Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en ca 1 år gammel pc med rundt 120 gb lagringsplass. Nå får jeg feilmeldinger om at C: disken er full og oppdateringer ikke blir lastet ned. Men problemer er at jeg ikke har noe jeg vet jeg kan slette der, ingen bilder eller slikt. Hvordan vet jeg hva jeg kan fjerne for å frigjøre plass på pcen?

Anonymkode: 48b92...967

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk mappen "Nedlastinger". Det kan hende det ligger noen ting der. Ting som dokumenter, installasjonsfiler osv som du laster ned legger seg der som standard.

Ellers kan du slette programmer du ikke bruker.

Anonymkode: de39d...ed8

AnonymBruker
Skrevet

Har du en D-disk også, eller bare C? Hva har du på pcen? Lagres det sikkerhetskopier av disken på C, i så fall burde du finne og slette alle gamle sånne.

Anonymkode: 8aeaa...121

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sjekk mappen "Nedlastinger". Det kan hende det ligger noen ting der. Ting som dokumenter, installasjonsfiler osv som du laster ned legger seg der som standard.

Ellers kan du slette programmer du ikke bruker.

Anonymkode: de39d...ed8

Det har jeg allerede gjort :)

 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du en D-disk også, eller bare C? Hva har du på pcen? Lagres det sikkerhetskopier av disken på C, i så fall burde du finne og slette alle gamle sånne.

Anonymkode: 8aeaa...121

Nei, bare C-disk. Det er det som er så rart, jeg synes jeg ikke har noe særlig på pcn. En del lagrede word-dokumenter, men ikke så mye. Av programmer jeg har lastet ned etter jeg fikk pcen er det Chrome, Firefox, Spotify, antivirus (trend micro), office-pakken.

Anonymkode: 48b92...967

Skrevet

Deaktiver dvalemodus, recovery og delt ram.

AnonymBruker
Skrevet

Sjekk størrelsen på mappene du har da, så finner du i hvert fall ut hvilke(n) mappe som er unormalt stor. Tror fortsatt sikkerhetskopier kan være synderen.

Anonymkode: 8aeaa...121

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, 44h skrev:

Deaktiver dvalemodus, recovery og delt ram.

Hvordan gjør jeg dette?

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sjekk størrelsen på mappene du har da, så finner du i hvert fall ut hvilke(n) mappe som er unormalt stor. Tror fortsatt sikkerhetskopier kan være synderen.

Anonymkode: 8aeaa...121

Hvordan ser jeg om det er sikkerhetskopier? Beklager altså, er helt grønn når det gjelder slikt. 

Anonymkode: 48b92...967

AnonymBruker
Skrevet

Ser nå at antivirusprogrammet mitt tar 75 gb ?! Det er jo helt enormt mye, ikke rart det er fullt da. 

Anonymkode: 48b92...967

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ser nå at antivirusprogrammet mitt tar 75 gb ?! Det er jo helt enormt mye, ikke rart det er fullt da. 

Anonymkode: 48b92...967

Finn mappen til virusprogrammet og slett temporary files. Det skal ikke ta så mye plass nei.

Anonymkode: 8aeaa...121

AnonymBruker
Skrevet

Da gikk mappen til antivirusen fra 75gb til 600 mb, håper jeg ikke har slettet noe jeg ikke skal :P Takk for hjelpen :)

 

Anonymkode: 48b92...967

  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...