Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som har noen tips til å fjerne arrene jeg har i ansiktet? Det er ikke arr etter kviser, men vanlige sår. Jeg hadde disse sårene forrige uke og etter at skorpene falt av ble de seende ut som på bilde nedenfor. Jeg har prøvd å skjule de med sminke, men får det ikke til med mindre jeg tar på 10 lag som ikke er noe jeg ønsker i og meg at jeg ikke bruker så mye sminke til vanlig. Tusen takk på forhånd!

Bildet er litt redigert så man ser arrene tydeligere..

arr.jpg

Anonymkode: 672f9...382

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er viktig å ikke utsette nye arr for sol. Bruk sunblock. Inntak av c-vitaminer (obs! Ikke overskrid max anbefalt dose, da for mye c-vitamin er skadelig) hjelper sår og arr til å gro fortere.

Anonymkode: c40e7...a69

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er viktig å ikke utsette nye arr for sol. Bruk sunblock. Inntak av c-vitaminer (obs! Ikke overskrid max anbefalt dose, da for mye c-vitamin er skadelig) hjelper sår og arr til å gro fortere.

Bortsett fra at man ikke burde utsette arr for sol er alt annet galt i svaret ditt. 

Anonymkode: 5a6d4...4f1

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bortsett fra at man ikke burde utsette arr for sol er alt annet galt i svaret ditt. 

Ok?

Hva mener du er feil, og hvorfor er det feil?

Det er fakta at c-vitaminer hjelper til når sår skal gro

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet vel at c-vitamininntak over en viss mengde er dødelig? Ca 4 gram/døgn er dødelig dose.

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du vet vel at c-vitamininntak over en viss mengde er dødelig? Ca 4 gram/døgn er dødelig dose.

Dette må du nesten dokumentere, C-vitaminer er vannløselig, du kan spise det til det tyter ut av ørene dine. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

1) Dette må du nesten dokumentere, C-vitaminer er vannløselig, du kan spise det til det tyter ut av ørene dine. 

1) Jeg må ingenting. Du kan også google.

2) Nei.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1) Jeg må ingenting. Du kan også google.

2) Nei.

Rotter overlever jo med 11 gram per kg (LD50) og mus på 3 gram, så at 4 gram er dødelig virker usannsynlig. Men det er neppe behagelig, og har ingen hensikt.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, ambivalentReaction skrev:

Rotter overlever jo med 11 gram per kg (LD50) og mus på 3 gram, så at 4 gram er dødelig virker usannsynlig. Men det er neppe behagelig, og har ingen hensikt.

"Generelt kan man tåle opp til 4 gram C-vitamin per døgn." http://www.nettdoktor.no/ernaering/vitaminer/artikler/vitaminc.php

Men jeg vet ike om forskere eventuelt har kommet frem til andre grenser nå.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Takk, takk! noen som har noen andre forslag enn å unngå sollys og få i seg c-vitaminer? krem, sprit, rens osv....

Endret av Agnes123
Skrevet

Jeg har en venninne som hadde virkelig store arr etter kviser, de lignet litt på dine bare mye større, hun tok laserbehandling. Det var kostbart, og hun måtte ta behandling mange ganger men det ble absolutt bedre. I dag ser man de nesten ikke. 

Ellers så er sink viktig for huden, både sink i form av kosttilskudd eller en sinksalve har jeg erfart at hjelper huden min å gro (har eksem, så får veldig ofte sår når jeg har klødd litt for mye). 

AnonymBruker
Skrevet

Har hørt om en krem som skal være helt topp hvis du sliter du med arr eller typiske røde flekker etter urenheter!

Decleor Aroma White C+ Recovery Brightening Night Cream

Har bl.a lest om den på HildeChristina.com sin blogg. Hun er den beste av alle når det kommer til hudpleie. Men har også lest om den kremen i noen ukeblader. Pass deg også for sola. Rens huden morgen og kveld. Spis masse C-vitaminer. Unngå sukker og de gale karbohydratene med mye stivelse.

Anonymkode: b8d67...ef1

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, ambre skrev:

Jeg har en venninne som hadde virkelig store arr etter kviser, de lignet litt på dine bare mye større, hun tok laserbehandling. Det var kostbart, og hun måtte ta behandling mange ganger men det ble absolutt bedre. I dag ser man de nesten ikke. 

Ellers så er sink viktig for huden, både sink i form av kosttilskudd eller en sinksalve har jeg erfart at hjelper huden min å gro (har eksem, så får veldig ofte sår når jeg har klødd litt for mye). 

Takk:-) sinksalve har jeg hjemme så det kan jeg jo prøve! 

AnonymBruker
Skrevet
22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har hørt om en krem som skal være helt topp hvis du sliter du med arr eller typiske røde flekker etter urenheter!

Decleor Aroma White C+ Recovery Brightening Night Cream

Har bl.a lest om den på HildeChristina.com sin blogg. Hun er den beste av alle når det kommer til hudpleie. Men har også lest om den kremen i noen ukeblader. Pass deg også for sola. Rens huden morgen og kveld. Spis masse C-vitaminer. Unngå sukker og de gale karbohydratene med mye stivelse.

Anonymkode: b8d67...ef1

Supert, skal prøve ut dette også:-D

Skrevet

Så fiske sår kommer til å bli mye bedre over tid :) selv om det ikke ser stilig ut hadde jeg plasteret de slik at solen ikke slapp til. Ellers må huden få mest mulig fred.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...