønsker svar uansett?? TS Anonymkode: 02f8f...90b
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #6 Skrevet 22. mai 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det jeg frykter. Men svarer dere ikke heller hvis det står at man ønsker svar uansett?? TS Anonymkode: 02f8f...90b Det står aldri det. Du kan nok ta høyde for at mange er vant til at det kun skal gis beskjed dersom de ikke kommer og at det er derfor dere ikke har hørt noe Anonymkode: ed623...509
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #7 Skrevet 22. mai 2016 Jeg svarer uansett jeg. Det står som regel "Vennligst gi beskjed om du kommer eller ikke", og alle har vært flinke til å svare her hos oss i hvertfall. Anonymkode: ecabf...36c 3
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #8 Skrevet 22. mai 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det står aldri det. Du kan nok ta høyde for at mange er vant til at det kun skal gis beskjed dersom de ikke kommer og at det er derfor dere ikke har hørt noe Anonymkode: ed623...509 Så dere har aldri fått en invitasjon der det bes om svar på om man kommer eller ikke? Jeg synes faktisk det er uhøflig å ikke svare. Anonymkode: 47c97...271 1
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #9 Skrevet 22. mai 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så dere har aldri fått en invitasjon der det bes om svar på om man kommer eller ikke? Jeg synes faktisk det er uhøflig å ikke svare. Anonymkode: 47c97...271 Har fått der det bes om beskjed dersom man ikke kan komme. Vi sender også ut invitasjoner der vi kun ber om tilbakemelding kun om barnet ikke kan komme. Hører vi ikke noe kommer barnet i bursdag Anonymkode: ed623...509
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #10 Skrevet 22. mai 2016 I de fleste invitasjonen barna mine har fått så står det at de ønsker svar om man ikke kan komme, en og annen har bedt om at man svarer uansett. Selvfølgelig svarer vi. Stort sett så har de vi invitert svart også, har hendt et par ganger at vi ikke har fått svar når en ikke kan komme og det er irriterende. Det er fort gjort å sende en sms. Anonymkode: 1c494...e6a
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #11 Skrevet 22. mai 2016 Er du helt sikker på at alle har fått invitasjonene? Vi er vanligvis veldig nøye med å svare, men har opplevd at invitasjoner har blitt lagt i hylla i bhg og at vi har funnet dem det dagen før feiringa. Da har vi selvf svart med en gang, men i disse tilfellene hadde det vært ok med en påminning. Anonymkode: 92d8c...e64
Hedda-78 Skrevet 22. mai 2016 #12 Skrevet 22. mai 2016 I vår bhg er det ikke lov å dele ut invitasjoner i barnehagen, fordi slike lapper fort kan bli borte eller oversett. Vi har fått adresse/telefonliste til alle foreldrene. Det gjør at man rett og slett kan sende invitasjoner på SMS, veldig enkelt. Eller man kan reise rundt og levere hjemmelagde invitasjoner på døra, det er også veldig koselig og man får treffe foreldrene utenom garderoben i bhg. Ja, jeg synes du skal spør om telefonliste og sende en SMS til dem du ikke har hørt fra. Du har jo skrevet at de skal gi beskjed uansett, og til og med en dato. 1
Silfen Skrevet 22. mai 2016 #13 Skrevet 22. mai 2016 Er det RSVP så svarer jeg. De fleste skriver dog svar om du ikke kommer.
Arkana Skrevet 22. mai 2016 #14 Skrevet 22. mai 2016 Jeg svarer alltid. Og når jeg sender ut invitasjoner ber jeg alltid om svar enten de kommer eller ikke. De fleste her ber om svar uansett så det er det jeg er mest vant til. Jeg har telefonnummer til alle i barnehagen og i klassen og purrer på svar når det er et par dager igjen. Det er mange som er trege. Jeg glemmer fremdeles ikke den gangen den siste som svarte på invitasjonen ikke bare sendte melding først kvelden før bursdagen, men i tillegg informerte om at barnet var vegetarianer. Takk skal du ha for tid til forberedelse liksom, da var jo alt vi skulle ha innkjøpt allerede. Om én eller to ikke svarer er ikke noe problem, men +/- 5-6 barn er ganske stor forskjell på antall pølser, om man lager en pizza til eller annet. Her hjelper forresten lærer med å dele ut invitasjoner i alles postmappe (da må man invitere hele klassen eller alle gutter/jenter) og i barnehagen deler de ansatte gjerne ut invitasjonene for oss også. De tar jo i mot alle barn i døra hver morgen og det er derfor lett å bare gi forelderen som leverer en invitasjon og da vet man at alle har fått og at ikke en har falt ned under benken eller ligger nederst i sekken.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2016 #15 Skrevet 23. mai 2016 Jeg svarer uansett. Det som er mest vanlig er at man skriver at man skal si fra hvis man IKKE kommer. Og det er det de fleste gjør, uansett om det står at man ønsker svar uansett. Jeg ba om svar uansett en gang, men ble så stresset da jeg ikke fikk et eneste svar, og var helt "nervevrak" på bursdagen og jeg så for meg en bursdag hvor ingen kom. Alle kom, unntatt en som ikke pleier å komme, og heller ikke pleier å gi beskjed. Etter det, så har jeg bare skrevet, gi beskjed om du ikke kan komme. Så om du ikke har fått noen tilbakemeldinger, så er det nok fordi alle kommer (bortsett fra de som ikke gidder å si fra om de ikke kommer) Anonymkode: f0527...bdf
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2016 #16 Skrevet 23. mai 2016 Jeg leser invitasjonen jeg, det er det visst ikke alle som gjør. Står det "Gi beskjed hvis du ikke kan komme" så gir jeg ikke beskjed hvis barnet kommer. Vil de ha beskjed om barnet kan komme eller ikke så får de det. Vil de ha beskjed om allergier så får de jammen det også. Og har de ikke skrevet noe om det så tar jeg med mat/kake selv. Anonymkode: d737f...3a9
stan Skrevet 23. mai 2016 #17 Skrevet 23. mai 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei alle småbarnsforeldre! Svarer dere på bursdagsinvitasjoner?? Jeg sitter her litt frustrert noen dagen før bursdagen og aner ikke hvor mange som kommer. Bare ca halvparten har svart. For ikke å utelukke noen, inviterte vi hele førskolegruppa. Så noen av ungene vet jeg knapt hvem er, og har ikke noe nr. til foreldrene. Skrev spessifikt i innbydelsen at "vennligst gi beskjed om du kommer eller ikke, samt evt. allergier innen 20 mai" Er jo vannskelig å vite om disse barna kommer eller ikke, og vannskelig å gjøre innkjøp. Hadde det vært 1 vi ikke visste kom, hadde det vært greit, men 6 st er verre. Dessuten vet jeg at den ene som ikke har svart har cøliaki, og da er det jo greit å vite på fohånd om hen kommer, så jeg får ordnet gutenfri mat/kake. skal jeg be barnehagen om nr til disse foreldrene å mase på dem? eller skal jeg bare anta at de ikke kommer?? Anonymkode: 02f8f...90b Jeg skriver bestandig i invitasjonen at det er fint om de gir beskjed innen en dato om barnet kommer eller ikke. Det er jo litt greit når man skal dekke opp at man vet hvor mange som kommer. Dessuten når man vet at noen ikke kommer kan man evt. invitere andre. Eller om det er få som kommer kan man endre opplegget.
jupiter_c Skrevet 23. mai 2016 #18 Skrevet 23. mai 2016 jeg har nok dessverre av og til vært av de som ikke svarer med engang, og da hender det at det blir glemt dette er selvfølgelig hvis barnet skal i bursdagen. men nå står det som regel "gi beskjed hvis du ikke kommer" i invitasjonene her omkring da når jeg selv har hatt bursdager, så har det hendt at jeg har sendt ut en sms der jeg spør om xxx kommer, siden jeg ikke har hørt noe. grunnen til at jeg gjør det sånn er fordi det hender bursdagsinvitasjoner blir glemt igjen i garderoben eller i sekken til barnet, så foreldrene vet ikke om at bursdagen skal feires engang. ofte så sender jeg også både ut papir invitasjoner, og sms invitasjoner. papir invitasjonen er jo det barna synes er morsomt, mens sms invitasjonen synes ofte foreldrene er veldig greit
Dolores Skrevet 23. mai 2016 #19 Skrevet 23. mai 2016 Jeg ville enten bedt om nummeret til foreldrene og spurt, eller så ville jeg helgardert meg og hatt nok mat og snacks til alle barna samt et glutenfritt alternativ. (Hvis ikke økonomien er veldig stram, da ville jeg gått for alternativ 1)
Harlekin Skrevet 23. mai 2016 #20 Skrevet 23. mai 2016 (endret) Jeg svarer alltid, i tillegg til at jeg spør hva bursdagsbarnet ønsker seg. Jeg synes det er normal høflighet, selv om foreldrene selvsagt legger opp til det selv når de bare vil ha beskjed hvis barnet IKKE kommer. TS, jeg har hatt samme problemstilling som deg. Jeg ber alltid om svar om barnet kommer eller ikke, og svarer ikke foreldrene, purrer jeg dem opp En gang måtte jeg sende melding og spørre 3 ganger. Hvor vanskelig kan det egentlig være å svare på en melding? Det er alt for stor usikkerhet knyttet til å bare regne med at alle som ikke har sagt de ikke kan komme, kommer. Å følge opp mottatte bursdagsinvitasjoner er en del av det å være foreldre. Endret 23. mai 2016 av Harlekin
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå