Gå til innhold

Unormal UVI

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, trenger litt andre råd enn gamle kjerringråd.

For ett år siden slet jeg veldig med UVI, følte jeg i allefall. Gikk til legen hver gang, fikk det påvist og fikk resept på antibiotika. Men en gang i august ifjor gikk jeg til legen med de samme symptomene, men legen sa jeg ikke hadde UVI. Etter dette valgte jeg å presse i meg tranebær, forskjellige syretabletter osv. Dette hjalp en liten stund, helt til jeg sluttet med de. Dro til legen på nytt, han fant fortsatt ikke noe, og sendte meg til ultralyd. De fant heller ingenting, og jeg ble sendt til urolog. Han fant heller ingenting og nå er jeg rådløs! 

Går på tranebærtabletter for å dempe svien (som alltid har funket), men idag våknet jeg tidlig av at jeg måtte tisse, og gikk og la meg igjen. Eller prøvde. Nå har jeg sittet våken i 2 timer og jeg har så vondt. Har tatt 7 tranebærpiller og 1 antibiotika (hadde noen liggende), og vanligvis pleier det å hjelpe etter ca 1 time. Ingenting har skjedd enda, og jeg sitter her ufattelig trøtt, sliten og med smerter. Har eksamen imorgen i tillegg, og føler dette ødelegger for lesingen min og søvnen (sov 5 timer inatt, før dette startet). Klarer ikke å konsentrere meg, for sitter i sofaen og vugger for å ikke kjenne smertene. 

Noen som har noen ufattelig bra råd? De trengs! 

Hva kan dette her være, når legen(-e) gang på gang sier at de ikke finner noe?

Anonymkode: b4eec...67f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For ett år siden slet jeg veldig med UVI, følte jeg i allefall. Gikk til legen hver gang, fikk det påvist og fikk resept på antibiotika. Men en gang i august ifjor gikk jeg til legen med de samme symptomene, men legen sa jeg ikke hadde UVI. Etter dette valgte jeg å presse i meg tranebær, forskjellige syretabletter osv. Dette hjalp en liten stund, helt til jeg sluttet med de. Dro til legen på nytt, han fant fortsatt ikke noe, og sendte meg til ultralyd. De fant heller ingenting, og jeg ble sendt til urolog. Han fant heller ingenting og nå er jeg rådløs! 

Går på tranebærtabletter for å dempe svien (som alltid har funket), men idag våknet jeg tidlig av at jeg måtte tisse, og gikk og la meg igjen. Eller prøvde. Nå har jeg sittet våken i 2 timer og jeg har så vondt. Har tatt 7 tranebærpiller og 1 antibiotika (hadde noen liggende), og vanligvis pleier det å hjelpe etter ca 1 time. Ingenting har skjedd enda, og jeg sitter her ufattelig trøtt, sliten og med smerter. Har eksamen imorgen i tillegg, og føler dette ødelegger for lesingen min og søvnen (sov 5 timer inatt, før dette startet). Klarer ikke å konsentrere meg, for sitter i sofaen og vugger for å ikke kjenne smertene. 

Bytt lege! En god lege finner ut av hva det kan være.

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan være uten UVI tidligere når du har blitt undersøkt, mens du nå kan ha fått UVI. Dermed bør du dra på legevakten med urinprøve. Men når du alt har tatt antibiotika så kan du ha ødelagt for muligheten av å finne bakterier i urinprøven din. 

Har du vært hos gynekolog? Dette kan jo like gjerne komme fra andre organ i underlivet enn fra urinveiene. Det er og mulig å få urinveisinfeksjon med sopp dersom du har soppinfkesjon i underlivet. Uansett dette er gjetninger, du bør undersøkes hos lege/gynekolog. Er du testet for kjønnssykdommer? 

Anonymkode: baf5c...8ab

AnonymBruker
Skrevet

Enig i over. Legevakt i dag for urinprøve for UVI. Finner de ingenting, gå til gynekolog, bli testa for kjønnssykdommer etc.

Anonymkode: a816b...c55

AnonymBruker
Skrevet

TS her igjen. Er litt bedre nå heldigvis. For å være ærlig er jeg elendig på å dra til legen med ting, da jeg føler UVI bare er en liten ting. Har alltid blitt irritert på folk som drar til legevakten for UVI, da det er andre som venter i flere timer for mye "verre ting". Selv om det jeg har hatt idag er mye verre enn de UVI jeg har hatt tidligere. 

Men når det gjelder kjønnssykdommer så er jeg blitt sjekket for det, fant ingenting. Og sopp har jeg ikke hatt på flere år. Det med å ta en pille med antibiotika trodde jeg ødela for prøven sist jeg var hos legen og han sa jeg ikke hadde UVI, men han mente det ikke stemte (selv om jeg fortsatt tror det). 

Siden jeg har vært hos både lege, spesialister på ultralyd og hos urolog, så føler jeg at jeg har prøvd og sjekket hos de fleste som egentlig burde klare å finne ut hva som er galt. Er derfor jeg blir så frustrert, når jeg må gå på tranebær konstant for å ikke ha vondt, og plutselig får jeg likevel en dag som er så ***** som idag..:/ 

Men får dra til legen om jeg våkner med de samme smertene imorgen. Problemet nå er bare at jeg har eksamen etter eksamen denne uken, og de skal jeg ta uansett hvor vondt og forferdelig jeg har det:dry:

AnonymBruker
Skrevet

Hiv innpå med Ibux, da. Under eksamensperioden nå, mener jeg.

Anonymkode: 1e4c5...a45

Skrevet

Jeg har noe UVIlignende greier, vært til MR og til cytoskopi, nada. Har sluttet å ta antibiotika for det for det går over av seg selv anyways. Så for min del tror jeg at jeg bare må ha det slik. Har fått Hiprex av legen min, du kan jo forsøke det`?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...