AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #1 Skrevet 22. mai 2016 Har en ca 1 år gammel pc med rundt 120 gb lagringsplass. Nå får jeg feilmeldinger om at C: disken er full og oppdateringer ikke blir lastet ned. Men problemer er at jeg ikke har noe jeg vet jeg kan slette der, ingen bilder eller slikt. Hvordan vet jeg hva jeg kan fjerne for å frigjøre plass på pcen? Anonymkode: 48b92...967
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #2 Skrevet 22. mai 2016 Sjekk mappen "Nedlastinger". Det kan hende det ligger noen ting der. Ting som dokumenter, installasjonsfiler osv som du laster ned legger seg der som standard. Ellers kan du slette programmer du ikke bruker. Anonymkode: de39d...ed8
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #3 Skrevet 22. mai 2016 Har du en D-disk også, eller bare C? Hva har du på pcen? Lagres det sikkerhetskopier av disken på C, i så fall burde du finne og slette alle gamle sånne. Anonymkode: 8aeaa...121
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #4 Skrevet 22. mai 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sjekk mappen "Nedlastinger". Det kan hende det ligger noen ting der. Ting som dokumenter, installasjonsfiler osv som du laster ned legger seg der som standard. Ellers kan du slette programmer du ikke bruker. Anonymkode: de39d...ed8 Det har jeg allerede gjort 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du en D-disk også, eller bare C? Hva har du på pcen? Lagres det sikkerhetskopier av disken på C, i så fall burde du finne og slette alle gamle sånne. Anonymkode: 8aeaa...121 Nei, bare C-disk. Det er det som er så rart, jeg synes jeg ikke har noe særlig på pcn. En del lagrede word-dokumenter, men ikke så mye. Av programmer jeg har lastet ned etter jeg fikk pcen er det Chrome, Firefox, Spotify, antivirus (trend micro), office-pakken. Anonymkode: 48b92...967
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #6 Skrevet 22. mai 2016 Sjekk størrelsen på mappene du har da, så finner du i hvert fall ut hvilke(n) mappe som er unormalt stor. Tror fortsatt sikkerhetskopier kan være synderen. Anonymkode: 8aeaa...121
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #7 Skrevet 22. mai 2016 4 minutter siden, 44h skrev: Deaktiver dvalemodus, recovery og delt ram. Hvordan gjør jeg dette? 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Sjekk størrelsen på mappene du har da, så finner du i hvert fall ut hvilke(n) mappe som er unormalt stor. Tror fortsatt sikkerhetskopier kan være synderen. Anonymkode: 8aeaa...121 Hvordan ser jeg om det er sikkerhetskopier? Beklager altså, er helt grønn når det gjelder slikt. Anonymkode: 48b92...967
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #8 Skrevet 22. mai 2016 Ser nå at antivirusprogrammet mitt tar 75 gb ?! Det er jo helt enormt mye, ikke rart det er fullt da. Anonymkode: 48b92...967
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #9 Skrevet 22. mai 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser nå at antivirusprogrammet mitt tar 75 gb ?! Det er jo helt enormt mye, ikke rart det er fullt da. Anonymkode: 48b92...967 Finn mappen til virusprogrammet og slett temporary files. Det skal ikke ta så mye plass nei. Anonymkode: 8aeaa...121
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2016 #10 Skrevet 22. mai 2016 Da gikk mappen til antivirusen fra 75gb til 600 mb, håper jeg ikke har slettet noe jeg ikke skal Takk for hjelpen Anonymkode: 48b92...967 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå